Vraagje : Waarom is dit dan een Waarschuwing, en niet gewoon een Fout ?
Heb ik ook aan gedacht. Wat wanneer ter incasso aangeboden is weten we niet (sleutels worden niet in een e.o.a. run bewaard). Er is dus geen automatisch proces wat straks fout zal lopen omdat er een betaling binnenkomt voor een faktuur die niet bestaat.
Neemt niet weg dat dit in praktijk wel zal gebeuren, doch dan vergelijkbaar is met de situatie dat de Debiteur een onjuist danwel geen Faktuurnummer doorgeeft bij zijn betaling. E.d. bedrag kan dan op de Distributierekening worden geparkeerd en alsnog op de nieuwe faktuur worden geboekt. Maar ja... moet je die inmiddels ook al niet ter incasso hebben aangeboden... en zo toch, dan ontvang je teveel wat je later weer terug moet betalen.
Maar ja, er zullen ook situaties zijn dat je die Incassofile al gemaakt hebt (lees: print gedraaid), vervolgens konstateert dat er iets niet klopt, en de incassofile nog niet naar de bank verstuurt hebt.
Er is denk ik voor beide wat te zeggen. Ik vond het in ieder geval niet genoeg reden om de keuze voor de waarschuwing (die er al was) te wijzigen in een blokkade. Neem overigens aan dat de waarschuwing er in is gekomen n.a.v. een melding van een klant, die misschien wel bewust om een waarschuwing gevraagd heeft.
Vind in ieder geval wel dat je die melding niet zomaar hoort te negeren, en een blokkade is wat dat betreft misschien wel beter; dan slaat iemand maar eens aan het crediteren i.p.v. de faktuur te laten vervallen en een nieuwe te genereren.