Net zo zinnig als jouw opmerkingen zijn, zal ik proberen er iets zinnigs over te zeggen;
Om te beginnen is hier expliciet over nagedacht. En, het resultaat is zoals je het nu meemaakt. N.b.: Dit houdt geenszins in dat we van tevoren weten hoe e.e.a. precies uitpakt.
Vaak wordt er toch informatie gegeven over klanten, werkwijze en noem zo maar op.
Dit is precies waar het ons om gaat als het verkeerd uitpakt, maar, daar ben je dus zelf bij. Dus, als alles goed is, bepaal
jij wat je bekend wilt maken, en niet wij. Waar het om "wij" gaat, houden we dat in de gaten. Wat "jij" doet, moet je dus zelf weten, maar, je moet dus wel doorhebben dat het inderdaad zo is dat iedereen die toevallig kijkt kan zien wat jij bekend maakt. Let wel, tot Google aan toe. Overigens is dit ook de reden dat je werkelijk niet hoeft aan te geven aan die hele wereld wie jij bent, zolang wij het maar begrijpen, en dat i.v.m. juiste antwoorden voor jouw situatie. Dat -dan- niet iedereen de context weet en het daarmee wellicht niet doorgrondt, nemen we op de koop toe, maar kan vervolgens op een andere manier (los van context) wel weer worden uitgelegd. Dat is, als er om wordt gevraagd.
Merk ook op waarom je je "company ID" moét opgeven (signature), wat nl. voor ons de associatie is wie je zult zijn als je het eigenlijk zo geheim als mogelijk wilt houden.
Alles is best ingewikkeld;
Zoals elders gezegd, zou het het doel moeten zijn dat er een info-base ontstaat waar iedereen profijt van heeft, inklusief wij zelf.
Zoals je wellicht weet (en anders anderen wel) is een best wel belangrijk aspekt dat niemand weet wat het systeem kan. Niet omdat er geen helptekst is, maar omdat de veranderingen door een normaal mens niet zijn bij te houden. Wat dit betreft, kijk naar de Releasenotes. Zo'n 20 per dag, en als we even voorzichtig stellen dat de helft daarvan nieuwe funktionaliteit betreft, kun *jij* in je eentje niet bijhouden wat het allemaal precies wanneer doet, laat staan dat je kunt doorgronden wat het voor je kan betekenen. En, mocht je een maandje met vakantie zijn
dan ben je daarna helemaal de klos. En let wel, waar het verzoek alom is om meer te beschrijven per Releasenote (wat zou kunnen !) dan ben je helemaal lost, omdat je het al niet meer gelezen krijgt. Ook geldt dat alles buiten context beschreven moet worden, omdat je het anders niet zou kůnnen begrijpen.
Als je kijkt naar onze aanbiedingen ("blokjes") dan zie je wat ik met het laatste bedoel, maar dan weet je ook dat alleen "jij" (voor wie de aanbieding is gemaakt) het kunt begrijpen. En je weet al lang : de 20.000 A4 helptekst gaat je niet verder helpen in deze ...
Zoals wij het hebben bedacht, moeten er "cases" zijn beschreven. Echter, het zou redelijk onzin zijn als wij die zouden verzinnen, en daarnaast het is nooit "jouw" praktijk. Wat wel praktijk is ? wel ... jouw grieven ...
Stel je maar voor. De concurrent zit eventjes te kijken en ziet precies waar je nog problemen mee hebt
Dit kan ik -kommercieel- op een aantal manieren uitleggen, of zo je wilt, pareren;
Om te beginnen, ja, dat is waar. Ten tweede, zullen die problemen kunnen worden gelezen als "alleen maar problemen". Immers, we mogen verwachten dat de posters hier, posten over problemen. Wel, ik zal niet voor iedereen die hier leest kunnen spreken, maar ik sta wat dit betreft al enkele jaren rustig met beide benen op de grond, en weet dat het zo in elkaar zit. Anders gezegd, als je je regelmatig op forums begeeft aangaande produkten, dan wéét je dat bijna alleen de "ellende" wordt gepost, en dat er zich relatief weinig geluiden tussendoor bevinden van "och en ach en wat mooi en dank". Dit risiko nemen wij, zolang het nodig is, ofwel het niet wordt doorgrond. Waarom het risiko ? omdat het verstrekken van informatie wat ons betreft opweegt tegen dit op zich negatieve aspekt.
