Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 04:57:05 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: adr 2019 vervoer onder 1.1.3.6.3 en 1.1.3.6.4 (1000 punten)  (Read 4147 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« on: November 29, 2018, 01:42:36 pm »

In ADR 2019 heeft de volgende wijziging plaats gevonden:

Hoofdstuk 5.4 Documentatie
5.4.1.1 Algemene informatie die in het vervoerdocument moet staan.

5.4.1.1.1 (f) Opmerking 1 is als volgt gewijzigd:
Opmerking 1: In het geval van beoogde toepassing van 1.1.3.6, moet in het vervoersdocument voor elke vervoerscategorie de totale hoeveelheid en de berekende
waarde van de gevaarlijke stoffen volgens 1.1.3.6.3 en 1.1.3.6.4 aangegeven worden.

Dit geeft aan dat niet alleen de hoeveelheid van de gevaarlijke stoffen aangegeven moet worden op het vervoersdocument, maar ook de berekende waarde van de 1000-punten tabel.

Komen hiervoor variabelen beschikbaar?

Deze wijziging is per 01/07/2019 verplicht.

Logged

Heart-Profit company ID : RB
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 11, 2018, 08:12:15 am »

Een wellicht domme vraag : hoe komen wij aan die punten ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« Reply #2 on: December 11, 2018, 08:33:33 am »

Vermeniginsvuldigingsfactor * netto kg (of L)


* Knipsel.JPG (47.48 KB, 634x453 - viewed 629 times.)
* Infoblad+1000-punten+tabel_tcm334-318025.pdf (185.18 KB - downloaded 167 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : RB
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: December 11, 2018, 09:24:32 am »

OK, dank je wel. Ook voor die PDF (maar niet echt een idee wat ik daar mee moet doen).

Quote
Dit geeft aan dat niet alleen de hoeveelheid van de gevaarlijke stoffen aangegeven moet worden op het vervoersdocument

Ik neem aan dat dit al kan ?
Zo niet, dan mag jij aangeven wat bepalend is voor "gevaarlijke stof" (en s.v.p. niet zeggen "zie die pdf", haha). Er van uitgaande dat dit simpel is, kost dit alleen de Layout Variabele (0,5 uur).

Quote
en de berekende waarde van de gevaarlijke stoffen volgens 1.1.3.6.3 en 1.1.3.6.4 aangegeven worden.

Ik ga er vanuit dat ik domweg naar die punten kan kijken. Is dat 0 dan telt er niets, is daar wat ingevuld dan wordt dat geteld volgens jouw aangegeven vermenigvuldigingsfactor. En in dat geval ook hier : 0,5 uur.

Mocht het een hoop heisa worden dan gaat dat vanzelf ook meetellen (zoals 10 posts in dit forum, etc.).



Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« Reply #4 on: December 11, 2018, 10:33:15 am »

Wel of niet een gevaarlijke stof wordt bepaald in blad3 , wijzigen artikelen.


* Knipsel.JPG (63.19 KB, 647x561 - viewed 651 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : RB
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: December 11, 2018, 12:38:23 pm »

Uit betrouwbare bron verneem ik :

%VB-1000PTOT:12%

Heb je daar iets aan ? smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: December 11, 2018, 01:37:08 pm »

Quote
Heb je daar iets aan ? smile

Nee, natuurlijk niet. Ik zit een beetje te herhalen wat je net zelf heb gezegd. Alleen, dat had ik niet op tijd gezien. swoon

Nu weer even verder denken ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: December 11, 2018, 01:44:24 pm »

Ik dacht (via de telefoon) in eerste instantie dat het 4 variabelen zouden moeten worden, die ook het nummer van de kategorie bevatten. Is de kategorie niet aan de orde, dan blijft de variabele leeg en zie je er niets van. Echter : uiteindelijk is dat volgens mij juist minder handig en zou het daarnaast nog wel eens zo kunnen zijn dat je expliciet noemt wat er *niet* in zit. Dus, ook 0 noemen.
En achter kategorie 4 zou je dan zelf de tekst "kg" moeten zetten, omdat deze geen punten kan bevatten (100 * 0 = 0).

Wat we ook hebben besloten is dat als er meer dan 1000 punten aan de orde zijn, e.e.a. toch gewoon wordt afgedrukt, ook al is het niet nodig omdat je aan de volledige ADR moet voldoen. Nu kan je dus altijd dezelfde vrachtbrief(layout) gebruiken.

4 voor de prijs van 2 met de garantie dat als we het straks verkeerd gedaan blijken te hebben, we het aanpassen totdat het goed is.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: December 11, 2018, 01:46:41 pm »

PS: 4 en niet 5 omdat kategorie 0 onzin is aangezien dat alleen buiten de 1000 puntenregeling zou gelden en daarvoor hoef je deze gegevens niet op te hoesten (je vrachtwagen en alles voldoet al aan de ADR en dus hoeven al deze gegevens er niet meer bij, ook al doen we dat (dus) wel.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.026 seconds with 20 queries.