Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:35:46 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Fax versturen vanuit Profit  (Read 3154 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: November 28, 2006, 03:08:50 pm »

Ik zou graag willen kijken in hoeverre het bij ons mogelijk is om vanuit Profit faxen te versturen naar Relaties. dit kunnen bijvoorbeeld pakbonnen o.i.d. zijn. Bij ons de branche (AGF) is dit min of meer standaard.

Ik vraag me een beetje af wat hiervoor nodig is, zijn er klanten die dit via Profit gebruiken?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 28, 2006, 03:08:50 pm »

Dit kan min of meer standaard, mits je een goede faxserver hebt, en dié zijn er niet zo veel. Of misschien wel helemaal niet meer, omdat waar ik het over heb van zeker 10 jaar terug is, en in de faxomgeving nou niet echt veel meer gebeurt (ontwikkeld wordt door commerciële partijen).

Als het "dedicated" mag worden gemaakt komen we al een stuk verder ... maar of je dat nou moet doen ...

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: November 28, 2006, 03:08:50 pm »

Ok, er zijn toch nog faxservers die gebruikt worden?
Bij 90% van de leverancier waar wij producten kopen krijgen we direct een orderbevestiging per fax  unsure
Zijn er geen klanten waarvan je weet dat die een bepaalde faxserver gebruiken?

Ik denk inderdaad dat er niet veel meer ontwikkeld wordt maar er wordt nog wel veel gebruik van gemaakt, in ieder geval in de AGF sector.

Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: November 28, 2006, 03:08:50 pm »

Bij 90% van de leverancier waar wij producten kopen krijgen we direct een orderbevestiging per fax  unsure

Maar je moet je wel afvragen of je die geautomatiseerd krijgt. Bijvoorbeeld, jij hebt ook niet ingesteld (als het al kan) dat er automatisch (!) een orderbevestiging wordt teruggespuugd als iemand zijn inkooporder bij jou aanlevert. Natuurlijk, via de webshop werkt dat virtueel wel zo, maar je voelt wel, dat is niet wat je zelf bedoelt.
Ik wil er maar mee zeggen : als de Orderbevestiging sowieso niet automatisch volgt uit de ingebrachte Verkooporder aan jouw kant, dan maak jij dus de print zelf als je er behoefte aan hebt en die leg je zo snel als je kunt op de fax. Layout ziet er altijd hetzelfde uit, en jouw klant kan niet zien of die *fax* automatisch werd gemaakt of niet.
Als je die fax iedere keer binnen 1 minuut krijgt wordt 'ie vast wel geautomatiseerd gemaakt natuurlijk ...  Tongue

Hoe dan ook, er vanuitgaande dat wat wij hierin formeel ondersteunen, en dat is altijd maar 1 pakket geweest, nog bestaat (na tig overnames, zover ben ik nog bij), dan moet je er snel mee aan de gang kunnen. Zal hooguit een klein beetje maatwerk vergen, in die zin dat je bij de Debiteur moet aangeven of hij een fax wenst (denk er ook aan dat het een Webshop Debiteur kan zijn), en dat het onderkend moet worden (paar uurtjes).

Wat wij formeel ondersteunen is QP-Fax, en het aantal Google resultaten (maar liefst 188) voorspelt niet veel goeds ...
Vergeet niet : als het tegenwoordig met andere third party software moet, kun je aardig in de aap zijn gelogeerd alleen al voor het pogen om het aan de praat te krijgen (en om aan het eind tot de konklusie te komen dat het weer eens niets is).
Wat standaard door Microsoft wordt geboden kan in elk geval niet voldoende, en nu ik dit zo noteer herinner ik mij dat we dit ooit nog aan jullie hebben gedemonstreerd ook. Ik zou bijna zeggen, zie jullie vragenlijst ...
 whistle
(maar misschien ben ik in de war met iemand anders)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #4 on: December 01, 2006, 11:58:10 am »

Het gaat er bij mij meer om dat, als een klant erom vraagt, wij een pakbon kunnen faxen direct vanuit Profit.
Met orderbevestigingen werken wij niet op dit moment, heb je gelijk in  ;)

Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: December 01, 2006, 12:08:59 pm »

Met dat ik dit type, zie ik dat er alweer 3 nieuwe posts zijn, bij deze toch het verslag maar...

Zonder een formele faxserver, kun je het nog altijd op de "standaard Windows" manier doen, maar in onze termen: "dat werkt niet". Je bent op die manier best in staat om een fax eruit te krijgen, maar "het werkt niet" omdat zoiets zich niet laat aansturen met faxnummers uit Profit; je kunt dus niet 10 inkooporders afdrukken die automatisch naar de juiste fax gestuurd worden, en dat is nou net wel nodig wil het wat ons betreft werken. Het enige wat je ermee 'wint' is dat je niet naar de fax hoeft te lopen.

Ben je al tevreden met het niet naar de fax te hoeven lopen, en vind je het niet erg dat je in de aangeroepen faxsoftware handmatig moet aangeven naar welk faxnummer iets verzonden moet worden, dan kun je hier direkt mee aan de slag:

a. Selekteer de (windows) fax printer en gebruik Printerdriver WIN/001. Indien je deze nog niet hebt, dan kun je die van de website downloaden, bij Printerdrivers. Belangrijk is dat de Printer-id "WIN"  is.



b. Druk je het af te drukken printoverzicht af, bijv. een Inkooporder, die start vervolgens vanzelf de fax-wizard op.



aldaar moet je dan zelf de gegevens van de ontvanger intypen:



Enne... dit kon wel eens inhouden dat je op alle pc's waar je dit op wilt doen een faxmodem nodig hebt  Sad
Kortom, kan wel, maar werkt niet echt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: December 01, 2006, 12:20:02 pm »

Quote
Enne... dit kon wel eens inhouden dat je op alle pc's waar je dit op wilt doen een faxmodem nodig hebt  Sad


rofl

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//kopen.marktplaats.nl/search.php%3Fxl%3D1%26ds%3Dto%253A1%253Blt%253Azip%253Blx%253A200457%253Bly%253A484406%253Bkw%253Afaxmodem%253Bosi%253A2%3Bl1%3A322%3Bl2%3A334

 biglol
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.022 seconds with 20 queries.