Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 09:01:24 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2 3  All
  Print  
Author Topic: Weergave rode regel (geen voorraad) op TS leveren  (Read 12431 times)
0 Members and 4 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: January 05, 2007, 07:37:17 am »

Functie: LOTSLVVO

Er gaat e.e.a. niet helemaal goed voor wat betreft de weergave van de rode regels (geen voorraad) op het TS leveren.
Wij hebben veel de situatie dat het TS leveren aangeeft dat een artikelregel niet op voorraad ligt, een rode regel dus.
Als we dan naar de verkooporderregel gaan en deze met F5 wijzigen en daarna met F1 opslaan, zonder dat we enige wijziging toepassen, is de regel weer groen  wacko

Wat is hier aan de hand?
Ik weet dat ik e.e.a. misschien onwaarschijnlijk klinkt maar het is toch echt zo. De voorraadlokatie staat goed, er staat voorraad op de locatie en de regel wordt toch rood. Eventje de verkooporderregel opnieuw opslaan en de regel wordt groen (zoals het ook hoort).

Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 05, 2007, 07:55:26 am »

Ik voel dat het moet kunnen, maar hoe ? ...

Ten eerste zou ik graag willen horen met welke Client de betreffende TouchScreen PC werkt (zal wel hetzelfde zijn als alle PC's maar dat maakt niet uit).

Vervolgens is het goed om alle parameters van die Client door te lopen om zo "slecht mogelijke" instellingen. Wij hebben wel ergens een lijstje (en ik heb het over alles wat ook maar enigszins op een cache lijkt moet uit staan).

Dan is het goed om te vernemen hoe lang die orders er al in stonden (in de laatste status). Als dat net een minuutje was hoef je verder nergens naar te kijken (maar moeten wij een instelling veranderen).

Wat je ook kunt doen (is wellicht makkelijker als de rest) is op een normaal scherm (in jouw buurt zeg maar) de TS Leveren funktionaliteit opstarten, om eens te kijken of dáár alles wel groen is, terwijl op het betreffende TS het betreffende nog op rood staat.

Nou, veel plezier alvast ...  prankster
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 05, 2007, 08:11:50 am »

Quote
Ten eerste zou ik graag willen horen met welke Client de betreffende TouchScreen PC werkt (zal wel hetzelfde zijn als alle PC's maar dat maakt niet uit).
Client? Snap ik eventjes niet, bedoel je daarmee de gebruiker in Profit?

Quote
Dan is het goed om te vernemen hoe lang die orders er al in stonden (in de laatste status). Als dat net een minuutje was hoef je verder nergens naar te kijken (maar moeten wij een instelling veranderen).
Het gaat om zowel order die gisteren ingevoerd als orders die een half uur geleden zijn ingevoerd.

Quote
Wat je ook kunt doen (is wellicht makkelijker als de rest) is op een normaal scherm (in jouw buurt zeg maar) de TS Leveren funktionaliteit opstarten, om eens te kijken of dáár alles wel groen is, terwijl op het betreffende TS het betreffende nog op rood staat.
Hebben we ook gedaan, op alle pc's is alles hetzelfde en dus rood.

Misschien voor de info: Wij hebben het idee dat e.e.a. is begonnen na de upgrade van gisteren.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 05, 2007, 08:29:03 am »

Quote
Misschien voor de info: Wij hebben het idee dat e.e.a. is begonnen na de upgrade van gisteren.

Kan wel, maar denk ik niet. Het is voor mij iets meer voor de hand liggend dat je je voorraad in de H.R. niet meer hebt. Maar ik houd er wel rekening mee hoor.

Met "Client" bedoel in de Netwerk Client.
Kun je hier iets mee ? (zeg gerust nee)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #4 on: January 05, 2007, 08:31:19 am »

Quote
Met "Client" bedoel in de Netwerk Client.
De netwerkclient is voor het TS "HO"

Merk op dat op alle clients (dkouwen, skleinjan, agelder, e.d.) dit ook zo is.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: January 05, 2007, 08:35:10 am »

Nou, die is fijn. Nou weet ik weer niet wat "HO" is. Hebben we het intussen over hetzelfde ?

Bijvoorbeeld voor Novell hadden we de Netware Client32 enz. Tegenwoordig heeft praktisch iedereen gewoon een MS client (zelfs als je Novell hebt), en daar zie je niet zo veel van (nou ja, ik niet).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: January 05, 2007, 08:41:10 am »

Aan je (ook) een beetje gewend bent met RA Te Leveren Artikelen (o.a.) 3-2-1-1, dan weet je dat de sterretjes (e.d.) in kolom 3 indikatief zijn voor wat er op voorraad is voor de betreffende VORegel;
Werken die sterretjes 1 op 1 niet met het rode gebeuren ? of doen die sterretjes het wel goed ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #7 on: January 05, 2007, 08:55:21 am »

Nou we hebben het niet over hetzelfde hoor  sorry

We gebruiken als NetwerkClient MS client.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #8 on: January 05, 2007, 10:24:43 am »

Quote
Aan je (ook) een beetje gewend bent met RA Te Leveren Artikelen (o.a.) 3-2-1-1, dan weet je dat de sterretjes (e.d.) in kolom 3 indikatief zijn voor wat er op voorraad is voor de betreffende VORegel;
Werken die sterretjes 1 op 1 niet met het rode gebeuren ? of doen die sterretjes het wel goed ?

