Heart-Profit ERP
June 19, 2024, 12:21:40 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: retouren leverancier niet correct verwerkt  (Read 1457 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 681


View Profile
« on: June 16, 2022, 02:57:09 pm »

Heren,

Zit met het volgende: Zodra wij een retour boeken naar onze leverancier, maakt HP een dummy-verkooporder aan.
De voorraad wordt ook netjes teruggeboekt, maar als ik dan kijk naar het inkoopoverzicht per artikel geeft hij als aantal nihil aan. Zie bijlage eerste deel. In tweede deel zie je dat de voorraad wel bijgewerkt wordt. Gaat dan om de geaccentueerde delen.
Wat doen wij dan niet goed?
Bijkomend effect is dat de aantallen in het inkoopcontract ook niet worden bijgewerkt.

Bijkomende vraag is of wij bij optie 8-3-4-2 ook een optie kunnen krijgen om per inkoopcontract een overzicht te krijgen wat wij daarop hebben afgenomen. (volgens mij wel eerder besproken, maar misschien kan het nu wel)
Logged

BS
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 681


View Profile
« Reply #1 on: June 16, 2022, 02:57:47 pm »

Nu met bijlage

* retouren niet goed verwerkt.pdf (353.36 KB - downloaded 37 times.)
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: June 16, 2022, 04:01:54 pm »

Na kort telefonisch overleg blijkt hier meer - of iets anders aan de hand. Gaan we maandag mee verder.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: June 20, 2022, 01:27:36 pm »

Na verder overleg :
Dinand, wij kunnen dit niet nadoen, c.q. waar bij jou in het eerste overzicht een 0 verschijnt, krijgen wij gewoon de retour gezonden hoeveelheid te zien. Je zei al "het valt ons voor het eerst op maar was wellicht altijd al fout, nou, wie weet was het altijd al goed maar heb je nu toch iets gedaan wat onnavolgbaar is (eigenlijk zoals besproken) en dat de oorzaak is. Ofwel :

Kan je dit met een andere order naspelen ? Zo nee dan moet het hebben gelegen aan wat er verder is gebeurd hier en waar we niet meer achter komen. Zo ja dan moeten wij het dus ook na kunnen doen, en dan kunnen we het ook oplossen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 681


View Profile
« Reply #4 on: June 20, 2022, 04:27:03 pm »

Wij gaan dit met een echte retour nog een keer proberen en dan ook de creditinkoopfactuur verwerken. En dan kijken wat hij dan doet.
En dan melden wij ons weer.
Dank voor nu.
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: June 21, 2022, 08:51:48 am »

OK. Maar die Credit Inkoopfaktuur zou ik even niet doen als het wederom niet goed is.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 681


View Profile
« Reply #6 on: June 21, 2022, 11:31:37 am »

Bijgevoegd een ovz van hoe het aan de inkoopzijde gaat. De eerste levering is een nieuwe (en echte smile )retour.  De onderste betreft het voorbeeld van gisteren.
Wat je zit dat hij de retour vd klant (ic KOOSTA01 en REEALM) ook op de inkoopoverzichten zet. En daarmee is het saldo aan de inkoopzijde nul. Wellicht is dat ook de reden dat het inkoopcontract niet wordt opgehoogd bij een retour. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Wel is het zo dat aan de verkoopzijde de retour vd klant er gewoon bijstaat, als correctie (negatieve hoeveelheden/bedragen) op eerdere leveringen.
Maar mijn inziens is het noemen vd retour vd klant aan de inkoopzijde wat gekkig.

PS: De heg wel sproeien met deze zon hoor, anders wordt hij bruin. Sad

* retouren niet goed verwerkt2.pdf (262.99 KB - downloaded 28 times.)
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: June 21, 2022, 04:58:30 pm »

Quote
PS: De heg wel sproeien met deze zon hoor, anders wordt hij bruin. Sad

Moet je toch eens proberen : enkele honderden meters heg snoeien (een heg van 150 meter heeft twee kanten en een bovenkant, dus reken maar uit). Dan
1. laat je het wel uit je hoofd om zo'n heg te sproeien;
2. ben je meteen van de drank af want een half pilsje kan je al niet meer tillen;
3. ben je misschien ook meteen van dat kuchje af (maar die klinkt niet best als dat zo is !).

Ad 3.
Dus Ja, erg bedankt dat je dat nog net even voor ons (en jullie zelf) kon doen.

Ik heb geen idee of wij nu ineens e.e.a. wel kunnen nadoen. Maar we gaan het weer proberen !
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1314


View Profile
« Reply #8 on: June 22, 2022, 02:27:18 pm »

telefonisch uitgelegd waarom bij de I.O. geen kontrakten gevonden zijn.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 681


View Profile
« Reply #9 on: June 22, 2022, 02:31:49 pm »

Heldere uitleg Richard. Kan ik verder mee.
Dank daarvoor.

@Peter, wel de heg blijven sproeien hoor met dit warme weer smile
Logged

BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.031 seconds with 20 queries.