Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:43:22 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Verwijderen niet gebruikte Financiële Interfaces  (Read 2385 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27445


View Profile WWW
« on: January 03, 2007, 09:18:06 am »

M.i.v. deze Releasenote worden een aantal niet gebruikte Financiële Interfaces automatisch verwijderd uit het overzicht Raadplegen Financiële Interfaces.

Het betreft de Interfaces:

 LOPOAVAM - Afboeken verbruikte Materialen Interface wordt al jaren niet meer gebruikt en is destijds vervangen door één algemene Interface t.b.v. het Gereedmelden van Produktieorders: LOPOGM.

 LOPOAVBK - Afboeken verbruikte Materialen Zie LOPOAVAM.

 LOPOGVBK - Opboeken gereed produkt Zie LOPOAVAM.

 
 LOELOGDL - Boeken gedeeltelijke Ontvangst Emballage Interface wordt al jaren niet meer gebruikt en is destijds vervangen door één algemene Interface t.b.v. het retour ontvangen van Emballage: LOELOGGL.

 LOOVTV - Toevoegen Verplaatsopdracht Het toevoegen van een Verplaatsopdracht resulteert niet in een Financiële Transaktie; dit gebeurt pas bij het leveren van de Leverorder danwel de ontvangst van de Ontvangstorder.

 LOVDEF1 - Effektueren Inventarisatie Inventariseren journaliseert niets. Waarom hier een Interface voor bestond is niet bekend, misschien dat er ooit een poging is ondernomen de Inventarisatie wel te laten journaliseren. Interface wordt in ieder geval al jaren niet meer gebruikt.  
 
 
FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
ADIFGN      Omschrijving (nog) niet bekend    21-11-2006    03-01-2007
LOVIOT      Omvormen Voorraad-Item    02-01-2007    03-01-2007
Logged
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #1 on: April 03, 2007, 12:29:53 pm »

Ik weet dat dit gebeurt is naar aanleiding van mijn vragen.

Is de 2e actie, n.l. het correct documenteren van de wel bestaande interfaces nu ook afgerond of is die actie nog open.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 04, 2007, 08:40:30 am »

Je impliceert dat er Interfaces zijn die niet korrekt gedocumenteerd zijn.
Hoe kom je daarbij?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: April 04, 2007, 09:38:57 am »

Wij hebben het hier ongeveer een 1/2 jaar geleden over gehad.
Toen hebben we ook geconstateerd dat de helptekst mbt de regels in ieder geval bij 1 interface de bijbehorende journaalposthelp niet was bijgewerkt mbt de emballage regels. Dat is toen aangepast en jij hebt toen toegezegd nog een keer door alle teksten en interfaces te gaan.

Daar de verwijder actie van de "obsolete" interfaces van latere datum is, ga ik ervan uit dat dit mede het gevolg is van ons overleg. Dus mijn vraag: zijn alle helpteksten nu ook gecontroleerd?

2e: het is misschien handig het pad naar deze journaalpost definities op het forum te zetten?
      Ik weet dat ik me altijd weer een slag in de rondte zoek als ik ze nodig heb.

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 04, 2007, 09:45:03 am »

Wij hebben het hier ongeveer een 1/2 jaar geleden over gehad.
Toen hebben we ook geconstateerd dat de helptekst mbt de regels in ieder geval bij 1 interface de bijbehorende journaalposthelp niet was bijgewerkt mbt de emballage regels. Dat is toen aangepast en jij hebt toen toegezegd nog een keer door alle teksten en interfaces te gaan.

Nou, daar weet ik niets van. Wel dat er Interfaces waren die niet meer in gebruik waren, en die zijn middels deze Releasenote geëlimineerd, maar het feit dat de Interface Beschrijving van één Funktie toevallig een foutje bevat, is geen reden om alle Interfacebeschrijvingen van alle 100? Interfaces er nog eens op na te kijken.

Het aanroepen van de funktie 'Weergeven Path naar Funktie' is idd misschien wel een leuke om aldaar aan te roepen;
levert echter niet altijd soelaas op, immers een Fakturatie kent 2 Interfaces, LOUFGN1 en LOUFGN2 terwijl er toch echt maar 1 funktie faktureren is: LOUFGN.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: April 27, 2007, 01:00:14 pm »

Het aanroepen van de funktie 'Weergeven Path naar Funktie' is idd misschien wel een leuke om aldaar aan te roepen;
levert echter niet altijd soelaas op, immers een Fakturatie kent 2 Interfaces, LOUFGN1 en LOUFGN2 terwijl er toch echt maar 1 funktie faktureren is: LOUFGN.


Dit is klaar.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.055 seconds with 21 queries.