Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:30:52 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2] 3  All
  Print  
Author Topic: Weergave rode regel (geen voorraad) op TS leveren  (Read 12424 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #15 on: January 05, 2007, 11:25:53 am »

Kijk je de IF bij Verwerken nog na ? (of YK)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #16 on: January 05, 2007, 11:34:24 am »

Bij alle Artikelen zijn ook Kenmerken aanwezig, bij een paar Artikel-/Verschijningen ontbreken kenmerken, aan de records te zien 'half-af' situaties; proces 'toevoegen' afgebroken nadat de sleutelgegevens zijn toegevoegd.

Bedrijf G - 106012 (verschijningsvorm niet genoteerd, ik dacht iets van pak 1 kg of i.d.)

Bedrijf H - 100845/ST én 612075/DOOS

Deze Artikel-/Verschijningen kun je het beste even verwijderen en opnieuw toevoegen; ga ervanuit dat ze nog niet verkocht zijn.
« Last Edit: January 05, 2007, 11:39:29 am by Peter Stordiau » Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #17 on: January 05, 2007, 11:57:11 am »

Maar : voordat iederen zich een ongeluk zoekt naar iets wat er niet is (of elders zit) ...

DKN, kun je dat van die sterretjes svp nog nakijken ? (op de goede manier  smile)
Immers, als die er wèl zijn, betreft het voor ons een heel andere situatie dan als die er eveneens niet zijn ...

Overigens kan ik me ook niet voorstellen dat je dit probleem "iedere keer" hebt. Toch ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #18 on: January 05, 2007, 12:12:56 pm »

Kijk je de IF bij Verwerken nog na ?

Tsja... eigenlijk wel voor de hand liggend... Ervanuitgaande dat bij Wijzigen die kenmerken wel worden geregistreerd, zal LOVRWY opnieuw de kenmerken hebben bepaald (XXXXXX). Bij deF1 kontrole konstateert ze dat deze anders zijn dan wat er in de Verkooporderregel staat (6x spatie). De regel is dus wel gewijzigd.

Bij een normale VO regel waar wel kenmerken in staan wordt het F1 deel niet uitgevoerd als er niets gewijzigd is.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #19 on: January 05, 2007, 12:18:47 pm »

Neu .... niets voor de hand liggend;

1. Jij hebt zelf eerder aangegeven dat de betreffende Artikelen juist geregistreerde Kenmerken hebben (eigenlijk andersom : je trof er maar 2 aan die onjuist waren);
2. Als ik bij een willekeurige VORegel niets wijzig en wel verwerk, wòrdt er ook verwerkt. Kùn je natuurlijk zeggen dat bij ons zelf de Kenmerken onjuist zijn geregistreerd, maar ik geloof niet alles (zoals je weet; ik geloof eigenlijk niets  Tongue ).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #20 on: January 05, 2007, 12:27:24 pm »

Quote
DKN, kun je dat van die sterretjes svp nog nakijken ? (op de goede manier  )
Immers, als die er wèl zijn, betreft het voor ons een heel andere situatie dan als die er eveneens niet zijn ...
Wat moet ik nu testen? Dat snap ik toch niet helemaal.

Quote
Overigens kan ik me ook niet voorstellen dat je dit probleem "iedere keer" hebt. Toch ?
Klopt, niet iedere keer, vanochtend +/- 10 keer.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #21 on: January 05, 2007, 12:34:33 pm »

Als er iets te leveren is, en het TS toont "rood", of je dan bij Te Leveren Artikelen (zie eerdere post) ook geen sterretje ziet (sterretje = Voorraad Aanwezig).

Maar, zoals vanmorgen gekonstateerd, het moet dan wel voorraad betreffen die niet on the fly Omvormt, want zoals door Wouter gemeld, in zo'n situatie zie je bij Te Leveren Artikelen de Vooorraad niet (want die is er voor die funktionaliteit formeel ook niet (in de juiste Vorm)).

