Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:45:52 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Toevoegen verkooporderregel, 2 tabbladen  (Read 4641 times)
0 Members and 3 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: December 18, 2006, 01:16:18 pm »

Releasenote http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17055.0

Zojuist hebben we een upgrade uitgevoerd. Het blijkt dat er een aanpassing is gedaan waardoor er nu 2 tabbladen zijn bij Functie LOVRTV.

Dit betekend voor ons dat we nu op Control-F1 moeten drukken ipv van de F1.
Gezien het feit dat we ongeveer 600 a 700 verkooporders per dag invoeren met gemiddeld 10 of meer regels, werkt het bij ons zeer vertragend. De CONTROL toets zit immers links onderaan het scherm en de F1 bovenaan (2x F1 werkt ook vertragend).

Zonder nu regel 7 te willen overtreden ben ik helemaal niet blij met deze aanpassing smirk Ik zou het willen dat deze of wordt teruggedraaid OF het 2e tabblad achter een bedrijfsparameter komt te zitten.
Desnoods kan misschien het 2e tabblad gedisabled worden?

DKN

ps. Werkt ook niet helemaal lekker zo nèt voor de feestdagen (lees= 3 keer zo druk)
« Last Edit: December 18, 2006, 01:23:52 pm by DKN » Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 18, 2006, 01:22:59 pm »

Bij mij is F1 net zo snel als Ctrl-F1.
Maar ik heb het wereldrecord typen ook niet. Dat heeft mijn zus geloof ik.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: December 18, 2006, 01:25:12 pm »

Nou echt niet hoor  arrogant
Als je verkooporderregels aan het invoeren bent werkt de F1 toets vele malen sneller als de Ctrl-F1 combinatie.

Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: December 18, 2006, 01:27:49 pm »

Je kunt alleen maar de typesnelheid bedoelen;
Een hoofdletter typen (met shift erbij) doe ik ook niet langer over hoor.

Als het echt "zeer vetragend" werkt doen we er iets aan. Maar daarvan ben ik nog niet overtuigd.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #4 on: December 18, 2006, 01:31:27 pm »

Ach, misschien moet je een keer een dagje hier komen meedraaien?
Een hoofdletter typen doe JIJ misschien wel snel, maar als je heel de dag verkooporders zit in te voeren is het toch best een gedoe hoor.
Daarnaast is iedereen gewent aan het F1, en als ze nu "vergeten" Ctrl-F1 te gebruiken krijgen ze ook nog een geblokkeerde functie.

Jij bent er misschien nog niet van overtuigd maar ik wel.

Ik heb hier inmiddels al 4 gefrusteerde mensen aan mij bureau gehad (en dan zijn er ook nog een paar lunchen)  Cry


* 200612181330.PNG (24.72 KB, 759x570 - viewed 221 times.)

* 200612181331.PNG (16.7 KB, 575x501 - viewed 219 times.)
« Last Edit: December 18, 2006, 01:38:47 pm by DKN » Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: December 18, 2006, 01:48:47 pm »

Laat ik ten eerste zeggen dat je regel 7 niet gaat overtreden doordat je ergens niet mee kunt werken.  blink

Ten tweede kunnen we ook niet stellen "omdat we iets gewend zijn willen we niet iets anders" (... waar we ook aan zouden kunnen wennen).

Dat jullie het nu enorm druk hebben is iets waar we heus aan denken, ofwel, er wordt hier niets gebagetelliseerd.

Een geblokkeerde funktie bij een enigszins normale manier van werken (F1 ... tja, plus dàn nog een keer F1) is sowieso een reden voor gefrustreerde gebruikers. Ehh, daar heb je misschien wel "recht op".
en een geblokkeerde funktie hoort natuurlijk ook helemaal niet, maar ik hoop dat je begrijpt dat het kan voorkomen dat wij niet iedereen zijn inrichting kunnen doortesten, en dat het kàn gebeuren -> Profit-Base-Test is de oplossing maar raad ik je niet aan).

Verder hoef ik niet langs te komen om te konstateren dat Ctrl-F1 net zo snel is als F1. Echt niet.

