Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 09:41:01 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Hergenereren Trefwoorden Artikel LOZA  (Read 5824 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« on: January 30, 2007, 12:18:18 pm »

Om de functie LOAC zoeken trefwoorden artikel goed te laten verlopen moet je regelmatig de trefwoorden hergenereren. Echter deze functie werkt alleen als volgens mij iedereen uit Heart-Profit is want ik krijg de melding "De gevraagde functies zijn geallokeerd door een andere gebruiker".
Toen dacht ik slim te zijn, ik maak een batch opdracht aan. Echter dat kan bij deze functie niet

Hebben jullie een beter idee

Antwoord "JA" mag maar dan graag met toelichting smile

Dirk-Jan
LA
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 30, 2007, 04:10:36 pm »

Ik weet niet of het nuttig is, maar dat "regelmatig hergenereren" weten wij niets van hoor.
Ergens in de helptekst zal wel staan dat het redundant is, en dat het theoretisch gezien mogelijk is dat e.e.a. een keer (a.g.v. geen idee wat voor'n storing) uit de pas loopt, maar "regelmatig nodig" ? nee. Als het goed is nooit dus.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 30, 2007, 04:24:04 pm »

Hoe komt het dan dat als ik een nieuw artikel toevoeg dat via 1.1.9.2 niet kan vinden.
 Sad Sad
Dirk-Jan
La
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 30, 2007, 06:01:30 pm »

Omdat er ergens een bug in zit ?
In elk geval niet omdat je Genereren Trefwoorden opnieuw zou moeten doen als standaard procedure.  Cry
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #4 on: January 30, 2007, 06:02:35 pm »

Thx

Dirk-Jan
LA
 smile smile smile smile
Logged

Dirk-Jan
ma
Edwin
Poster
*
Offline Offline

Posts: 6


View Profile
« Reply #5 on: February 02, 2007, 10:18:40 am »

Hoe komt het dan dat als ik een nieuw artikel toevoeg dat via 1.1.9.2 niet kan vinden.
 Sad Sad
Dirk-Jan
La

Dirk Jan 1,1,9,2 is dat het juiste Pad ? Als je de omschrijving hier niet in terug kunt vinden kunnen er wat mij betreft maar 2 dingen aan de hand zijn :
1) Index kapot op het bestand LOAR

2) Je kijkt niet goed.  Wink Roll Eyes
Logged

Heart-Profit company Id : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #6 on: February 02, 2007, 10:46:15 am »

Hoe komt het dan dat als ik een nieuw artikel toevoeg dat via 1.1.9.2 niet kan vinden.
 Sad Sad
Dirk-Jan
La

Dirk Jan 1,1,9,2 is dat het juiste Pad ? Als je de omschrijving hier niet in terug kunt vinden kunnen er wat mij betreft maar 2 dingen aan de hand zijn :
1) Index kapot op het bestand LOAR

2) Je kijkt niet goed.  Wink Roll Eyes

Nou moet ik ook nog de functies voor Heart-Profit gaan testen.

ik heb maar eens gekeken wat er gebeurt.

EVEN met grote letters NIETS, beste Edwin,

1) niks kapotte index
2) Ik kijk wel heel erg goed.
Cry Cry Cry

Maar er schuilt nog een klein addertje onder het gras want ik even heb bekeken bij?????????

LOKOVL this  biglol
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: February 02, 2007, 11:09:06 am »

Nou, het is weer paddo tijd hoor. friends

Eerst kunnen we Raadplegen Artikelen op Trefwoorden via 1-1-9-2 niet vinden. Mooi. *Ik* ga dat niet kontroleren natuurlijk, want die hard gebruikers moet je kunnen vertrouwen ... Arrghh, fout gezegd. We kunnen de Artikelen niet vinden in Raadplegen Trefwoorden die zich niet in 1-1-9-2 bevinden. Nou ja, zoiets. Ja, of

Via Raadplegen Artikelen op Omschrijving kun je kennelijk je Raadplegen Trefwoorden niet meer vinden. Of zo.
Ik vind het veiligheidshalve maar een bug, want ik weet niet eens hoe je Profit moet opstarten (ehh), laat staan dat ik het ga kontroleren.

