Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 09:21:18 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Voorraad afboeken op verschijning DS90ST  (Read 2085 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: December 05, 2006, 07:34:36 am »

Ik heb een artikelnummer 250001, Eieren (bedrijf GELDER). Hieraan hangen de verschijningen DS90ST (met een inhoud van 90 st) en REK30ST (met een inhoud van 30 stuks). Nu zitten er in een doos van 90 stuks 3 rekjes van 30 stuks.
We kopen in bij de leverancier in dozen van 90 stuks (3 rekjes van 30 stuks).

Nu wil ik dat als ik een rek van 30 stuks verkoop, deze afgeboekt worden uit de doos van 90 stuks.
Ik heb de Opslaglokatie en de Raapvloer van de verschijningen gelijk staan. Als ik nu een Verkooporder aanmaak met 3 rekjes van 30 stuks wordt deze rood op het TS.

ps. Als ik een verschijning ST aanmaak dan wordt deze wel goed afgeboekt uit de doos van 90 stuks.

Hoe zit dit in elkaar?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 05, 2006, 08:31:27 am »

Een DS90ST heeft een Inhoud van 90(ST).
Een REK30ST heeft een Inhoud van 30(ST).
Een DS90ST heeft géén Inhoud van 3 REK30ST ...

Om het laatste te bewerkstelligen zul je moeten Omvormen.

Wat mij betreft zal de Behoefterun dat wel (kunnen) doen, maar dat zullen jullie niet willen (kwa consistentie met de rest van de werkwijze). Wat hier aldus nodig is (of zou kunnen zijn) is maatwerk wat automatisch voor deze Omvorming zorgt als dat nodig is (Leveren).

Opmerking : Er staat mij ver weg bij dat dit Omvormen op basis van deze trigger (Leveren) al wel mogelijk is (hou me er niet aan), maar in elk geval niet in de omgeving van het Touchscreen Leveren.

N.b.: Er zijn ook nog wel andere methoden om dit te laten "lopen", maar die beginnen aan de Verkoopzijde, en ik kan niet overzien of dat te ingrijpend is, en of het in jullie geval werkelijk wil werken (ter referentie : het zgn "pakken - lagen -stuks" verhaal).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: December 19, 2006, 07:12:39 pm »

Misschien moeten we gezien de ontwikkelingen bij ons t.a.v. voorraadbeheer een oplossing gaan verzinnen voor bovenstaand "probleem".
Ik merk nu toch wel dat er steeds meer artikelen komen zoals het eerdere voorbeeld met de eieren.

Hoe denk(en) jij/jullie hierover?

Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: December 27, 2006, 10:37:54 am »

In eerste instantie had ik je topic gelezen als "eerst moet de doos naar rekken worden omgevormd, en daarna moeten stuks uit rekken verkocht worden"; ofwel een soort 2-trapsraket. Hier is op zich ook wel uit te komen (maatwerk) maar nu in je stukje nog een paar keer gelezen heb, lijkt me dat je dit niet vraagt.  ;)

Ik zie dus nu dat je enige wens is om REK30ST uit DS90ST af te laten boeken, nét als dat dat bij ST gebeurd.

Op het 2e Tabblad bij een Verschijningsvorm heb je een veld "impliceert behoefte ongeacht verschijningsvorm J/N". Als je daar Ja invult, zal een behoefte op de Verkooporder kunnen worden gedekt door een andere Verschijningsvorm waarbij is aangegeven dat daaruit mag worden omgevormd (zie Artikel-/Verschijning, 1e Tab, Afnemen Inhoud Toegestaan J/N).

Kortom, als je bij 250001/DS90ST aangeeft dat Afnemen Inhoud toegestaan is, en bij Verschijningsvorm REK30ST aangeeft dat dit een behoefte ongeacht Verschijningsvorm impliceert, dan zal een Verkoop van REK30ST triggeren dat DS90ST wordt ingekocht, en zal het TS scherm toestaan dat REK30ST wordt afgeboekt uit DS90ST. Let op, zoals we dit voor jullie in het TS scherm hebben ingebouwd worden al deze 'behoefte ongeacht verschijningsvorm' -regels in eenheden getoond. Een verkoop van 1 x REK30ST zal zich op het TS scherm presenteren als 30,000 ST (eieren) en niet 1,000 Verschijning (Rek).





* LOVSWY.PNG (19.77 KB, 673x477 - viewed 120 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #4 on: December 27, 2006, 10:50:27 am »

Dit is voor mij voldoende.

Wat mij betreft kan dit topic worden afgsloten.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.03 seconds with 21 queries.