Heart-Profit ERP
November 26, 2024, 11:29:22 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:

Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Offertes taggen en laten vervallen werkt niet (LOOFGDRA)  (Read 99 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer

View Profile WWW
« on: August 02, 2024, 10:32:07 am »

Via menu 3-7-1-5 "Raadplegen offertes op Open/Geldigheids-datum" wil ik graag meerdere offertes taggen en via SHIFT-F8, optie 5 laten vervallen.
Dit lukt helaas niet - alleen de laatste offerte in het rijtje vervalt.
Zie schermafdruk - offerte 20230302018 is vervallen, de andere 2 getagde offertes niet.

Ik weet dat er een release-note bestaat waarin taggen & verwijderen wel werkt.
Is dit ook voor deze funktie te realiseren?

Bij voorbaat dank!

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner

View Profile WWW
« Reply #1 on: August 02, 2024, 10:51:09 am »

Je konstatering klopt.
Bedenk dat er initiëel een Funktie "Raadplegen Offertes" bestaat, met allerlei funktionaliteit die daarbij hoort.
Op enig moment (juli 2014) vraagt iemand aan deze Offertes getagd te willen kunnen verwijderen. Er wordt een Tag funktionliteit ingebouwd, en er komt een nieuwe toets bij "Getagd Verwijderen".
Maar, ondanks dat je records kunt taggen, houdt dat nog niet in dat je alle funktionaliteit ineens getagd kan uitvoeren, zoals Getagd laten vervallen van de Offertes (die in dit geval dan ook nog eens in een submenu zit).

Met andere woorden, alle funktionaliteit die niet expliciet is aangepast op het kunnen werken met de getagde regels, werkt zoals ze voorheen werkte, en zal werken op de laatst geselekteerde regel (die op zich nog niet eens getagd hoeft te zijn).

Is dit voor deze funktie ook te realiseren?

Ja hoor, vast wel. Naast de funktie "Offerte laten vervallen" zal er dan ook een "Getagd Offerte laten vervallen" moeten komen; of beter, zoals we dat in dit soort gevallen doen, afhankelijk van het feit of de Tagfunktionaliteit aan staat en je records getagd hebt, zal het submenu zich gaan gedragen als "Getagd Offerte laten vervallen" of gewoon "Offerte laten vervallen".
Lastige is misschien dat de uit te voeren funktionaliteit in een popup zit, welke ook vanuit andere "Raadplegen Offerte" schermen kan worden aangeroepen, en daar géén Tagfunktie is ingebouwd.

Houdt deze aanpassing maar eens op 5 uur.

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer

View Profile WWW
« Reply #2 on: August 02, 2024, 10:55:04 am »

Dank Wouter, dit is iets ingewikkelder dan ik had verwacht.
Ik ga overleggen of het wenselijk is deze aanpassing aan te laten maken (mede afhankelijk van hoe vaak we dit nodig zullen hebben).
Ik laat het zsm weten.

pascal
Designer

View Profile WWW
« Reply #3 on: August 02, 2024, 11:07:27 am »

Het probleem is niet dusdanig dat we er 5 uur aan willen spenderen.
Wel bedankt voor de uitleg.

Pages: [1]
  Print  

Jump to: