Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:10:39 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Fout in genereren PO-regels uit halffabrikaat LOPOTV en LORT  (Read 5679 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: January 22, 2007, 10:45:50 am »

Probleem ligt in het meekopieren van achterliggende recept regel teksten

--------------------------------------------------------

Wanneer ik een 1-regelig recept heb welke 100% gelijk is aan een ander recept heb ik alleen "regel 10"
In dit recept staat "Halffabrikaat als regels - vinkje aan"
Dit genereerd een PO met daarop gewoon het recept.
Wij gebruiken dit o.a. bij recepturen welke ons interlectuele eigendom zijn, maar die onder "witmerk" met een andere naam aan een handelaar worden verkocht.
Op deze wijze houden wij duidelijk wie de eigenaar is van de formulatie.
Wanneer het een voorraadproduct in een tank is, is dit geen probleem, maar bij producten met een lage omloopsnelheid, is het in feite "made to order" en voorkom je op deze wijze dat je een separate maak- en ompakbon moet genereren. (We moeten een beetje rekening houden met al die bomen)


In het recept waarnaar verwezen wordt staan meerdere regels.
Aan de regel 10 in het maak-recept staat echter een tekst tbv productie.
Deze teksten worden niet overgenomen op de resulterende PO.

Dit is zeer ongewenst, want deze teksten worden binnen ons bedrijf voor 2 zaken gebruikt, n.l. zowel voor productiemethode mbt de productkwaliteit alsmede om extra voorzorgen aan te sturen mbt de veiligheid van de mensen welke met deze producten moeten werken.



* pict1.PNG (25.96 KB, 780x526 - viewed 227 times.)

* pict2.PNG (20.85 KB, 783x344 - viewed 248 times.)

* pict3.PNG (10.57 KB, 1120x1728 - viewed 207 times.)
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 22, 2007, 11:49:06 am »

Hallo MdeKraa
Beterft dit de teksten die je toevoegt aan een recpt regel zo iets in de trent van draag veiligheidsbril
of product blijven roeren tot het homgeen is.

Deze teksten moeten ook worden weergegeven als je recpten in recept heb.
Doen we ook bij Spectro en daar komen de teksten volgens mij gewoon wel op de productie order.
Dit hebben we volgens mij al laten aken te gelijk met dat kleine "t" wat aan het eind van eenrecpt regel staat.
Ik zit nu niet bij SE maar volgens mij was dat ongeveer halverwege 2002

Dirk-Jan Gloudemans
SE
Logged

Dirk-Jan
ma
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: January 22, 2007, 11:54:31 am »

Ja dat klopt
Alleen het probleem is dat op een of andere manier die kleine "t" niet meekomt

Ik weet niet waar het nu fout gaat, constateer alleen dat de PO geen kleine "t" meekrijgt in de desbetreffende regel
Actie Heart lijkt mij...

mvg

Marco
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 22, 2007, 12:37:04 pm »

Heb net even bij SE gekeken en daar werkt het ook niet

Volgens mij moet het wel werken, dat de teksten op de productieorder verschijnen. Aangezien we dezelfde layout gebruiken zou dit ook bij SE moeten werken.

Dirk-Jan Gloudemans
SE
 
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: January 22, 2007, 01:06:24 pm »

Volgens mij moet het wel werken, dat de teksten op de productieorder verschijnen. Aangezien we dezelfde layout gebruiken zou dit ook bij SE moeten werken.

Praktisch niemand werkt met dezelfde Produktieorderlayout, hooguit zij die de standaard layout gebruiken. De P.O. print wordt in de meeste gevallen op maat gemaakt voor de betreffende klant. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat beide gebaseerd zijn op dezelfde standaard layout, maar vanaf het moment dat de Alternatieve Produktieorder Layout ontwikkeld wordt, leidt deze voor iedere klant zijn-/haar eigen leven.

Dit impliceert dat als wij iets veranderen op de Produktieorderlayout van MdeKraa, deze aanpassing zich niet uit op de Produktieorderlayout van Dirkjan (immers, beide werken met een andere versie, opgebouwd naar hun eigen wensen). Helaas impliceert dit ook dat als er op verzoek van een bepaalde klant 'Teksten bij Produktieorderregels' ontwikkeld worden, deze wel in de standaard Profit schermen (Raadplegen PO-regels) zichtbaar zullen zijn, maar per definitie niet op ieder zijn Produktieorderlayout. Wil een andere klant die teksten ook afgedrukt hebben op zijn layout, dan hoeft voor hem enkel de Produktieorderlayout aangepast te worden (maatwerk); het tekstmechanisme zal er al zijn en hoeft natuurlijk niet opnieuw ontwikkeld te worden.

