Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 11:22:42 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Waarschuwing indien faktuur te incasso is aangeboden  (Read 2981 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27445


View Profile WWW
« on: April 02, 2007, 12:11:24 pm »

Hoewel bij het verwijderen van de Financiële Faktuur al een waarschuwing gegeven werd zodra een Faktuur verwijderd werd welke reeds ter Incasso (Automatische Incasso) aangeboden was, bevatte het verwijderen van de Logistieke Faktuur deze kontrole nog niet. Ze is per heden opgenomen.

Zodra de waarschuwing verschijnt, behoort U het verwijderen van de Faktuur niet met Ja te bevestigen, immers, U heeft de bank al opdracht gegeven om het bedrag van deze faktuur al automatisch van het rekeningnummer van uw klant af te schrijven.  
 
 
FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOUFVW      Verwijderen Uitgaande Faktuur    16-06-2006    02-04-2007
Logged
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 02, 2007, 12:03:16 pm »

Vraagje : Waarom is dit dan een Waarschuwing, en niet gewoon een Fout ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 02, 2007, 03:11:01 pm »

Vraagje : Waarom is dit dan een Waarschuwing, en niet gewoon een Fout ?

Heb ik ook aan gedacht. Wat wanneer ter incasso aangeboden is weten we niet (sleutels worden niet in een e.o.a. run bewaard). Er is dus geen automatisch proces wat straks fout zal lopen omdat er een betaling binnenkomt voor een faktuur die niet bestaat.

Neemt niet weg dat dit in praktijk wel zal gebeuren, doch dan vergelijkbaar is met de situatie dat de Debiteur een onjuist danwel geen Faktuurnummer doorgeeft bij zijn betaling. E.d. bedrag kan dan op de Distributierekening worden geparkeerd en alsnog op de nieuwe faktuur worden geboekt.  Maar ja... moet je die inmiddels ook al niet ter incasso hebben aangeboden... en zo toch, dan ontvang je teveel wat je later weer terug moet betalen.

Maar ja, er zullen ook situaties zijn dat je die Incassofile al gemaakt hebt (lees: print gedraaid), vervolgens konstateert dat er iets niet klopt, en de incassofile nog niet naar de bank verstuurt hebt.

Er is denk ik voor beide wat te zeggen. Ik vond het in ieder geval niet genoeg reden om de keuze voor de waarschuwing (die er al was) te wijzigen in een blokkade. Neem overigens aan dat de waarschuwing er in is gekomen n.a.v. een melding van een klant, die misschien wel bewust om een waarschuwing gevraagd heeft.

Vind in ieder geval wel dat je die melding niet zomaar hoort te negeren, en een blokkade is wat dat betreft misschien wel beter; dan slaat iemand maar eens aan het crediteren i.p.v. de faktuur te laten vervallen en een nieuwe te genereren.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: April 18, 2007, 09:46:36 am »

Die klant was ik dus. http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17900.0 Mooi zo'n melding, maar wat als je alleen maar <DOOR> kunt gaan.

Ok, nadat je <Door>   klikt, dank kun je nog <verwerken>  of verwijderen, maar waarom niet gewoon geintegreerd in deze waarschuwing. Het hoort toch gewoon te zijn"Waarschuwing: Faktuur ter incasso aangeboden. Weet u zeker dat u deze wilt verwijderen?  F1 = ja ESC = Nee. 


* loufvw_incasso_melding.JPG (57.38 KB, 647x486 - viewed 142 times.)
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 18, 2007, 11:27:10 am »

Werkt toch redelijk standaard. Je krijgt een waarschuwing. Daarna volgt altijd nog de melding 'Faktuur verwijderen' welke melding afgekeurd kan worden.

Maar, je moet denk ik reageren op 'moet het een waarschuwing zijn danwel een blokkade'.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: April 18, 2007, 12:32:12 pm »

Tsja goeie vraag of het al dan niet een blokkade moet zijn. De ontdekking is gekomen na een upgrade, toen de facturen na een paar dagen  niet goed werden gegenereerd. Toen we dat ontdekten hebben we massaal facturen verwijderd en opnieuw gegenereerd. Een blokkaade zorgt er dus ook voor dat je in zo'n geval niet mag verwijderen.

Dit is dus verrekte moeilijk kiezen. Kies je voor het gemak na een upgrade waarbij de facturering fout gaat, dan een waarschuwing. Maar kies je voor een nette oplossing, dan is inderdaad een blokkade fraaier. Tsja, maak er dus maar een blokkade van desnoods.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: April 18, 2007, 12:58:19 pm »

Laten we het dan maar bij de waarschuwing houden; zoals ik al dacht, dat zal wel niet voor niets zo bepaalt zijn.

Dus, straks genereert iemand een zwik fakturen, genereert een incassobestand, leest die in in Office, konstateert daar dat er onjuiste bedragen geïncasseerd gaan worden omdat prijzen niet zijn ingevuld, en dan zou je de handel niet meer mogen korrigeren; moeten wij alsnog inbellen...

En anders, voor degene die er moeite mee heeft, een parameter van 4 uur, waarmee je kunt instellen of hier strikt op gekontroleerd moet worden, danwel slechts een waarschuwing.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: April 18, 2007, 04:16:02 pm »

Voordat iemand - of wij zelf het verkeerd begrijpen : een (betaalde) Bedrijfsparameter is alleen aan de orde als iemand de "logisch standaard werkwijze" niet wenst.

Alleen ... ik vraag me af of die hier wel kan worden bepaald ...

Nog beter is het wellicht om die Parameter weliswaar te hebben, maar met standaard ingesteld dat Verwijderen niet mogelijk is (in het betreffende geval). Dan kun je 'm altijd tijdelijk even omzetten ...

Wordt wat mij betreft (een keer) kosteloos gemaakt.  innocent
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.118 seconds with 20 queries.