Aanpassingen die december 2016 zijn aangebracht m.b.t. het ervoor zorgen dat Fakturen die gemarkeerd waren als "niet verzonden" nooit in een Incassorun of op een Aanmaning mochten voorkomen (immers, als ze niet verstuurd zijn, heeft de klant er geen weet van, en kunnen we hem ook er moeilijk op wijzen dat hij niet betaald heeft) zijn per heden expliciet ongedaan gemaakt.
Fakturen die als niet verzonden zijn gemarkeerd kunnen nu dus wél worden geďncasseerd, kunnen wél worden aangemaand, en komen ook (maar dat was al zo) op de BTW aangifte terecht.
Wat doet het "markeren als verzonden" nu dan nog?
Weinig. Enkel het ervoor zorgen dat een Faktuur niet meer mag komen te vervallen zodra ze als verzonden is gemarkeerd.
Dit gekombineerd met een aanvraag om dit markeren "getagd" te kunnen doen, klinkt het alsof de funktionaliteit nu gebruikt gaat worden om aan het einde van de maand, als de btw aangifte gedaan is, alle fakturen als 'verzonden' te kunnen markeren, wat dan feitelijk zegt "als we de btw aangifte de deur uit hebben gedaan, mogen we fakturen die we al gerapporteerd hebben aan de fiscus niet meer laten vervallen".
Strikt genomen doet het "als verzenden markeren" nu dus niet meer waar het ooit voor bedoeld is! Omdat dit echter voor een specifieke klant ontwikkeld is, en alleen bij die klant in gebruik is, is nu gesteld dat de in december 2016 ingebouwde kontroles er nu allemaal uit moeten.
Funktie | Omschrijving | Dtm.Vl.Wyz | Dtm.L.Wyz |
ADPRDEAI | Automatische Incasso | 27-12-2016 | 28-02-2018 |
ADPRFUAM | Genereren Aanmaningen | 24-02-2017 | 28-02-2018 |
ADPROAGN | Omschrijving (nog) niet bekend | 28-12-2016 | 28-02-2018 |