Ook hier kan ik weer verwijzen naar de Releasenotes (binnenkort in dit forum te vernemen), alwaar naast de daags 10 nieuwe funktionaliteiten zoals eerder genoemd, -dus- de andere 10 opgeloste problemen betreffen ...
Met beide benen op de grond echter, en uiteraard voor diegenen die zich erin verdiepen, weet je dat redelijk willekeurige software gemakkelijk de aangemelde 10 bugs per dag haalt. Dus of het nu XP is, VB.NET, SAP (sorry), Windows Media Player, WinDVD, Linux en ga zo maar door over allerlei pluimage, 10 aangemelde problemen per dag is niets. Als je dit eenmaal accepteert als waar, dan wil
ik de eerste nog wel eens zien die al die 10 problemen iedere dag ook oplost. Ik ken ze niet, en dat is geen kommercieel verhaal. Wat ik wel ken is, gewoon geen reaktie, idiote workarounds, en een buglist van duizenden items groot die nooit verdwijnt tot een volgende release. Jawel, tot een volgende release omdat iedereen dan weer opnieuw kan beginnen met aanmelden. Dit, waar Heart-Profit iedere dag nieuwe releases kent ...
En zo zie je dat wij het kommercieel gezien (denk dat gerust) omdraaien. Als alhier bugs worden aangemeld, dan kun je tevens zien dat ze worden opgelost en hoe lang het duurde, maar kun je ook meemaken dat als iemand iets wat algemeen handig is vraagt, dit in veel gevallen redelijk accuut eveneens wordt ontwikkeld, als ware alles een open source projekt.
Ik mag hopen dat guests ook vernemen dat Heart-Profit zeer uniek is in haar eeuwige uitbreiden op verantwoorde wijze, wat voor een idioterie "jij" ook vraagt, en als je toch maar aanneemt dat iedereen zo doet als jij, dan weet je zelf weer hoe storend al die "onzin" voor jou uitpakt. Ik geef zelf het antwoord wel : niet dus. Maar spreek het gerust tegen (eenieder die de behoefte voelt).
En aldus zou het zo moeten zijn dat -een beetje begrijpend wat er allemaal gaande is- die klachten alhier op het forum juist een positieve uitwerking hebben.
Maar het blijft afwachten ...
wie je klanten zijn (bijvoorbeeld door PrintScreens)
Ook daar ben je zelf bij, want *jij* bepaalt welke printscreens je neerzet.
Uiteraard hangt dit wel af van wat je ermee wilt, en als je een probleem aanmeldt dan kan ik me voorstellen dat dit nu eenmaal in "een" situatie gebeurt, en dan heb jij geen zin om het na te spelen met een anonieme klant. Goed punt, en heb ik niet zo snel een goed antwoord op, behalve dat je in zo'n situatie dan toch maar weer een email moet sturen ? De boel doorstrepen met Paint ?
Het zal wellicht niet helpen, maar wat mij betreft kun/mag je het ook andersom toepassen;
als jij zo leep bent om zaken voor te stellen middels een printscreen waar meteen een kommerciele uiting in zit, ga gerust je gang. Als jij wilt tonen dat je viagra verkoopt (hoi R.) waar je anders de mogelijkheid niet hebt, doe gerust alsof het toeval is dat dat net op het scherm staat. Andersom, als wij een grapje ergens over maken middels een ogenschijnlijk willekeurige schermcopy van een webshop, ziet een ander dat die webshop bestaat binnen Heart-Profit. Dat daar meteen op staat dat het jouw webshop is, zou niet tegen jou moeten werken, als je eerst voldoende hebt aangegeven er niet mee te zitten dat bekend is wie je bent (live voorbeeld van vandaag).
Maar ik zei al, alles is best ingewikkeld.
Peter