Heart-Profit ERP
September 30, 2024, 01:33:18 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Printen Proforma Faktuur m.b.t. Gefaktureerde regels N/T  (Read 1294 times)
0 Members and 4 Guests are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27468


View Profile WWW
« on: March 18, 2004, 11:05:32 am »

 
 
FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOVOPFGN    Omschrijving (nog) niet bekend    27-11-2003    18-03-2004
Logged
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #1 on: September 07, 2015, 10:27:43 am »

Er staat niet bijzonder veel tekst bij deze Releasenote, en bij deze plaats ik een vraagteken bij de zin (onzin) van de ontwikkelde funktionaliteit.

"Printen Proforma Faktuur o.b.v. een Verkooporder" is uitgebreid met een rubriek "Inclusief gefaktureerde Leveringen J/N".

Nou kunnen we ons op zich al afvragen waarom we een Proforma Faktuur van een Verkooporder willen printen, maar als we dat doen, bijv. om een klant vooruit te laten betalen op basis van zijn bestelling (waarbij het invoeren van de order al meteen een behoefte triggert, zelfs als de klant nog niet betaald heeft), waarom dan zonder de reeds gefaktureerde Leveringen? Een klant bestelt er 100, wij printen een Proforma, en daar staan er 100 op. Nu gaan we er 80 leveren en faktureren, en daarna printen we nogmaals een Proforma o.b.v. de Verkooporder. Daar staan er vervolgens 20 op (immers, 80 zijn er al gefaktureerd). Maar... de klant hééft al een Proforma Faktuur van 100 ! (en ook al een echte Faktuur van 80). Dus hoezo nogmaals een Proforma van 20 ?

Ik kom op deze vraag, omdat ik nu een Proforma print van een bestaande (en reeds gefaktureerde order), waar alle hoeveelheden op 0 staan (schijnbaar is alles al gefaktureerd), terwijl de logica lijkt te ontbreken... Als er 100 op de Verkooporder staan en ik een Proforma Faktuur van een Verkooporder print, dan zou het toch logischer zijn als er altijd (of i.i.g. default) 100 op de Proforma Faktuur staan ???
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.094 seconds with 20 queries.