Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:52:52 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Fout melding niet correct??  (Read 2228 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« on: January 12, 2007, 08:47:10 am »

Bij het inlezen van Pakbonnen middels functie 4.2.7.7 en dat doen wij in DOS,
krijg ik de fout melding Bel Heart. In de regel heb je dan het idee dat je iets gedaan hebt wat niet moet kunnen of mag.
 Sad Sad Sad
Als ik vervolgens in Troep ga kijken kan ik niets anders vinden dan onderstaande fout melding.
 smile smile smile
FOUT
EAN-Artikelkode: 8727900215731 onbekend.


Echter bij het inlezen van pakbonnen gaan wel vaker wat dingen fout die op zich niets met Heart-Profit hebben te maken maar met gebruikers en toeleveranciers.

Inkoop verwijderd een inkooporder systeem loopt vast
Leverancier levert wel in samenspraak met inkoop een ander artikel met een ander ean-nummer en zet dit doodleuk in hun EDI pakbon moet niet, mag niet maar gebeurt we praten dan wel over Philips.

Mijn vraag is kan er een soort prullenbak gemaakt worden waar alle rommel en ondeugdelijke berichten of delen ervan in verdwijnen zodat de functie gewoon door loopt en dat vaak ene regeltje de boel niet langer verziekt.

Dirk-Jan Gloudemans
LA



* Inlezen EDIPAKBON.JPG (43.3 KB, 803x485 - viewed 152 times.)
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 13, 2007, 11:55:44 am »

Ik denk niet dat we dat willen;
Althans, het kan wel gemaakt worden, maar tegen relatief veel kosten. Immers, wat er in jouw geval zou gebeuren is dat je een Order onderbreekt v.w.b. die ene regel, vervolgens weer door gaat, maar je later die regel er toch weer in wilt hebben. Althans, dat moét voor ons de aanname zijn, anders zou het (voor jou, voor iedereen) daarna ook niet meer kůnnen.
Om het beter te begrijpen : denk aan een afgekeurde Orderheader, en het důs ook even links moeten laten liggen van de bijbehorende regels ...

Je hebt dan te maken met een volgorde in de Regels die niet conform de werkelijkheid is, Orderbevestigingen die de klant niet snapt, interne verwijzingen die in theorie fout / raar uitpakken, en van alles wat we niet kunnen overzien. Eigenlijk : vergeet dit liever.

Maar :

Wat mij bij staat, is dat er een soort "testrun" beschikbaar is, die voordat je de echte verwerking doet, dit soort zaken kontroleert. Dus, je draait de run, korrigeert waar nodig in de bron, en vervolgens draai je de werkelijke run. Wil je dŕn later de eerder ontbrekende zaken toevoegen, dan heb je het tenminste self geďnitieerd, en zal het ook in nieuwe Orders terechtkomen (vergeet dit laatste niet).

N.b.: Als die run onverhoopt toch niet bestaat, dan kan dié in elk geval (gemakkelijk, uurtje of wat) worden gemaakt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 15, 2007, 10:34:04 am »

Beste peter Volgens mij begrijp jij precies wat ik bedoel.

ALs ik eerst even het bestand kan testen om te controleren of er geen ??????? crazy crazy met hun vingers aan EDI-orders hebben gezeten dan zouden er veel problemen voorkomen kunnen worden.

Als test run een uurtje kost dan is dit hierbij accoord Peter

Maar blijft staan,  dat de foutmelding bel Heart toch wel wat veel van het goed is.

Eerder zou ik iets verwachten regelnummer en/of ordernummer fout of ontbreekt.

Vervolgens weet iedere ervaren gebruiker wel waar hij dit even moet gaan zoeken in de TROEP

Dirk-Jan Gloudemans
LA

« Last Edit: January 15, 2007, 10:41:16 am by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 15, 2007, 10:43:26 am »

Maar blijft staan,  dat de foutmelding bel Heart toch wel wat veel van het goed is.

Dat had ik nog niet eens zo gezien. Ben ik wel met je eens ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #4 on: January 16, 2007, 01:26:24 pm »

De funktionaliteit is aangepast.

Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17311.msg18412#msg18412
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.078 seconds with 21 queries.