Het sterretje wordt niet weergegeven. Ik heb hier een situatie gevonden waar ik nog niets mee gedaan, behalve printscreens gemaakt  ;)
Volgens mij zou de product in dit geval groen moeten zijn.



* 200701051016.PNG (12.64 KB, 796x116 - viewed 220 times.)

* 200701051017.PNG (13.44 KB, 892x109 - viewed 217 times.)

* 200701051018.PNG (17.4 KB, 958x352 - viewed 272 times.)

* 200701051019.PNG (35.12 KB, 706x466 - viewed 216 times.)

* 200701051020.PNG (16.35 KB, 565x328 - viewed 227 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: January 05, 2007, 10:30:50 am »

Quote
Aan je (ook) een beetje gewend bent met RA Te Leveren Artikelen (o.a.) 3-2-1-1, dan weet je dat de sterretjes (e.d.) in kolom 3 indikatief zijn voor wat er op voorraad is voor de betreffende VORegel;
Werken die sterretjes 1 op 1 niet met het rode gebeuren ? of doen die sterretjes het wel goed ?
Het sterretje wordt niet weergegeven.

Je verkoopt hier in in een andere Verschijningsvorm dan waaruit geraapt wordt (o.b.v. Verschijningsvorm impliceert behoefte ongeacht Verschijning). Die funktionaliteit is alleen ingebouwd in het TS Leveren Verkooporder. Deze funktionaliteit zal dus per definitie geen voorraad tonen, alleen al omdat de Verschijningsvorm die verkocht is niet als zodanig op voorraad ligt. Dat hier geen * staat zegt dus niet over het TS scherm.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: January 05, 2007, 10:36:47 am »

Jongens, kunnen we to the point blijven ? ik bedoel, DKN, als ik vraag naar die sterretjes, dan vraag ik uiteraard naar de konstatering van hetzelfde. Anders gezegd : je hebt dit niet getest zoals je met het TS wel doet/deed.

N.b.: Dank voor de response Wouter, want ik was er wel ingetuind.  swoon

En DKN, ik snap ook wel weer dat je er zelf intuint.  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #11 on: January 05, 2007, 11:03:16 am »

Zojuist even gekeken; jouw Verkooporderregel bevat geen Kenmerken. Derhalve vindt het TS scherm (maar op zich ook andere leverfunktie) geen voorraad, immers de te leveren voorraad moet kwa Kenmerken overeenkomen.

Indien het een nieuw produkt betreft (danwel het de 1e keer is dat je dit verkoopt) dan kan het aan het Artikel danwel de Artikel-/Verschijning liggen, heb je dit produkt al vaker verkocht, dan zal het aan Toevoegen Verkooporderregels kunnen liggen. Ik vermoed dat jouw wijzigaktie gevolgd door F1 die kenmerken wel zal wegschrijven (hetgeen misschien al impliceert dat het Artikel goed is) waarna het TS scherm wel voorraad vindt met gelijke kenmerken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: January 05, 2007, 11:06:45 am »

Wouter, wat ik net wilde vragen is om eens te kijken naar het Verwerken bij Wijzigen VOregel, omdat je zonder iets te wijzigen wel "Verwerkt" aantreft. Dàt is al niet pluis, en leidt wat mij betreft inderdaad tot jouw konstatering / verwachting.

Edit : Met daarbij maar de opmerking dat er kennelijk (ooit) iets niet goed is gegaan bij het genereren van ... ehh ... Voorraad ? aangezien we al eerder hebben gekonstateerd dat de Kenmerken ontbraken. Dit treedt heus bij niemand op maar hier (bewezen) wel. Het wordt wellicht dan ook tijd om middels een runnetje die Kenmerken in alle bestaande Voorraad erin te schieten (tenzij die er al staan natuurlijk, want afhankelijk van het produkt worden ze daadwerkelijk gebruikt).
Dan sluit dat in elk geval alle toekomstige rariteiten ditaangaande uit.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #13 on: January 05, 2007, 11:15:39 am »

Edit : Met daarbij maar de opmerking dat er kennelijk (ooit) iets niet goed is gegaan bij het genereren van ... ehh ... Voorraad ?

De Kenmerken bij de voorraad staan goed; bij de VO regel was het verkeerd.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #14 on: January 05, 2007, 11:22:27 am »

Kenmerken bij Artikel 100231 en bij alle Verschijningsvormen van dat Artikel zijn ook goed. Probleem moet dus ergens bij het Toevoegen van een Verkooporderregel ontstaan.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1] 2 3  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.031 seconds with 21 queries.