Ik ben bang dat dat geen goede oplossing is; al was het maar omdat we er een ander nummer van maken. Daarnaast hoeft de ruimte er niet te zijn, en verder... we zouden net zo goed de kontrole 'bestaat al' eruit kunnen slopen, immers, je wil hem alsnog opnemen (onder een ander nummer). Het hoort niet, en klopt gewoon niet.
Maar, je verhaal begint al bij je melding dat hetzelfde Faktuurnummer vaker gebruikt wordt. Dat mag gewoon niet, ook niet voor een belastingdienst.
Ik ben bang dat je een Aanslagnummer of i.d. onterecht als Faktuurnummer toepast. Merk op dat dat soort Aanslagnummers al langer kunnen zijn dan het veld Faktuurnummer, je het misschien dus wel afkort, en om die reden er dubbele waarden ontstaan of i.d. Ik ben op zich wel benieuwd naar het voorbeeld, maar, waar er allerlei regels zijn omtrent Faktuurnummers (die bijvoorbeeld MOETEN aansluiten) gaat niet iemand verzinnen dat eenzelfde Faktuurnummer nógmaals mag worden uitgegeven. Er klopt dus iets niet in het verhaal lijkt me.