Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 09:26:57 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Automatisch genereren EDI Pakbon - extra optie erbij?  (Read 3145 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: October 10, 2018, 09:28:02 am »

Goedemorgen,

Bij de bedrijfsparameters van Expeditie (F5, F5, J) kun je aangeven wanneer er automatisch EDI Pakbonnen gegenereerd moeten worden.
Zie schermafdruk.

Huidige opties zijn:
‘F’ = na genereren fakturen
‘G’ = na goedkeuren verkooporder

Nu willen we graag een optie toevoegen, nl genereren na Printen vrachtbrief, menu 3-2-7-6 (LOPRVBV1).
Is dit mogelijk en wat zou dit kosten?

Nu is het nl zo dat de vrachtbrieven worden gegenereerd die worden meegegeven aan de chauffeur.
De EDI Pakbon (ter controle van de vrachtbrief) wordt soms pas 1 of 2 dagen later gegenereerd, want dan worden verkooporders goedgekeurd en de fakturen gegenereerd.

Dit was altijd prima, want evt aanpassingen qua aantallen konden we doorvoeren voordat de EDI Pakbon werd verstuurd.
De chauffeur geeft bv door dat er een aantal stenen kapot zijn die dus niet in rekening gebracht moeten worden. De aantallen klopten dan mooi met de aantallen op de faktuur.

Nu echter gaat het knellen omdat de uitvoerder de digitale pakbon meteen wil kunnen zien wanneer de vracht wordt geleverd en dat kan nu dus een dag later zijn. Eventuele korrekties van bv geleverde aantallen (door breuk ofzo) moet de uitvoerder dan wel zelf doen.
Het snel beschikbaar stellen van de digitale pakbon weegt echter zwaarder dan de enkele correctie die doorgevoerd zou moeten worden (naar ons idee komt dit nl heel erg weinig voor).

Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #1 on: October 29, 2018, 10:36:18 am »

Hallo Pascal,

ik heb je een mail gestuurd
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #2 on: October 31, 2018, 12:07:23 pm »

Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=28821.0;topicseen
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #3 on: November 12, 2018, 04:11:39 pm »

Ik heb de bedrijfsparameter EDI-Pakbon aangepast van F naar V:
Quote
Bij Bedrijfsparameters Expeditie kon al worden ingesteld dat in bepaalde gevallen er een EDI-Pakbon moest volgen e.e.a.in kombinatie met instellingen bij de Debiteur. De mogelijkheden waren na Goedkeuren Verkooporder 'G' en na genereren Faktuur 'F'. Deze Parameter heeft middels deze Releasnote nog een mogelijkheid gekregen namelijk de optie 'V' en deze zal worden gebruikt om na het Printen van de Vrachtbrief middels HMenu-3-2-7-6 [LOPRVBV1]) ervoor zorgen dat er een EDI-Pakbon volgt.

De vrachtbrieven worden geprint door gebruiker PB, dit gaat goed t/m vrachtbriefnummer 20181112020. Daarna stopt het printen.
Vervolgens komt de volgende foutmelding in beeld (schermafdruk).

Er is tijdens het printen wel een 20181109046001.XML gegenereerd - deze lijkt ok.

Heb de parameter weer even terug gezet, zodat vrachtbrief 2018111221 en verder geprint konden worden. Kunnen jullie kijken wat er fout gaat?


* Fout print vrachtbrief en genereren EDI Pakbon.png (48.75 KB, 1394x728 - viewed 121 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #4 on: November 13, 2018, 10:38:16 am »

Hallo Pascal,

e.e.a. is opgelost zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=28853.0 en staat inmiddels bij je op het systeem zowel in de Produktie al in de Test omgeving.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #5 on: November 13, 2018, 10:39:08 am »

Ah top, dank voor de snelle service!
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #6 on: November 13, 2018, 10:53:02 am »

Ik heb het nogmaals getest door de vrachtbrieven van gisteren uit te draaien (nu even naar scherm).
Hij kwam nu een eind verder, maar ik krijg de fout nogmaals een eindje verderop.
Zie schermafdrukken hieronder.

1e schermafdruk: fout en de vrachtbrief die als laatste geprint is
2e schermafdruk: de data behorend bij de vastloper
3e schermafdruk: de Xml-bestanden die aangemaakt zijn uit deze run

Kunnen jullie nog eens kijken?

Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: November 19, 2018, 11:06:25 am »

Vreemd verhaal  Sad

Kost even iets meer tijd om uit te zoeken...

De foutmelding in 'Regel' lijkt fout te gaan op een kontrole m.b.t. een NOT EOF() en LOCL vergelijking. Maar, dat zit in een hele andere funktie dan wat er op de stack staat. Die Stack lijkt te impliceren dat de print al klaar is, en dat het scherm opnieuw wordt opgebouwd.

Op zich komt dát weer overeen met de rest van je melding, immers, je hébt alle XML bestanden al... dus de hele verwerking zou al klaar moeten zijn.

Als ik dezelfde selektie nu opstart (voor buitenstaanders: we hebben tel. kontakt gehad dat dat kon), loopt deze probleemloos.

Ik zoek nog even verder... Misschien dat het alleen onder jouw Userid fout gaat?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: November 19, 2018, 12:32:36 pm »

Gevonden en opgelost.

Graag Profit even afsluiten, dat zou je het opnieuw kunnen proberen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #9 on: November 19, 2018, 01:08:50 pm »

Dank - ga ik doen!
Ik laat uiteraard even weten of het nu goed gaat.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.063 seconds with 20 queries.