Als je wilt volhouden dat je een Bedrijfsparameter wilt kun je die krijgen. Kost je niets ook. Maarrr, zodra er iets op het tweede Tabblad komt wat *jullie* willen gebruiken, en je zet hem uit eigen beweging uit, dàn betaal je'm wel. Okay ?

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: December 18, 2006, 01:53:21 pm »

PS: Helaas zul je voor die Bedrijfsparameter sowieso een upgrade nodig hebben;
Je moet je misschien wel afvragen of je in zeer drukke tijden zomaar een upgrade midden op de dag moet uitvoeren.

Ik weet het, op een gegeven moment heb je die "nodig" (zoals nu bijvoorbeeld) maar ergens begint het "uitlokken".
Toch ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #7 on: December 18, 2006, 03:18:26 pm »

Zojuist e.e.a. telefonisch besproken.
Ik kijk het eventjes aan voor wat betreft de Ctrl-F1. Ik zie dat een aantal gebruikers nu 2x F1 gebruiken. Dit schijnt sneller te zijn?
De toets F2 (tekst toevoegen) is inmiddels terug geplaatst.

Upgrade in de drukte is inderdaad niet gewenst maar gezien de aanpassingen in het TS-goederenontvangst was dit echt nodig.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #8 on: December 18, 2006, 09:00:33 pm »

DKN: Groot gelijk. 2 tabbladen voor het toevoegen van verkooporderregels zal bij ons ook "oorlog" uitlokken. Dat was al het geval toen we van 2 naar drie tabbladen gingen bij het toevoegen van verkooporders (de header), en helemaal toen we van 3 naar vier gingen bij de laatste upgrade van november 2006. (en dat voor slechts 2 rubriekjes)

Natuurlijk begrijp ik dat er bepaalde controle's etc. in een bepaalde volgorde uit moeten worden gevoerd, maar wordt het zo langzamerhand niet eens tijd dat je per bedrijf een eigen verkooporder-toevoeg-systeem op mag bouwen? Dat maakt het een stuk overzichtelijker, en ga maar verkooporderregel-wijzigen zo uitgebreid maken als je wilt. Heel veel zaken die bij de header en / of bij de verkooporderregel vermeldt worden, komen uit diverse defaults. Van alle rubrieken bij de verkoopheader, muteren wij doorgaans 3 tot 5 rubrieken. Bij de verkooporderregel zijn dat doorgaans 4 tot 6 rubrieken. De rest is allemaal default. 
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: December 19, 2006, 12:40:17 am »

De opmerkingen en het "gevoel" snap ik best. Maar :
Ctrl-F1 blijft Ctrl-F1, al heb je 2000 tabbladen. Dus eigenlijk snap ik er NIETS van.  whistle

Quote
maar wordt het zo langzamerhand niet eens tijd dat je per bedrijf een eigen verkooporder-toevoeg-systeem op mag bouwen

Ik weet het jvr, jij bent DKN niet, maar kom dáár nu maar eens voor bij òns kijken ...

Het toeval wil dat DKN de eerste is die je zou kunnen uitleggen hoe dit met een "view" anders zou kunnen werken, en dan doel ik op het toevoegen van je Verkooporders middels een webpagina (en dan Intranet). Dit is echter offtopic hier, maar als je er een apart topic van maakt denk ik dat DKN dit graag een keer toelicht. Dat zal dan wel januari worden ...  tongue2
Wij willen zelf ook een poging wagen hoor, maar dat is iets minder objektief.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: December 19, 2006, 01:11:05 pm »

Nou, begraaf de strijdbijlen maar weer. Het tweede tabblad is eruit.
Diegenen die nog met 800x600 werken zullen de oorlog nu wel verder voeren ...

Mocht je intussen wezenloos gelukkig zijn met Ctrl-F1 ... pech.  Tongue
 
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #11 on: December 19, 2006, 02:32:22 pm »

Ik moet zeggen dat ik er wel gelukkig mee ben zo.
En met mij de andere 4 mensen ook (eentje niet want die vond het sneller gaan  crazy)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.037 seconds with 21 queries.