Heart-Profit ERP
June 02, 2024, 02:13:05 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Omzet toewijzen aan een productiestation  (Read 1035 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 681


View Profile
« on: September 08, 2021, 10:02:35 am »

Wij willen graag een zo zuiver mogelijke omzet per productiestation genereren. Dat lukt ook meestal goed.
Dat kan ook omdat wij per productiestation onze productie-orders boeken en dan kan HP mbv het chargenummer het productiestation herleiden.
Echter af en toe wordt er al voorraad gereed product opgeboekt omdat het het wordt geleverd voordat de productieorder is geboekt. Dan genereerd HP een negatief chargenummer.
Zie de bijlage.
Echter dan weet HP, overigens begrijpelijk, niet bij welk productiestation deze charge hoort. En de latere omzet wordt dan ook niet toegewezen aan het juiste productiestation.

Nu had ik het volgende bedacht, wetende dat jullie zowieso niet van onze werkwijze houden, maar als wij een dergelijk voorraad-opboeking doen (van die 25.000 stuks zoals in de bijlage) en wij voegen daar zelf handmatig een eerder gebruikt chargenummer toe die hoort bij een eerdere productie-order van het betreffende productiestation wordt dan de afzet/omzet ook niet toegewezen aan dat productiestation dat hoort bij de handmatig toegewezen productiestation?

* voorlopige opboeking voorraad.pdf (19.63 KB - downloaded 38 times.)
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: September 08, 2021, 11:23:44 am »

Haha, nee, vergeet het. Wel mooi bedacht, overigens.

Quote
Nu had ik het volgende bedacht, wetende dat jullie zowieso niet van onze werkwijze houden,

Dit is vermoedelijk gebaseerd op mijn uitlatingen in deze, de laatste keer dat ik bij jullie was ? Althans, toen ik jouw post las moest ik meteen daar aan denken, maar hoe of wat weet ik niet meer precies. We hebben er in elk geval niet al te lang over gesproken, als dit het onderwerp al was.
Op dit moment zou ik dan ook voorzichtig kunnen vragen : en waarom doe je dat dan ? (dat handmatig opboeken)
Afhankelijk van het antwoord, kunnen we er dan misschien alsnog iets mee.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 681


View Profile
« Reply #2 on: September 08, 2021, 12:22:15 pm »

De reden dat wij dit doen is dat het soms heel snel gaat. Stenen worden vandaag gemaakt en gaan morgenmiddag al weg. Dan worden de stenen alvast op voorraad gezet om een verkooporder te maken. Tevens planning wij onze routes allemaal een dag van tevoren in. Vandaag wordt de routeplanning voor morgen gemaakt.
En dan komen de stenen (in dit voorbeeld) er morgenvroeg uit en wordt de productieorder gemaakt.
Of kunnen we dan beter de productieorder vandaag maken en daar alvast een deel opboeken?
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: September 08, 2021, 01:39:13 pm »

Als de rest dan werkt (omdat je het Chargenummer dan hebt) zou ik denken dat dat wel wil werken zoals je wilt.

De redenen die je noemt (maar wellicht niet meer belangijk) kijken me niet echt belangrijk. Maar mij staat bij dat er niemand is ('savonds ?) om zaken op te boeken vanuit een Produktieorder en je het dus domweg niet geleverd krijgt. Volgens mij hebben we het toen (weer) over Scannen gehad.
Maar kijk maar even; wie weet ben je al geholpen met je eigen idee. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4072


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: September 08, 2021, 01:41:10 pm »

PS: Als je de Produktieorder in het systeem hebt staan, heb je wat mij betreft ook het Chargenummer al. Dus kennelijk maak je die hele Produktieorder al niet zoals het heurt.

Quote
Of kunnen we dan beter de productieorder vandaag maken en daar alvast een deel opboeken?

Dit zegt denk ik dat ik daarin gelijk kan hebben.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 681


View Profile
« Reply #5 on: September 09, 2021, 11:35:43 am »

Ik ga dit intern overleggen en kom er wel uit.
Dank je wel.
Logged

BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.048 seconds with 20 queries.