Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 09:09:24 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Marge op gerealiseerd overzicht IC leveringen  (Read 6990 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #15 on: January 10, 2007, 02:31:45 pm »

Quote
Raaplegen Prijsbepaling geeft de prijs zoals die OP DIT MOMENT geldt, en niet de prijs ten tijde van het toevoegen van de Verkooporderegel
Hier zou dan toch nu de korting van (in dit geval) 20% moeten staan?  ;)

Nee toch niet... De Verkooporder heeft een Leverdatum van 2-1-2007 en de Kortingsafspraak gaat pas gelden op 4-1-2007 als ik me niet vergis.

Bij 'op dit moment' wordt nog wel gekeken naar de Leverdatum van de Verkooporder(regel).
Met 'op dit moment' bedoel ik alle op dit moment bestaande prijs-/kortingsafspraken in Profit waarbij nog wel wordt gekeken of die wel gelden voor de betreffende Verkooporder.
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. ;) 
 

Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #16 on: January 10, 2007, 02:34:55 pm »

Ja, mogge,

YK, ik dacht dat je ging vertellen dat jij de database ging aanpassen als DKN maar kon aangeven wat/hoe.
want wat/hoe weten wij helaas niet

Kennelijk vergeten ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #17 on: January 10, 2007, 02:40:38 pm »

Als je mij kunt vertellen bij welke Verkooporderregels de korting niet is toegepast en ook kan aangeven hoeveel die korting dan moet zijn (percentage), dan kan ik nog wel in de database zelf wat aanpassen bij die betreffende regels. Als ik dat heb gedaan, dan kun je deze Verkoopporders faktureren. 
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #18 on: January 12, 2007, 07:19:58 am »

YK,

Toch nog eventjes een vraagje.
In GELDER heb ik nu een VO 20070111135. Hierop staat op regel 4 het artikel 106259 met de verschijning ZK500GR.
Dit artikel kost bruto 1,75 per V, netto (met de korting per H1 eraf) 1,40 per V.
Op de verkooporderregel wordt ook keurig 1,40 euro per ZK500GR berekend.

Als ik nu een statistiek in HVC opvraag, Hmenu 8-3-2-2 (gerealiseerd) dan zie ik een werkelijke marge van 0%.
Ofwel, naar HVC wordt 1,75 euro per V. Dit is order 20070111015.

Waarom krijg ik op de overzicht gerealiseerde verkoopoverzicht in HVC (tegen werkelijke kostprijs) geen 1,40 per V te zien, dus een marge van 20%?
Als ik in GELDER hetzelfde overzicht opvraag komt er keurig een verkoopprijs van 1,40 euro per V op te staan  ;)
Echter in HVC wordt 1,75 per V weergegeven.

Als je meer info nodig hebt, bel dan eventjes  smile

Logged

Heart-Profit company ID : GE
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #19 on: January 12, 2007, 11:29:42 am »

Dat je in HVC een werkelijke marge van 0 ziet komt daardat de korting van de Verkooporder in GELDER niet is opgenomen bij de Inkooporderregel in HVC. De prijs van de Inkooporderregel wordt op het moment van ontvangst van e.e.a. (Inslaglijst) bepaald en daarbij ontbrak het respekteren van de korting. Dit is nu opgelost (staat ook al bij jullie op het systeem - Profit opnieuw opstarten). Voor de reeds ontvangen Inkooporders kan ik niets meer doen  Sad, maar bij de nog te ontvangen IO's moet het nu goed gaan. En als de IO's goed zijn, dan zal het gerealiseerde overzicht vanzelf ook de juiste marge tonen. smile
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Pages: 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.03 seconds with 21 queries.