Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:28:43 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Effectieve kostprijs  (Read 8220 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #15 on: December 29, 2006, 09:53:23 am »

Wel ff oppassen als je dat vinkje aanzet en massaal gaat herberekenen moet je wel het vinkje "koop artikelen berekenen" uitzetten.
Anders ben je je mooi opgebouwde inkoophistory in de kostprijzen acuut weer kwijt.
(Is mij ook een keer gebeurt...)
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #16 on: December 29, 2006, 09:59:54 am »

Wel ff oppassen als je dat vinkje aanzet en massaal gaat herberekenen moet je wel het vinkje "koop artikelen berekenen" uitzetten.

Om te beginnen hoef je niets "uit te zetten" want de defaultwaarde van die rubriek is uit. Tongue
Maar, DKN moet dat ding juist áánzetten, want de artikelen waar het bij hem om gaat zijn koop-artikelen.

Anders ben je je mooi opgebouwde inkoophistory in de kostprijzen acuut weer kwijt.

Wat bedoel je hier mee?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #17 on: December 29, 2006, 10:02:42 am »

Quote
Maar, DKN moet dat ding juist áánzetten, want de artikelen waar het bij hem om gaat zijn koop-artikelen.

Koop en productieartikelen.

Quote
Ik heb in bedrijf GELDER voor product *Rauwkost* (art.106416) een nagekalculeerde kostprijs ingevoerd van 1,41 per kilogram.
Nu is van dit product ook een receptuur ingevoerd maar daar werken we op dit moment nog niet mee.

Mijn vraag: Als ik nu een gerealiseerde verkoopstatistiek opvraag komt er een kostprijs (E) te staan van 6,60 per kilogram.
Is het mogelijk dat de kostprijs (die ook zo op voorraad staat) van 1,41 wordt opgepakt als E-kostprijs.
Immers, het product staat ook met deze waarde op voorraad. 

Ik krijg nu een verkeerd beeld bij het opvragen van statistieken.
Nu staan namelijk alle productieartikelen op voorraad met de werkelijke kostprijs.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #18 on: December 29, 2006, 10:13:08 am »

Een van de oplossingen was om de laatste inkoopprijs te promoten naar de potentiele kostprijs.
Bij massaal herberekenen gaat het systeem uit van de ingevoerde laatste prijzen van de voorkeursleverancier.
Als hij met de laatste inkoopproijs wil werken moet het vinkje bij "inkoopprijzen herberekenen" uitstaan, anders overschrijft het systeem de uit de inkooporders bepaalde prijzen met de prijsstaffeel informatie van de voorkeursleverancier.

Je moet voor methode a of b kiezen, beide gaat niet
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #19 on: December 29, 2006, 10:13:31 am »

Quote
Om te beginnen hoef je niets "uit te zetten" want de defaultwaarde van die rubriek is uit.

Wouter, naar mijn mening is een reaktie als deze weinig zinvol, domweg omdat je te letterlijk bent. Ik bedoel, omdat een ander toevallig letterlijk iets zegt wat jij niet vindt kloppen, kun je een opmerking als deze maken. Maar zinvol is het niet.
Ook geldt : wanneer het toch niet zinvol is, loop je nog slechts het risiko dat je fouten maakt, zoals ook in dit geval. Immers ...
Wat nou als iemand met DynScreen dat ding toch Aan heeft gezet ?
En wat nou als iemand dat ding gewoon Aan zet zonder het effekt te weten ?

Moraal : het gaat om de nuttige mededeling die iemand doet (mdkraa in dit geval) die kwa essentie heus juist is ...

Quote
Quote
Anders ben je je mooi opgebouwde inkoophistory in de kostprijzen acuut weer kwijt.
Wat bedoel je hier mee?

... tenzij je nog niet eens weet waar het over gaat. Maar vraag dat dan eerst.

Ieders bedoelingen zijn heus goed, maar ik wil per sé voorkomen dat wij ervoor zorgen dat een ander z'n mededelingen niet meer durft te doen (en ik wil ook jou weer niet afschrikken ... moeilijk zeg  scratching).

Peter
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #20 on: December 29, 2006, 03:19:21 pm »

Kostprijzen

Toch nog even refereren aan de tip van Mdekraa, kostprijzen zijn voor mij een zeer complex geheel in Heart-Profit. Je hebt zoals je zelf al zag, de werkelijke, grondstof, effectieve.

Mijn advies vaar niet zomaar blind op het antwoord wat je in de overzichten krijgt. Als je met opslagen werkt of DKK's  of weet ik veel wat de kostprijs van een product allemaal wel niet kan bepalen dan krijg je toch ooit rare antwoorden.

Dus even een overzicht draaien en ik weet wat de marge is, ik dacht het niet. Sad

Zelf eerst vast stellen wat de werkelijke kostprijs moet zijn van enkele producten en vervolgens van deze producten overzichten draaien.

Bekijk maar eens de help functie bij kostprijzen in het verkoopoverzicht.
Tot tweemaal toe de waarschuwing "Let op"

Dirk-Jan Gloudemans
LA


Logged

Dirk-Jan
ma
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #21 on: January 02, 2007, 03:19:57 pm »

Is hier al wat meer over bekend?  Cool
Logged

Heart-Profit company ID : GE
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #22 on: January 03, 2007, 10:06:18 am »

Het Gerealiseerde Verkoopoverzicht kan nu ook met de 'W'erkelijke Kostprijs worden opgevraagd.
(zojuist bij jullie op het systeem gezet) biglol
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Pages: 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.034 seconds with 21 queries.