Heart-Profit ERP
June 17, 2024, 10:45:13 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Geblokkeerde funktie "Unknown member BZMART_S" (LOPBIVGN)  (Read 2358 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2581


View Profile WWW
« on: September 29, 2020, 10:16:24 am »

Wanneer collega funktie 6-2, F1 uitvoert (Genereren Prod./Inkoopbehoefte) krijgt ze een geblokkeerde funktie.
Besteladvies berekenen we over komende 8 weken, dus 23-11-2020 ingevuld bij 'Besteladvies weergeven t/m datum'.

De geblokkeerde funktie "Unknown member BZMART_S" staat eronder.

Dank bij voorbaat!


* 6-2-F1 geblokkeerde funktie Unknown member.png (55.88 KB, 919x588 - viewed 69 times.)

* 6-2-F1 geblokkeerde funktie Unknown member -geblfunktie.png (24.53 KB, 778x524 - viewed 71 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: September 29, 2020, 10:59:00 am »

Nah, die is toch wel even wat lastiger...

Ik krijg deze melding niet, ook niet op jullie systeem.

Wat ik wel krijg, maar daar hoor ik jullie niet over, is een tussenliggend BROWS window waarin data uit een tijdelijk bestand wordt getoond (met in de Caption 'LOBI na P uitwerking' of zoiets, en welke de berekening van de behoefterun tegenhoud. Misschien dat die er toch iets mee te maken heeft?

In de periode van jullie laatste Upgrade is er wel van alles gewijzigd in die Behoefterun, teveel om nu (zonder Upgrade) na te kunnen sturen. Eerst dus maar weer eens een Upgrade inplannen...

V.w.b. de melding van deze gebruiker... Ik heb het vermoeden dat zij de Behoefterun heeft opgestart terwijl een button 'Captions niet weergeven' op de Hoofdtoolbar is ingeschakeld. Dat Profit wil tonen met welk Artikel hij bezig is, maar dat dat niet kan omdat de control er niet is of i.d.  Dat is in ieder geval nog iets waar je even naar kunt kijken. Ik bedoel dan de button met het A-je op de hoofdtoolbar, zie hieronder. Maar ja, het kan ook iets met dat tussenliggende BROWS scherm te maken hebben waar ik jullie niet over hoor...


* labelswg.PNG (0.41 KB, 41x38 - viewed 71 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2581


View Profile WWW
« Reply #2 on: September 29, 2020, 12:17:12 pm »

Die knop uitschakelen heeft in zoverre geholpen dat hij dit keer helemaal doorliep, geen vastloper meer.
Wel duurt het allemaal behoorlijk lang, maar dat is eigenlijk sinds de laatste update (31 augustus). Dat kan komen door de wijzigingen in de behoefterun liggen zoals je al aangaf.
Maar ergens staat me bij dat jullie iets aan de funktie hebben veranderd waardoor het bij ons veel sneller is geworden? Vroeger duurde het uitvoeren van deze funktie ook behoorlijk lang, maar ik kan op het forum niet meer vinden of jullie voor ons een aanpassing hebben gemaakt in deze. Misschien dat jullie dat nog weten?

Heb het zelf ook getest en het duurt inderdaad erg lang (kan me voorstellen dat je denkt dat hij vast zit) maar uiteindelijk loopt hij door en krijg ik geen vastloper. Ik ga kijken of de gegenereerde behoefte klopt.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2581


View Profile WWW
« Reply #3 on: September 29, 2020, 01:38:19 pm »

Heb het zelf ook getest en het duurt inderdaad erg lang (kan me voorstellen dat je denkt dat hij vast zit) maar uiteindelijk loopt hij door en krijg ik geen vastloper. Ik ga kijken of de gegenereerde behoefte klopt.

Gegenereerde behoefte klopt, dus het gaat goed. Ben ik blij mee  smile

Alleen is hij dus sinds de update een stuk trager geworden (2 koppen koffie drinken - evt kan ik het eens timen). Kunnen jullie achterhalen waardoor dit kan komen? Dan zou dat evt in een volgende update meegenomen kunnen worden?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: September 29, 2020, 04:28:58 pm »

Er staat me iets van bij dat het in het verleden eens heel lang heeft geduurd omdat je tal van openstaande kontrakten had die niet waren afgesloten. Maar, op zich kunnen we wel eens een keer een blik werpen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2581


View Profile WWW
« Reply #5 on: September 29, 2020, 04:31:59 pm »

Dat zou top zijn - bij voorbaat dank!
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: September 30, 2020, 08:00:36 am »

Als je een Behoefterun draait, wordt er tevens een logfile opgebouwd als 'Bestand met Printgegevens'.
Kortom, als je op het Printericoontje clickt en 'Bestand met Printgegevens' opvraagt, zie je die log.

Allereerst valt op dat deze vol staat met meldingen dat bepaalde dagen niet in een Kalender "PD" voorkomen. M.a.w., je hebt ingesteld dat je werkbare dagen worden bepaald door wat er in een Kalender "PD" staat, maar, die Kalender is sinds december 2014 niet meer bijgewerkt.

Verder denk ik dat het "zo lang" duurt vanwege dat BROWS scherm welke ik noemde.
Als je op enig moment geen data meer ziet veranderen op het scherm, druk dan eens op Escape, misschien gaat hij daarna ineens weer verder...
Die aanpassing kan ik niet los overzenden, ofwel, Upgrade plannen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2581


View Profile WWW
« Reply #7 on: September 30, 2020, 11:23:32 am »

Ik heb even gekeken hoe dat met die kalender "PD" zit, maar wij gebruiken de Kalender in Profit niet (meer).
Waarom deze gevuld staat weet ik niet precies - misschien hebben we dat jaren geleden eens uitgetest en zijn er vervolgens niet verder mee gegaan. Onder 9-9-3 staat inderdaad de kalender "PD" met werkbare dagen die in 2014 ophouden.

Ik heb bij de bedrijfsparameter "PD" weggehaald en nogmaals Genereren Prod./Inkoopbehoefte uitgevoerd.
Deze gaat goed en ziet er ook prima uit.
Binnen enkele weken ga ik weer een upgrade uitvoeren en kijken hoe het dan loopt.

Dank voor zover!

Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.056 seconds with 19 queries.