Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 09:10:10 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Credit Verkooporder voor "BULK"artikel  (Read 2995 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: December 22, 2006, 09:03:44 am »

We hebben twee artikelen die we als Bulkartikel kenmerken op de verkooporder, via het rubriekje "Tankwagen leverantie" (in het scherm aangeduid als Bulklevering). Dit werkt prima. Tot het moment dat je onverhoopt een Credit verkooporder moet toevoegen. Dit betekend dat er een inkooporder wordt aangemaakt waarmee je het spul weer 'retour' kunt ontvangen. (zal wel afhankelijk zijn van wat bedrijfsparameters e.d.). Waarom mag een Credit Verkooporderregel voor spul wat, als het debet is als tankwagenleverantie wordt beschouwt, op zo'n regel niet als tankwagenleverantie worden beschouwt? Is dit een gevolg van foute inrichting van onze (bedrijfs) parameters o.i.d.?

Ik krijg namelijk het idee dat bij het genereren van de Inkooporderregel het probleem ontstaat, omdat daar een tankwagenleverantie niet als zodanig geregistreerd kan worden.

Vraag: Hoe hoor je 'formeel' om te gaan met het toevoegen van een credit verkooporderregel voor een artikel wat je normaal als 'tankwagenleverantie' / 'bulklevering' op een debet verkooporderregel zet? Gewoon met een verschijningsvorm? Dat is althans de oplossing die ik nu heb gekozen.


* credit_IO_bulkart.PNG (28.84 KB, 831x466 - viewed 190 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: December 22, 2006, 09:13:59 am »

Een ander probleempje van het toevoegen van een CREDIT verkooporderregel van iets wat normaliter een bulkwagenleverantie is, maar dan maar even als artikel met verschijning geschiedt, is onderstaande melding: Het artikel zou niet bestaan op de ingevulde debet. Dat artikel bestaat daar wel, maar natuurlijk niet met die verschijning.

Ook dit is eigenlijk geen leuke melding, dan maar zonder orderreferentie crediteren.


* 20061222023.PNG (88.57 KB, 660x368 - viewed 178 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: December 22, 2006, 09:36:34 am »

Nou, we zijn in elk geval al zo ver dat dit een hersenkraker is. Mogen we hier ergens volgend jaar op terugkomen ?  Fishy
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: December 22, 2006, 09:53:59 am »

Nou, we zijn in elk geval al zo ver dat dit een hersenkraker is. Mogen we hier ergens volgend jaar op terugkomen ?  Fishy

Een bolletje voor eind januari 2007 lijkt me prima.
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: January 24, 2007, 10:03:01 am »

Peter, zie ik het draaiende bolletje nog over het hoofd of komt 'ie binnenkort?
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: January 24, 2007, 10:28:31 am »

Oops, ik weet niet meer of we die draaibol destijds al hadden, en anders had die er toen al moeten staan.
En hoe dan ook, nu die er niet stond, weten we het dus ook niet meer.
Goed dat je er zelf op terug bent gekomen.

Edit : o nee, je noemt zelf al het bolletje zie ik nu. Nou, gewoon vergeten toen dus.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #6 on: January 25, 2007, 11:37:30 am »

Na overleg met Robert even een aanpassing: Als je op de credit VO-regel mét bulkleverantie aan bevestigd, dan komt na de <F1> de melding van "koppeling artikel/verschijning" ,  maar de verkooporderregel wordt wel toegevoegd. Er wordt ook een inkooporderheader, maar geen regel, dus je kunt niet zonder meer retour ontvangen.

Laat je het bulkleveren uit, dan komt bij het "Tabben" de melidng "Koppling artikel verschijning bestaat niet" tevoorschijn. Dan druk je door, je krijgt vervolgens de melding "Artikelnummer komt niet voor op de debet verkooporder". Die melding is onjuist, want het artikelnummer komt er wél op voor, alleen niet in die verschijning. en dan wil de order ook niet toevoegen.

Moraal: de vraag moet dus zijn: Hoe voeg je een credit verkooporder(regel) toe mét referentie naar een debetorder waarop het spul als tankwagenleverantie is geleverd (althans als zodanig op de debet VO regel is aangegeven, want bij het leveren is er wel een verschijning), waarbij je tevens het spul retour kunt ontvangen zonder melding over het al dan niet bestaan van artikel/verschijningen op de debet VO. Volgens mij is dat in 1 volzin de correcte vraag. Mocht ik daarbij nog een element vergeten zijn uit het telefoontje Robert, dan hoor ik het graag.
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.019 seconds with 21 queries.