Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:55:43 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Houdbaarheid in dagen  (Read 1885 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: January 05, 2007, 09:21:00 am »

Functie: LOARWY

Op tabblad 5 van het artikel staat de rubriek 'Houdbaarheid in dagen'.
Deze wil ik gaan gebruiken ter informatie op o.a. de webshop. Wat de gevolgende door het gebruiken van deze rubriek.
Ik namelijk dat mijn voorraad dan ook een houdbaarheidsdatum mee krijgt.


* 200701050914.PNG (35.45 KB, 682x499 - viewed 131 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 05, 2007, 09:28:14 am »

We hebben babelfish voor een heleboel van-naar talen. Welke van-taal moet ik hier hanteren ?  dntknw

Ofwel, kun je dit nog eens rustig opnieuw typen ? dan begrijpen we waarschijnlijk beter wat er staat.  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 05, 2007, 09:33:11 am »

We zijn op dit moment bezig met het maken van zgn. productspecs met daarop informatie van een betreffend produkt.
Ik wil hier ook de houdbaarheid in dagen tonen (ter informatie).
Ik wil dus aangeven dat een Ananas een X aantal dagen houdbaar is (na aankoop).
In Profit heb ik een rubriek gevonden die heet 'Houdbaarheid in dagen'.
Mijn vraag is of ik deze rubriek *zomaar* kan gebruiken of dat de ingrijpende concequenties aan vastzitten.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 05, 2007, 09:55:11 am »

Ok. Best wel nuttige vraag denk ik. Ik hoop dat ik e.e.a. middels het volgende kan verduidelijken.

Je zegt het terecht : "na aankoop". Wat je niet zegt, is of dit na JOUW aankoop is, of na de aankoop van jouw klant.
Wat je in deze moet doorgronden, is dat de door jouw gemarkeerde rubriek de "standaard", of zo je wilt default betreft, en dat dąt alleen al informatief zou kunnen zijn (dan : door jou gewenst), maar dat het weinig zegt over die partij ananas die je op dit moment in de verkoop hebt. Immers, hoe lang heb jij die al liggen ? ...

Nu wordt het moeilijker (voor jou, om te besluiten wat je wilt), want het pakket is (uiteraard) in staat om de huidige (op ieder moment) nog geldende houdbaarheid te tonen. Dit overigens, na aanpassing van de default (zie hierboven) die je bij Goederen Ontvangst bepaalt (er bestaat een speciale Keuring om de THT te overschrijven bij GO).
Dus, als jij een partij hebt liggen die keurig aangeeft dat de houdbaarheid volgens jouw normen nog twee dagen houdbaar is, moet je je eerst afvragen of je wel wilt dat een klant daar inzage in heeft.

N.b.: Voor bovenstaande zou ik (als ik jullie was) niet bang zijn, omdat je eerder een langere "momentele" houdbaarheid zult hebben dan een kortere. Laat ik het zo zeggen : jullie bloemkolen blijven bij mij in de koelkast nog 3 weken goed, terwijl ze bij de AH al bruin(ig) zijn als ik ze koop ...  spiteful

Vervolgens mag je te maken hebben met iets wat nog veel mooier is : het per klant definiėren hoeveel dagen *die klant* als minimale houdbaarheid vereist (vraag me even niet waar je dat instelt, maar dat kan). Dus, je hebt een partij ananas die volgens jullie (en onder jullie koelkondities enz.) nog 4 dagen houdbaar is, maar je hebt een klant die als minimum 8 dagen stelt (want : per hoeveelheid dat hij inkoopt raakt hij ze niet binnen 3 dagen kwijt, en bij de uiteindelijke afnemer moet het ook nog 5 dagen goedblijven). Dus, bij jou ligt 4 dagen maar de klant wil 8 dagen, en dus heb je geen voorraad.

Merk op dat kwa VTV en Behoefterun enz. je de ananas voor die 8 dagen klant zult gaan inkopen, en aannemend dat jij na GO nog 2 weken hebt voor de betreffende ananas (denk nu ook aan land van herkomst enz. !) heb je voor de 8 dagen klant nu dus voorraad.

Aangaande de VTV geldt dan nog dat je vanzelf de ananas ziet verdwijnen per datum dat 'ie verlopen zou zijn ...
Probeer (in Test) een Voorraad Item maar eens een THT te geven (kun je bij Wijzigen Voorraad Items dacht ik wel doen, eventueel na invullen van de door jou gemarkeerde rubriek), en vraag vervolgens de VTV op ...

Nu voel je wel (als je wat verder denkt) dat ik het hier intussen heb (moet hebben) over het werken met THT op basis van de voorraad die je hebt, terwijl je tot heden (beter : oorspronkelijk) ervoor hebt gekozen om dit via de webshop niet kenbaar te maken. Wel sluit dit aan bij de intussen veranderde werkwijze (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel), en dus mag je wat mij betreft alvast in die richting gaan denken.

Wil je dit allemaal niet, ofwel, zou je slechts de default kenbaar willen maken, dan moet je je het zinvolle (of niet) wel realiseren. Of zo je wilt : de misinformatie die je geeft. Immers, als je voor de ananas 2 weken toont, maar door omstandigheden (bijv. minder verkocht dan je wilde) is het intussen 1 week, dan ziet de klant nog steeds twee weken. Volgens mij kun je daar wel boetes voor krijgen (maar daar ga ik niet over).

Onduidelijkheden op dit moment ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.059 seconds with 21 queries.