Ik hoop dat ik het je niet te lastig maak !
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #22 on: January 05, 2007, 12:40:17 pm »

Quote
Als er iets te leveren is, en het TS toont "rood", of je dan bij Te Leveren Artikelen (zie eerdere post) ook geen sterretje ziet (sterretje = Voorraad Aanwezig).
Sterretje is niet aanwezig

Quote
Maar, zoals vanmorgen gekonstateerd, het moet dan wel voorraad betreffen die niet on the fly Omvormt, want zoals door Wouter gemeld, in zo'n situatie zie je bij Te Leveren Artikelen de Vooorraad niet (want die is er voor die funktionaliteit formeel ook niet (in de juiste Vorm)).
Ja hallo, ik heb het alleen maar bij verschijningen die via het TS leveren moeten worden omgevormt  pleasantry
Met andere woorden, het sterretje zal er dus nooit staan.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #23 on: January 05, 2007, 12:43:32 pm »

Ja hallo hallo ...  smile had je dat al genoemd dan ? nee toch ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #24 on: January 05, 2007, 12:51:20 pm »

Nee dat niet, maar in mijn 1e voorbeeld wordt wel over deze situatie gesproken.

Hoe dan ook, het moet opgelost worden.  ;)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #25 on: January 05, 2007, 01:00:12 pm »

Nou ja, je bent waarschijnlijk 4 uur verder omdat we dat niet wisten.

Goed. Gaan we daarmee aan de gang.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #26 on: January 05, 2007, 01:01:52 pm »

Als ik bij een willekeurige VORegel niets wijzig en wel verwerk, wòrdt er ook verwerkt.

Die stelling klopt niet. Als ik bij een willekeurige VO regel niets wijzig en op F1 druk, wordt er niets verwerkt. Llees: 'Verwerkt' komt niet voorbij (er wordt niets gereplaced omdat de kontrole "is er iets gewijzigd" zegt dat er niets gewijzigd is).

Ik stel dat DKN niet zomaar willekeurige orderregels gaat wijzigen, maar pas naar wijzigen gaat als hij op zijn TS scherm die rode vlakken ziet terwijl hij weet dat er wel voorraad is. Gekonstateerd: situatie waarbij in LOVR geen kenmerken staan (maar wel bij het artikel, en ook bij de artikel-/verschijning), ofwel ligt bij grote mate van zekerheid aan LOVRTV.

In dié situaties zal zijn F1 bij Wijzigen wel verwerken (omdat kenmerken opnieuw bepaald worden).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #27 on: January 05, 2007, 01:05:22 pm »

Quote
Ik stel dat DKN niet zomaar willekeurige orderregels gaat wijzigen, maar pas naar wijzigen gaat als hij op zijn TS scherm die rode vlakken ziet terwijl hij weet dat er wel voorraad is
Klopt  smile
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #28 on: January 05, 2007, 02:17:21 pm »

1,5 uur met 2 personen zoeken verder (en deels voor de analen) :

a. Ik heb een post van Wouter verkeerd geïnterpreteerd; hett gaat "simpelweg" fout bij Toevoegen VORegel, alwaar de Kenmerken in vooralsnog niet te achterhalen situaties niet worden weggeschreven;

b. Het gebeurt bij ons wel degelijk dat ik Wijzigen VORegel kan doen, waarna "Verwerkt" optreedt (000.0029/B02, zie order van 20061222001). Geen idee of dat wat zegt.

c. Ontbrekende Kenmerken komen bij ons *niet* voor in de VORegels.

Er komt nu een tijdelijke oplossing + logfile wanneer het optreedt (binnen een uur).

DKN, kun je svp heel goed nadenken en achterhalen

A. Of je dit eergisteren nog niet had (voor de upgrade -> je moet toch weten of je eerder VORegels moest wijzigen om e.e.a. leverbaar te krijgen).

B. Voor die orders waarvoor het nog zal optreden (afgelopen uren toegevoegd) wat er bijzonder kan zijn aan de Header, de Regel zelf, de wijze van toevoegen, de persoon die het toevoegen heeft gedaan ??

C. De eventuele overeenkomsten.

Er *MOET* iets zijn ...

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #29 on: January 05, 2007, 02:42:54 pm »

Aangepast, en staat op jullie systeem.

Zie mijn Releasenote (met verklarende tekst) nog niet op het forum verschijnen (wacht al een paar minuten), dus bij deze:

Indien bij F1 in LOVRTV gekonstateerd wordt dat de Kenmerken leeg zijn, dan worden de kenmerken opnieuw bepaald.
De gebruiker krijgt een melding te onthouden wat hij gedaan heeft + Heart te bellen.
Tevens wordt er (voor ons zelf) een logfile aangemaakt opdat we wat meer info bij de hand hebben om te bekijken waar dit fout zou moeten gaan.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: 1 [2] 3  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.035 seconds with 21 queries.