Mooi. Edwin, algemeen bekend als paddokweker (hij eet ze niet zelf) komt op het lumineuze idee om maar eens te vragen of die genoemde 1-1-9-2 door Dirk-Jan (eet ze wèl) wel juist is, en suggeert dat Dirk-Jan z'n portie iets te groot moet zijn geweest.

Dirk-Jan kijkt uiteraard nogmaals, konstateert dat 'ie echt op het juiste pad zit, doch vergeet wellicht te kijken met welk pakket hij eigenlijk werkt. Geen idee.

Hoe dan ook, het verhaal eindigt even met een losse flodder over LOKOVL, waarbij je echt wel wat doses moet hebben gehad om te raden wat hij bedoelt.
Na zelf maar weer eens wat genuttigd te hebben, kom ik erop dat Dirk-Jan z'n Artikelen wel aan het kopiëren zal zijn, en dat hij vervolgens de Omschrijving niet kan vinden wat nooit waar kan zijn, en het wel omschrijvingen zullen zijn die hij trefwoorden noemt of waarschijnlijk andersom. Maar, het pad klopt !
Ehh ...

Je mag nog steeds autorijden met een doosje naast je, maar jongens, doe dit nou op weg naar huis.

 Too much !





Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: February 02, 2007, 12:17:38 pm »

IK haalde eruit dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat "Kopieren Artikel" geen Trefwoorden genereert uit de nieuwe omschrijving die kan worden opgegeven bij het artikel waarnaar gekopieerd moet worden. scratching
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #9 on: February 02, 2007, 12:22:16 pm »

He die is wakker

Precies dat is het probleem volgens mij.

Dirk-Jan
LA
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: February 02, 2007, 12:53:04 pm »

Quote
He die is wakker

Ja, heheh, zover is iedereen intussen nou wel.
Dirk-Jan, zou jij je eigen teksten voortaan eens kunnen doornemen voordat je post, en kijken of er ook staat wat je werkelijk bedoelt;
Het is wel heel gezellig zo, maar als je nou eens doorneemt wat je in deze topic hebt gemeld, kun je je dan voorstellen dat we jullie onderhoudskontrakt liever op 275% stellen ?

 Out of here
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #11 on: February 02, 2007, 01:17:02 pm »

Hallo Peter laten we eens aan het begin beginnen.


Om de functie LOAC zoeken trefwoorden artikel goed te laten verlopen moet je regelmatig de trefwoorden hergenereren. Echter deze functie werkt alleen als volgens mij iedereen uit Heart-Profit is want ik krijg de melding "De gevraagde functies zijn geallokeerd door een andere gebruiker".
Toen dacht ik slim te zijn, ik maak een batch opdracht aan. Echter dat kan bij deze functie niet
Hebben jullie een beter idee
Antwoord "JA" mag maar dan graag met toelichting smile
Dirk-Jan
LA

Jouw tweede opmerking schrijft er zit een bug in, ik dacht dat komt goed.

Vervolgens gaat Edwin zich in de discussie mengen met opmerkingen dat ik zit te slapen.
Dat is echt niet het geval

Vervolgens ga ik zelf op onderzoek uit wat wij anders doen dan de gemiddelde Heart-Profit gebruiker.
Ik kom tot de ontdekking dat als je een artikel kopieert er geen trefwoorden worden gegenereerd.
Ik ben van mening dat kopieren een zeer normale functie is en geef in mijn commentaar aan dat denk dat daar wel eens de oplossing kan liggen.

In  Rules 11`staat duidelijk dat de functie onontbeerlijk is om een goed antwoordt te krijgen.
Nou dat schrijf ik erbij. Dan moet het voor jullie toch niet zo heel erg moeilijk meer zijn om de link te leggen dat er bij kopieeren iets mis gaat.

Het enigste wat je mij kunt verwijten is dat ik heb geschreven toevoegen en vervolgens de vraag stel

Hoe komt het dan dat als ik een nieuw artikel toevoeg dat via 1.1.9.2 niet kan vinden.
 Sad Sad
Terwijl ik eigelijk had moeten schrijven hoe komt het dat ik niets zie als ik een artikel gekopieert heb. Terwijl ik, als ik een willekeurig artikel ga zoeken middels 1.1.9.2 bij god niet kan weten of het is toegevoegd door in te voeren of door kopieren.

