Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 10:15:47 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Functie SYBAJURA  (Read 5169 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« on: February 02, 2007, 10:32:23 am »

Het maken van een batch opdracht die elke dag moet worden uitgevoerd.

Is het mogelijk om een bacht-opdracht te maken door middel van een kalender. Dit geeft dan e mogelijkheid om bijvoorbeeld in een keer voor een heel jaar batch-opdrachten te generen.

Dirk-Jan
LA
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 02, 2007, 10:47:40 am »

Via een Kalender? Joh... zelfs iedere minuut als je wilt  Wink

Via Wijzigen Batchjob.

Ik dacht dat het zo was dat als je een Kalender invult, de opdracht na verwerking automatisch opnieuw erin gezet wordt op de eerst volgende dag uit de Kalender. Je genereert dus niet een serie opdrachten voor een heel jaar (zou je alleen maar allemaal weer moeten verwijderen als je het anders wilt), maar na het uitvoeren van de opdracht wordt gekontroleerd voor welke datum ze er opnieuw ingezet moet worden.

Daarnaast kun je ook een Interval in minuten aangeven, zodat je een job zelfs iedere minuut opnieuw kan opstarten (daar hebben we ook toepassingen voor  Wink)



* SYBAJAWY.PNG (11.27 KB, 531x333 - viewed 232 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 02, 2007, 11:25:54 am »

Quote
Je genereert dus niet een serie opdrachten voor een heel jaar

Maarrr ... dan heb je ook niet (bijv.) iedere maand andere data voor je printje (enz.) ...
... alhoewel mij bij staat dat ook dat geregeld kan worden als je via de Kalenders werkt.

Robert ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 02, 2007, 11:40:43 am »

Ik wil de deze functionaliteit gaan gebruiken om
LOEXTF dagelijks uit te voeren op een vast tijdstip.

Door de slimme opbouw van de bestanden door RH zal er geen overschrijving plaats vinden en we weten zeker dat als er bij TF, wat makelijk kan want ?????????, iets fout gaat we naar het juiste nulpunt terug kunnen. Dit door de onderlingen afspraken die zijn gemaakt.

Als de LOEXTF niet elke dag op het zelfde tijdstip wordt uitgevoerd zou het best eens mogelijk kunnen zijn dat we niet zomaar (ik verwacht dat niet voor HP want dat is nog nooit nodig geweest) terug kunnen naar de backup. Maar als TF wel terug moet dan wil ik exact kunnen aangeven vanaf welke boeking zij de zaken opnieuw moeten importeren.
Misschien boven staande wat wazig maar beste RH hoe moet ik dit inrichten.

Dirk-Jan
LA


 
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 02, 2007, 11:52:33 am »

Voordat Robert verder uitwijdt, hier in elk geval de helptekst van de rubrieken Kalender en Interval :

Kalender

Middels de Kalender kunnen die dagen worden gedefinieerd, waarop herhalende Batchjobs aktief dienen te zijn.                   

Zo heeft het bijvoorbeeld weinig zin om bv. een Verkoop-Statistiek, die dagelijks wordt uitgevoerd, ook op dagen uit te voeren dat er niet wordt gewerkt, of op feestdagen.

Door een Kalender zo te definieren dat dit soort dagen niet in de  Kalender voorkomen, zal er op deze dagen ook geen herhalende Batchjob worden uitgevoerd maar worden deze dagen automatisch overgeslagen.   

Interval

Middels de Interval kan worden gedefinieerd om de hoeveel minuten een herhalende Batchjob moet worden uitgevoerd.                           

Wanneer een Batchjob succesvol wordt beeindigd (Status E krijgt), wordt op basis van de bij de Batchjob opgegeven Kalender en de Interval een nieuwe Starttijd berekend voor de volgende Batchjob.     

De Kalender bepaalt daarbij de Start-datum, de Interval  bepaalt de volgende Starttijd.                                       
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #5 on: February 02, 2007, 12:01:43 pm »

Ik zal e.e.a. aan de hand van een voorbeeld proberen te verduidelijken.

Stel dat je elke dag de Voorraadmutaties van die betreffende dag, middels een Batchjob, wilt laten printen.
Ja maakt daarvoor vandaag (02-02-2007) een Batchjob, en vult bij de Printfunktie bij de Rubrieken 'Datum van' en 'Datum t/m' dus ook 02-02-2007 in. Je zorgt er tevens voor dat deze Batchjob zichzelf elke dag herhaalt.

Helaas, de Batchjobs die volgen uit deze allereerste Batchjob, en bv. op 03-02-2007, 04-02 etc. worden uitgevoerd, hanteren ook 02-02-2007 voor de ingevulde Rubrieken.

En dat wil je natuurlijk niet...

Nu is er al enig werk verricht om dit te kunnen gaan verhelpen, door gebruik te maken van Profit-Dynscreen.

