Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:54:58 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: documententekst verschillend afhankelijk van document  (Read 4101 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: December 18, 2006, 08:14:08 pm »

Het vorige topic (http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17070.msg#msg)brengt me even bij de volgende vraag: Je heb ruimte voor 5 regels documenten tekst (5 x 80 tekens geloof ik). Prachtig als je dat op alle documenten nodig hebt. Maar wat nu als je kommentaar regel 1 wilt laten zien op de Vrachtbrief, en regel 2 alléén op de Factuur? Je kunt alleen maar van de gehele documenten tekst PFVB etc. aangeven, dit lukt niet per regel.

« Last Edit: December 18, 2006, 08:32:19 pm by jvr » Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 19, 2006, 12:20:13 am »

Is het geoorloofd om alhier een voorbeeld van zo'n Dokumenttekst te plaatsen ?
Er iets van maken wat per regel een andere bestemming heeft is natuurlijk best wel te doen, maar ik wil graag begrijpen hoe je het toepast ...
(ik hoop dat het geen stomme vraag is, gezien het topic waarnaar je verwijst)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: December 19, 2006, 08:22:28 am »

Stel, ik zou (kijkend naar het topic waar ik bovenstaand naar verwijs)  een documentekst opnemen die iets aangeeft over speciale losinstructies voor 1 bepaald artikel (omdat dit voor 1 artikel is, is dit geen VB-info) die ik af wil drukken op de Vrachtbrief, en ik wil de klient artikelomschrijving + nummer afdrukken op de factuur die naar de groepsdebiteur gaat, dan moet ik dat, in de huidige situatie, sturen  met documentekst op de Factuur.

Maar let wel, dit punt staat wat mij betreft niet 'in de brand'.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: December 19, 2006, 08:27:35 am »

Duidelijk. We gaan wel eens kijken of hier iets voor kan worden gebrouwen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: December 22, 2006, 01:06:31 pm »

Ok. Vraagje :

De Dokumententekst bestaat uit meerdere regels; zie je voor je dat als je per regel kunt aangeven wat de bestemming is, dat dat voor *jullie* dan voldoende werkt ?

N.b.: Met voor *jullie* bedoel ik dat er dan een Bedrijfsparameter zou komen die dat op die manier laat werken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: December 22, 2006, 01:47:42 pm »

Dat hangt er wat mij betreft van af hoe we het onderwerp Werken met Klient-artikelomschrijving icm Groepsdebiteur  af gaan handelen.

Maar in principe zou ik zeggen, maar misschien is dat wel heel onnozel, er is geen bedrijfsparameter nodig. Zet bovenin (LODKTV - Defaults klient artikel verschijnig / en / LOVRTVTF Dokumentekst verkooporderregel) een rubriekje "t.b.v. Dokumenten O/R/P/F/V/B" die geldig is voor in principe alle regels, en dan naast elke tekstregel nog een keer die hele riedel, die default gevuld is met hetgeen in de header staat. Leeg laten betekend nergens afdrukken.

Kan alleen even niet overzien welke gevolgen dit mogelijkerwijs heeft voor de functies waar de dokumententekst wordt aangeroepen.

Ik weet het niet zeker, maar er staat me vaag iets bij dat Yvonne hier ook al eens mee bezig is geweest. (of die heeft destijds de aanpassing van 1 regel dokumentekst naar 5 gemaakt?)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: December 22, 2006, 01:56:23 pm »

Quote
Dat hangt er wat mij betreft van af hoe we het onderwerp Werken met Klient-artikelomschrijving icm Groepsdebiteur  af gaan handelen.

Daar heb ik daarstraks (eerst) al even naar zitten kijken, maar ik heb niet het vermogen om te doorgronden wat je daar bedoelt. Jij weet waarover je het hebt daar, maar wij niet. Sorry.

Gaan we dat eerst wel uitwerken ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #7 on: January 24, 2007, 09:51:57 am »

Nu is hier wel het teken gesloten gegeven, maar op welke wijze? m.a.w. is hier nog wat gebeurd of laten we dit eerst voor wat het is?
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: January 24, 2007, 10:25:06 am »

Gaan we dat eerst wel uitwerken ...

... en daarmee zijn we dus aan de gang gegaan, en daar ergens heb jij er een beetje de brui aan gegeven geloof ik. En dan eindigt het formeel hier ook.
Jaja, rare automatiseerders hier ...  derisive
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #9 on: January 24, 2007, 10:32:37 am »

De brui er aan gegeven dat geldt hier misschien wel wat voor, maar is daarom ook gelijk dit geheel van de baan geschoven?
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: January 24, 2007, 11:05:17 am »

Gaan we dat eerst wel uitwerken ...

Omdat dat hier gewoon staat als "gegeven". Ik kan er ook niets aan doen.

Lees dit topic dan nog maar eens door, en geef dan zelf maar aan dat we het (intussen) ook zonder dat andere topic kunnen doen. Ofwel, dan moet je eerst hier dingen gaan uitwerken, en dan kennelijk zonder de uitwerking van dat andere topic.

Zie (dus) ook :

Quote
Dat hangt er wat mij betreft van af hoe we het onderwerp Werken met Klient-artikelomschrijving icm Groepsdebiteur  af gaan handelen.

Jouw eigen tekst.
Nogmaals, wij zijn rare automatiseerders ... die werken nu eenmaal zo.  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.051 seconds with 21 queries.