Heart-Profit ERP
July 04, 2025, 09:18:22 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:

Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: fout bij openen CRM-module  (Read 58 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Dinand
Profitable

View Profile
« on: June 24, 2025, 01:40:37 pm »

Heren,

Een van onze werknemers wil via 2-1-1-1-ShftF5 de CRM module openen. Heart profit gaat dan eerst eea berekenen zoals het lijkt en loopt dan vast.
Zie de melding in de bijlage.
Euvel is dat het bij anderen wel goed gaat.
Wat nu?

* fout bij CRM module.png (15.58 KB, 669x276 - viewed 15 times.)

BS
Dinand
Profitable

View Profile
« Reply #1 on: June 24, 2025, 02:21:06 pm »

Zojuist Richard gesproken en gekeken naar zijn schermgrootte. 
Deze gebruiker gebruikt wel het hele scherm en ik kan zijn schermresolutie ook niet aanpassen.

En hij houdt deze melding nog steeds.
Willen jullie er daarom nog eenmaal naar kijken en iom Richard is dit meer iets voor Peter of Wouter.

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner

Just testing

View Profile WWW
« Reply #2 on: June 25, 2025, 05:43:09 am »

Dat wordt een lastige;
Het ligt ongetwijfeld ergens aan ons dat dit niet goed gaat, maar het zou aan "jullie" moeten liggen dat je het niet goed krijgt.

Mijn idee : dit ligt niet aan de schermgrootte maar aan iets anders wat bij die gebruiker eerst fout gaat. Dus, m.i. wat je laat zien is een effekt wat optreedt na de eigenlijke fout en die eigenlijke fout gaat het om. Als je daar niet achter komt, dan kunnen we nog proberen via TeamViewer te kijken (dus dan maar even bellen daarover). En als je dan met mij belt en het forum doet het toevallig op dat moment, dan blijft dat ook even zo (dus ja, daar ben ik zelf steeds mee bezig - sorry voor die ongemakken die je aan Richard vertelde).

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer

View Profile WWW
« Reply #3 on: June 25, 2025, 01:41:06 pm »

Ik heb dit probleem ook even getest.
Belangrijk om te weten - afgelopen weekend heb ik een upgrade vanuit Test naar Produktie overgezet.

Ik doe menu 2-1-1-1, ROEDEN, SHIFT-F5 en ga naar tab Debiteur - Omzet.
Dit gaat bij mij goed.
Vervolgens probeer ik 2-1-1-1, NTPENS, SHIFT-F5.

Mij valt op dat hij nu meteen naar tab Debiteur - Omzet gaat.
En dat er een nieuw blokje 'Afleveradressen' bijgekomen is. Zie 1e schermafdruk.

Eerder (voor de upgrade?) ging hij bij het kiezen van een nieuwe debiteur naar tab Algemeen, Kontakten,
en dus niet rechtstreeks naar tab Debiteur - Omzet.

Ik doe nu bij verschillende relaties SHIFT-F5 totdat hij op een gegeven moment de fout 'Data type mismatch' geeft.
Klik je op Cancel dan krijg je de 'MANUAL ERROR ..' gevolgd door nog een fout en daarna een Program Error 'Object FRMTOP is not found.'
Daarna krijg je een Fatal error Exception code ... (zie schermafbeeldingen hieronder).

Ik heb bij gebruiker HB de 5 Profit-mappen onder de T-schijf, te weten BAT, FOX, HEART, START en Troep eens vervangen door die van een andere gebruiker.
Wanneer ik dan Profit herstart en reorganiseer TBC is het probleem opgelost.
Maar op een gegeven moment loopt hij weer vast onder 2-1-1-1, SHIFT-F5. En krijgt hij hem vervolgens bij elke klant opnieuw.

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer

View Profile WWW
« Reply #4 on: June 25, 2025, 02:23:04 pm »

Voor nu heb ik trouwens de 5 Profit-mappen van gebruiker HB vervangen, zodat hij verder kan werken.
Heb wel een backup gemaakt, kan dus de mappen waarin het fout gaat wel herstellen, mocht dat nuttig zijn!

Peter Stordiau
Administrator
Partner

Just testing

View Profile WWW
« Reply #5 on: June 26, 2025, 10:15:10 am »

Nou, duidelijker had het niet gekund ! Super bedankt.

Omdat jij het zo mooi uitlegt, hier de meer technische verklaring die je ook meteen zal begrijpen :

Wat er o.a. is veranderd is dat we nu bij een nieuwe gekozen Relatie naar het tabblad gaan wat het laatst was benaderd. Het bewaren hiervan wordt "ergens" opgeslagen (w.s. de plek die jij hebt gevonden) en dat is op zich geen probleem. Wat wel een probleem is, is dat die nieuw gekozen Relatie natuurlijk wel over gegevens in dat laatst-gekozen tabblad moet beschikken. En dus : gewoon een domme fout van ons. Er zal nog wel iets meer aan vast zitten (want van andere klanten horen we dit vooralsnog niet), maar nu komen we er zeker uit. Nogmaals : bedankt.

moderator all boards
pascal
Designer

View Profile WWW
« Reply #6 on: June 26, 2025, 12:18:24 pm »

Ok, ik snap hem, dank!
Wel een aanvulling - wanneer een gebruiker deze fout eenmaal krijgt en hij gaat naar de bewuste functie, dan loopt hij altijd vast. Ook wanneer het een debiteur met omzetgegevens blijkt te zijn.
Wellicht overbodig om te benoemen, maar dit schoot met nog even te binnen.

pascal
Designer

View Profile WWW
« Reply #7 on: June 27, 2025, 04:00:01 pm »

Probleem is opgelost, na testen werkt alles naar behoren.
Dank!

Peter Stordiau
Administrator
Partner

Just testing

View Profile WWW
« Reply #8 on: June 27, 2025, 04:44:09 pm »

Dankje voor de feedback !

moderator all boards
Pages: [1]