Kijkend naar de bijgevoegde afbeelding zie je een Rubriek "Toepassen bij", waarmee kan worden aangegeven of een Gedisablede Rubriek moet worden toegepast tijdens uitvoering van de betreffende Funktie in "Batch", "Interaktief" of in beide gevallen. Je kunt er hiermee dus ervoor zorgen dat een Rubriek een andere waarde krijgt wanneer de betreffende Funktie middels een Batchjob wordt uitgevoerd.

Hiermee krijg je de eerder aangehaalde Datum-Rubrieken nog niet automatisch op 'de datum van vandaag' bij elke herhaling van een Batchjob, maar dat kan nu nooit meer erg moeilijk zijn...





* sydvtv.PNG (16.46 KB, 673x491 - viewed 217 times.)
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #6 on: February 02, 2007, 12:08:55 pm »

dirkjan,

Ik zal je hier binnenkort mee helpen.
Het kan nl. zijn dat de funktie waar jij het over hebt, niet zonder meer 'in de Batch' wil draaien; daar wil ik eerst even naar kijken.
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #7 on: February 02, 2007, 12:21:28 pm »

Bedankt alvast Robert
 smile smile smile
Ik kan wel een Batch opdracht maken, maar zal er nog even mee wachten.

Mijn vraag is nog wel waar staat interval of beter gezecht hoe kom ik er???

Dirk-Jan
LA
Logged

Dirk-Jan
ma
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #8 on: February 02, 2007, 12:25:36 pm »

dirkjan,

Druk in de Funktie die je in het Subject van de Topic noemt, eens op F5....
Zie ook de afbeelding die Wouter heeft gepost...
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #9 on: February 02, 2007, 12:49:00 pm »

Ok OK

Ik heb al aan SE gevraag om een vaatje peroxide op te sturen om het even duidelijk te laten blijken voor de buiten wereld.

BLOND????????????????????????????????


Maar ik wil graag even met jouw kijken of we het goed doen. Is niet zomaar een funtionaliteit. en ik kan hem wel aanmaken in DOS maar geen batch opdracht in Windows. Trouwens ik weet eingelijk helemaal niet hoe je dat moet doen, op dezelfde manier als in DOS?

Dirk-Jan
LA
« Last Edit: February 02, 2007, 01:56:25 pm by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: February 02, 2007, 01:35:34 pm »

Nee joh, in Dos kan dat allemaal niet. Smijt dat nou eens weg ...  smile

Als je hieronder kijkt, zie je een willekeurig printje (dus test het svp daarmee, en niet precies met wat je wilt, want wellicht is dat nog niet Batch-geschikt, zie opmerking van Robert);
Als je doorentert tot onderaan, verschijnt het Profit-icoon onderin, met als Tooltip "Start in Batch (^End)" ...
Dus, Control-End op dat moment (je muis tevoorschijn halen zou ook lukken) ... klaar.


* Batch04.png (10.61 KB, 649x305 - viewed 203 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #11 on: February 02, 2007, 01:49:22 pm »

Nog niet helemaal klaar natuurlijk, want daarna verschijnt onderstaande nog, maar daar kom je wel uit.

(en dan vervolgens de Batchjob Wijzigen zoals eerder aangegeven (F5), en dus via onderstaand formpje wel een latere starttijd ingeven, anders is 'is al weer weg  yes)



* Batch05.png (6.85 KB, 764x79 - viewed 173 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #12 on: February 02, 2007, 01:57:50 pm »

Ja ja

Zo weet ik het wel weer

Ik heb maar een vaatje besteld met peroxide want zo blond hoef het nou ook weer niet te worden.
Toch bedankt voor de duidelijke uitleg aan deze simpele ziel.

Dirk-Jan
LA
« Last Edit: February 02, 2007, 04:10:03 pm by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #13 on: February 02, 2007, 04:07:04 pm »

Quote
Hiermee krijg je de eerder aangehaalde Datum-Rubrieken nog niet automatisch op 'de datum van vandaag' bij elke herhaling van een Batchjob, maar dat kan nu nooit meer erg moeilijk zijn...

Robert,

Naast de struktuur die we voor de Batchjobs zelf hebben (opstartgegevens, zeg maar) hebben we iets dergelijks speciaal voor de Statistieken maar meer expliciet (zijn meer "maskers"/gebruikersdefinities voor wederkerende statistieken), maar moet je wellicht het eerst denken aan de Workflow strukturen die we voor eigenlijk het gewenste hebben. Immers, daarmee worden op gegevens niveau (en per willekeurige print) vanuit de programmatuur de "jobs" klaargezet, die nota bene nog door de Batchprocessor worden afgehandeld ook. Althans, dat dacht ik toch. Als dat niet het geval is, dan bevinden de gegevens zich in Agenda's die bij uitvoering (print)funkties voeden.

Het lijkt misschien wat indirekt allemaal, maar op een gegeven moment zie ik ook het verschil niet meer met het afhandelen van een Workflow Agenda ... Desnoods start dat proces gewoon Batchjobs op (als dat al niet gebeurt dus) ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.101 seconds with 21 queries.