Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:55:44 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: LOACRA Raadplegen trefwoorden artikelen  (Read 2883 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: January 20, 2007, 03:02:27 pm »

via LO<1-1-9-2- WOORD - f1> Kom je in LOACRA Raadplegen trefwoorden artikelen. Daar heb je een paar knoppen op de rechter werkbalk waarvan de betekenis wat mij betreft duidelijker zou mogen.

<F4> ALLwg volgens mij betekent dit meer zoiets als: Alfabetisch weergeven (sorteren op naam) of sorteren op artikelnummer. Kan zoiets dan ook in de tooltiptekst worden weergegeven?

<F5> staat daar onder, en zou iets met wijzigen betekenen. ER gebeurt bij mij helemaal niets, ik zie ook geen * staan zoals in de helptekst beschreven. Kortom, wat is de bedoeling van <F5> aldaar, wat wijzig je dan? Of heb ik 1-of-andere parameter fout staan waardoor er bij mij niets gebeurt. (zo ja welke zou dat mogelijkerwijs kunnen zijn?)

<F6> = VSTTW wat is dit / wat doet dit? vst zal vast iets als "vast" betekenen. TW is een afkorting van "TrefWoord" waarschijnlijk. Dan is het iets met een "vast trefwoord"? Ook hier zie ik eigenlijk niet echt iets gebeuren. Wat zou er moeten gebeuren als je daar op drukt?

<Shift F4> is wel duidelijk (Menu Artikelen)

<Shift F6> Res TW, TW is trefwoord, maar verder? Reservering? Rechts? Ook de helptekst meldt volgens mij niks.

Ten slotte: Het 'scrollen' met pageup/pagedown werkt niet prettig in dit scherm, heel apart beeldje krijg je dan. Lastig uit te leggen, maar voor mijn gevoel werkt het scrollen in dit scherm iets anders dan 'normale' raadpleegschermen.


Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 20, 2007, 11:45:11 pm »

We passen de helptekst aan, en tegen die tijd zetten we die hier ook wel even neer.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 22, 2007, 07:15:36 am »

Ik heb even onder dos in de help tekst gekeken en daar wordt duidelijk uitgelegd hoe de <F5> werkt.

Dirk-Jan Gloudemans
LA


* HELP1192.JPG (88.3 KB, 813x487 - viewed 174 times.)
« Last Edit: January 22, 2007, 08:25:57 am by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: January 22, 2007, 08:20:04 am »

Sorry dat ik bij de <F5> functionaliteit niet helemaal duidelijk was. Aan die helptekst ligt het (bij die <f5>) ook niet, het feit is alleen dat er (in de windowsversie) niets gebeurd als je op <F5> drukt. of terwijl: De helptekst sluit niet aan bij de praktijk. Dat betekend: Er gebeurd misschien wel wat, maar ik zie het niet.
Logged

KM
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #4 on: January 22, 2007, 08:50:58 am »

Hallo Johan

De help teksten vind ik persoonlijk onder dos makelijker te lezen bij een functie. En je kunt Middels
<F3> <K> 7 middels trefwoorden(TW) of Functie(FU) zeer veel help teksten vinden, waarvan ik persoonlijk vind dat ze prettiger werken.

Deze functie is ook wel via windows beschikbaar maar bij ons werkt deze niet. Zou misschien meteen gemaakt kunnen worden.


* SYERRAWX.PNG (13.53 KB, 784x524 - viewed 130 times.)
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: January 22, 2007, 09:00:41 am »

En je kunt Middels
<F3> <K> 7 middels trefwoorden(TW) of Functie(FU) zeer veel help teksten vinden, waarvan ik persoonlijk vind dat ze prettiger werken.

Deze functie is ook wel via windows beschikbaar maar bij ons werkt deze niet.

Klopt. Is nooit ontwikkeld voor Windows. Doen we dan toch maar wel een keer.

Verder, ik denk, als je een beetje bij bent met upgrades klopt er even niet veel van de Trefwoorden funktionaliteit. Zit 'm niet zo zeer in de funktionaliteit (of helptekst) maar in het opbouwen van de Trefwoorden (zo blijkt mij vandaag).
Wordt aan gewerkt ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Edwin
Poster
*
Offline Offline

Posts: 6


View Profile
« Reply #6 on: January 29, 2007, 09:51:55 am »

Sorry dat ik bij de <F5> functionaliteit niet helemaal duidelijk was. Aan die helptekst ligt het (bij die <f5>) ook niet, het feit is alleen dat er (in de windowsversie) niets gebeurd als je op <F5> drukt. of terwijl: De helptekst sluit niet aan bij de praktijk. Dat betekend: Er gebeurd misschien wel wat, maar ik zie het niet.

Inmiddels is er een aanpassing gemaakt zodat de funktionaliteit ook werkt in de windowsversie.
Logged

Heart-Profit company Id : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.052 seconds with 21 queries.