Nb: Merk op dat dit impliceert dat uitgaande van 100 klanten wij ook 100 verschillende Produktieorderlayouts hebben, en we iedere noviteit mogelijk 100 keer moeten opnemen in de Alternatieve Produktieorderlayouts. Aan de ene kant (voor ons) natuurlijk wel 100x extra uurtjes maatwerk, maar zoals wellicht bekend, wij besteden de tijd liever aan andere dingen  Wink

Typisch ook de reden waarom voor alle andere documenten (Faktuur, Inkooporder, Opdrachtbevestiging etc.) destijds een Variabel Layout mechanisme ontwikkeld is, immers daarmee komt iedere aanpassing i.o.v. een klant automatisch beschikbaar voor de andere klanten, en is het hooguit een kwestie van een layoutvariabele opnemen om ook over de nieuwe mogelijkheden te beschikken. De Produktieorder is bij iedereen echter dermate anders dat deze zich (helaas) niet leent om als Variabele Layout beschikbaar te stellen. Dit is ongeveer het enige document welke wij zelf voor iedereen op maat moeten maken-/onderhouden.

Voor zowel MdeKraa als Dirkjan geldt dat als jullie PO Layout momenteel geen teksten afdrukt waar dit wel gewenst is, dit gemaakt zal moeten worden (zal denk ik een kwestie van 1 of 2 uurtjes).

Als de layout normaliter wel teksten afdrukt, maar "na kopieren" gebeurt dit niet, dan mag het zo zijn dat het aan de kopieerfunktie kan liggen.



Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #5 on: January 22, 2007, 01:43:45 pm »

Hallo Wouter

Wij gebruiken dezelfde layout als die van MdeKraa, Ik weet het niet zeker maar volgens mij heeft SE zo een vijf jaar geleden hiervoor maatwerk angevraagd en betaald. Tenmiste om de t zichtbaar te maken in de productieorder regels en volgens mij wordt er bij SE vaak een tekst afgedruk zoals "Wacht een uur" of "Ph instellen door het LAB". Ik ga dit morgen even navragen dan weet ik het zeker of het bij SE ook zo is dat de tekst regels werden weergegeven op de PO.

Waarom is het dan niet mogelijk om als bedrijf met een eigen productieorderlayout te werken.

Dirk-Jan Gloudemans
SE
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: January 22, 2007, 02:03:22 pm »

Waarom is het dan niet mogelijk om als bedrijf met een eigen productieorderlayout te werken.

Dat is juist wel mogelijk, alleen niet via een Variabele Layout.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #7 on: January 22, 2007, 03:14:53 pm »

Fijn als jullie langs elkaar kletsen:
1. Middels de AD layout (van welke de oude versie ook misbruikt wordt door SE) kun je wel teksten bij de PO regels printen
2. Bij het "exploderen" van het recept, "Vergeet" Heart de teksten mee te nemen.
    Er staat immers ook geen "t" achter het artikel in de PO

De fout zit niet in het printen, maar in het exploderen/copieren van de achterliggende receptregels van het halffabrikaat, HIER WORDT DE ACHTERLIGGENDE TEKST NIET MEEGEKOPIEERD




Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: January 22, 2007, 04:08:02 pm »

Naar dat antwoord was ik op zoek. Zie ook:

Als de layout normaliter wel teksten afdrukt, maar "na kopieren" gebeurt dit niet, dan mag het zo zijn dat het aan de kopieerfunktie kan liggen.

Het ligt dus aan het kopieren. Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: January 23, 2007, 10:39:58 am »

Eerste regel van dit topic :

Probleem ligt in het meekopieren van achterliggende recept regel teksten

 Too much !
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #10 on: January 24, 2007, 10:34:03 am »

De tekst van de Recept-regel wordt helemaal niet gekopieerd, maar wordt direct vanuit de Produktieorder-regel (met regelnummer) gezocht bij de bijbehorende Recept-regel, welke dus dezelfde is. In geval van een Halffabrikaat is die verwijzing dus niet meer aan de orde.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #11 on: January 24, 2007, 10:36:57 am »

Is dat waar?
Dat betekent dat de oorzaak van het probleem gevonden is.
Wat wordt de oplossing?
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.067 seconds with 20 queries.