Bij het samenstellen vd jaarcijfers wil ik altijd een overzicht van vaste activa per categorie (soort). Zoals machines, vervoersmiddelen, immateriële vaste activa etc.
Dan maak ik altijd extracomptabel een overzicht van waardes per categegorie en dan de beginstanden vh jaar, de afschrijvingen per categorie, investeringen en desinvesteringen per categorie en de boekwaarde per categorie per ultimo boekjaar.
Daar wij met een kostenplaatsadministratie werken lukt het niet om dit sluitend te krijgen met de huidige gegevens.
Daarom zou het mooi zijn als ik bij 7-5-1 (en een activa selecteren) en dan op tabblad 1 er een veld bij kan met als omschrijving "Categorie". En die vul ik dan met vrije tekst. Hoeft van mij geen tabel bij met soorten. Dit vergt wel enige discipline hier, maar dat gaat goedkomen.
En om dan wat met die categorieen te gaan doen maken wij gebruik van een query (ADAK). Nu komen alle velden daarin en kan ik ervan uit gaan dat als er een veld bijkomt die er dan ook bijkomt?
En om eenmalig alle bestaande activa te vullen kan ik twee dingen doen. Zelf alles handmatig vullen of het aanleveren van een exceltabel met aciva-id en de categorie erachter. En kunnen jullie dat dan snel inlezen.
De vragen zijn derhalve:
1) Kan er een veld bij, bij de activa op tabblad 1 en zo ja wat kost dat?
2) Komt dat veld dan ook terug in die query?
3) Wat zijn de extra kosten als Heart dit vult mbv een door mij aangeleverde tabel met activa met de id's en daarachter de categorie?