Hier wilde ik het bij laten en jullie allemaal een prettig weekend toe te wensen.

Dirk-Jan
LA
« Last Edit: February 02, 2007, 01:22:43 pm by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: February 02, 2007, 02:14:12 pm »

Jaaaa ja. Maar dat ga je niet redden hoor. Niet zo.  bye

Je kunt het nu wel niet erg vinden dat je per ongeluk Toevoegen Artikelen noemt, maar *WIJ* zitten uiteraard dat te proberen zonder enig resultaat. Snappudateenbeetje ? Wij zoeken hier niet naar een speld in een hooiberg, wij zoeken naar iets wat niet bestaat. En dan kun je blijven zoeken. Als "jullie" denken dat dat soort "foutjes" niet zo erg zijn, dan begrijp je in elk geval nog waarom het onderhoudskontrakt naar 275 % gaat (zou wiskunding op oneindig moeten worden gesteld, voor het oneindig zoeken naar zaken die er niet zijn).

We zijn er nog niet, want *JIJ* bent weer diegene die met 1-1-9-2 op de proppen komt, want in de verste verte niets met Trefwoorden Artikelen te maken heeft.
Je weet dan ook nog te bedenken dat de enige die het wèl opvalt dat er iets niet klopt (nl. de paddokweker Edwin) zich ermee bemoeit, en tot op deze minuut heb je volgens mij nog niet door dat 1-1-9-2 niets met Trefwoorden Artikelen te maken heeft. Tenzij je met een ander systeem werkt natuurlijk.

Als laatste, als ik heel eerlijk ben, vooral na het lezen van jouw laatste tekst, krijg ik het gevoel dat je alles nog andersom bedoelt ook : als jij zo volhoudend bent met 1-1-9-2, dan bedoel je veel eerder dat het kopiëren helemáál niet werkt. In dat geval heeft het ook niets meer met Trefwoorden te maken (zo dat het geval is, wanneer ga je dat eindelijk eens noemen), en heb je hooguit gelijk in "een" 1-1-9-2 verhaal, ook al moeten wij ook dat weer raden.

Quote
Maar er schuilt nog een klein addertje onder het gras want ik even heb bekeken bij?????????
LOKOVL

Als dit jouw verwoording van is dat alles wordt veroorzaakt door het Kopiëren van Artikelen, en nadat ik je vraag e.e.a. nog eens door te nemen zie je nog steeds niet dat hier weinig anders dan wartaal is te zien, dan is het wellicht een idee om juist nog een kilootje extra aan te schaffen. Het zou zo maar kunnen helpen.
En oh, we komen er wel uit hoor (zoals Wouter ook al aangaf), maar de manier waarop is niet helemaal gezond.

Als we nou overeenstemming hebben over die onderhoudsfaktuur, doe ik hier met alle liefde aan mee, en nog belangrijker : dan houd ik ook op met zeuren hierover.
We kunnen ook afspreken dat als iemand geen antwoord (meer) krijgt, het ons kennelijk niet duidelijk is, op een niet meer reële manier.

smile

Overigens zal een ieder die werkelijk niet begrijpt dat dit ons alle tijd kost, dit kompleet gezeur vinden.
Tja ...  wacko


Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #13 on: February 02, 2007, 02:27:06 pm »

Quote
Overigens zal een ieder die werkelijk niet begrijpt dat dit ons alle tijd kost, dit kompleet gezeur vinden.
Tja ...  wacko

helemaal mee eens.

Ook overige commentaar dat ik gaf.

Over en sluiten
Dirk-Jan
LA
Logged

Dirk-Jan
ma
Edwin
Poster
*
Offline Offline

Posts: 6


View Profile
« Reply #14 on: February 02, 2007, 03:24:56 pm »


In de funktie kopieren de Artikelgegevens werden inderdaad de trefwoorden van een gekopieerd artikel niet gegenereerd. Inmiddels heb ik ervoor gezorgd dat dit wel het geval is.

Helaas staat de funktie ook nog in een andere release note open, dus nog even geduld alvorens je de beschikking hier over hebt.

Nu is het tijd om mijn plantjes water te geven.  Out of here
Logged

Heart-Profit company Id : HA
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.051 seconds with 21 queries.