Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 05:30:57 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: BTW Categoriën  (Read 2167 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« on: May 23, 2019, 10:36:01 am »

Wij hebben in Heart meerder BTW categorien en ook een deel welke al lang niet meer worden gebruikt.
Ook hebben wij bij dezelfde BTW Categorie meerdere regels met verschillende datareeksen. (Bijvoorbeeld  BTW categorie 6 heeft t/m 31/12/2019 een percentage van 6% en vanaf 1 januari dit jaar 9%.)

Nu komen al die percentages ook weer terug in Data Entry (boeksysteem van Expansion) en dat is wel eens verwarrend.
Nu vraag ik mij af kunnen wij niet gewoon alle categorieen verwijderen uit Heart Profit en kan dat dan voor:
- De categorieen die al lang buiten gebruik zijn zoals bTW categorie 15 (Dat was in het verleden een categorie voor het hoge tarief, maar daar is later een andere BTW categorie voor aangemaakt)
- Die categorien waarvan de datumreeks al verleden tijd is zoals genoemde btw categorie 6 en dan de datumreeks t/m 31/12/2018?

Ik hoor het wel even.


* BTW categorien.docx (12.39 KB, 526x382 - viewed 78 times.)
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 23, 2019, 11:03:12 am »

Dinand, kan misschien wel maar gaan we nu niets aan doen. sorry
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #2 on: May 23, 2019, 11:56:33 am »

Dat hoeft ook niet, ik kan immers gewoon door middel van F6 BTW categoriën verwijderen. De vraag is even of dit consequenties heeft. 
Zelf verwacht ik het niet omdat wij toch geen facturen meer boeken met boekdatum voor 2019.
Maar wou het toch even vragen.
Logged

BS
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #3 on: May 24, 2019, 04:31:23 pm »

Dus de vraag is of ik die categorieën zomaar kan verwijderen?
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 27, 2019, 09:51:12 am »

OK, Profit staat het dus toe, maar dat houdt (inderdaad) nog niet in dat je dat ook moet doen. Ik denk bijvoorbeeld aan de belastinginspectie die wellicht e.o.a. rapport opgehoest wil hebben van bijvoorbeeld 8 jaar terug. Of 19 jaar terug (was de bewaarplicht niet 20 jaar ). Die doen het dan niet meer ...
Overigens zijn die rapportages zeer divers en eigenlijk "van alles" (tot normale Statistieken aan toe).
Advies is dus : niet doen.

Als jou dit stoort binnen Extendis, moet je het daar oplossen, lijkt me.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.13 seconds with 20 queries.