Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 05:02:52 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: buitenlandse vrachtbrieflayout (cmr) & DGD  (Read 7383 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan Dijkstra
Poster
*
Offline Offline

Posts: 20


View Profile
« on: January 19, 2017, 11:06:58 am »

Tot op heden hebben wij nog niet gebruik gemaakt van de buitenlandse vrachtbrief (CMR) functie in heart-profit.
We willen hier toch naar gaan kijken.
Ik neem aan dat heel veel anderen dit wel gebruiken en dan ook printen op voorgedrukt papier.

Wij gebruiken de versie van beurtvaartadres. (maar dan vanuit word.)

Vraag: Wie kan/wil mij een layout beschikbaar stellen zodat ik niet alles vanaf het begin moet opbouwen?

en wat is er vervolgens mogelijk om indien gewenst een DGD te maken vanuit heart-profit?
Logged
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 20, 2017, 09:24:12 am »

Niemand ?

En hebben we zelf niet e.o.a. basis ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 20, 2017, 10:40:15 am »

Attached een 4 tal files. 2x NEDK1 en 2x NEDVL.

Als je deze downloadt, en opslaat in je TROEP directory, dan kun je via Hmenu-9-7-8 naar Raadplegen Layouts Buitenlandse Vrachtbrief,  en met Shift+F6 de layouts NEDK1 en NEDVL importeren.

Je zou dan een basis moeten hebben voor een buitenlandse vrachtbrief.

Maar ja, dan heb je iets waar wij jaren geleden mee werkten. Op zich zou het nog steeds moeten voldoen, want ik zie dat rode formulier (de CMR) nog steeds hetzelfde er uit zien als jaren geleden, maar... als jij expliciet noemt dat jullie de versie van "beurtvaartadres" gebruiken, dan kan ik niet beoordelen of die anders is of niet. Voor wat ik weet was een "beurtvaartje" altijd zo'n bruin formulier, maar ik zie dat "beurtvaartadres" (https://www.beurtvaartadres.nl/) een club is die zelf ook die rode CMR's levert.

Hoe dan ook, de basis is vast beter dan van scrap af aan te moeten beginnen.  Wink

Nb: Antwoord op DGD moet ik je even schuldig blijven; wellicht dat iemand anders daar even op kan reageren.

* NEDK1.LF (0.12 KB - downloaded 92 times.)
* NEDK1.LR (13.85 KB - downloaded 99 times.)
* NEDVL.LF (0.12 KB - downloaded 88 times.)
* NEDVL.LR (1.54 KB - downloaded 92 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: January 20, 2017, 02:02:01 pm »

ik had het ook al privé gestuurd
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #4 on: January 20, 2017, 02:07:27 pm »

mbt DGD:

technisch kun je de layout diue ik stuurde ook ombouwen naar een laserprinter.
En daar kun je dan voorbedukt DGD papier in leggen.

Allen nog niet alle zaken die op een DGD moeten vanuit de IMO worden volgens mij in Heart ingegeven, zoals bv de stowage en separation groups.

Die zou je natuurlijk aan kunnen maken als artikeltekst en die mogelijk ook meeprinten. Of aan Heart vragen om een set extra rubrieken en printvariabelen.

Mogelijk kan Heart ook nog in printen vrachtbrieven het taalveldje erbij zetten, zodat de die kunt aanpassen als je een DGD wilt? Moet je maar eens met de heren bespreken
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Johan Dijkstra
Poster
*
Offline Offline

Posts: 20


View Profile
« Reply #5 on: January 26, 2017, 01:09:20 pm »

Heren bedankt voor de input.

Moet nu eerst gaan uitzoeken hoe ik eenvoudig een buitenlandse vrachtbrief kan genereren.
En de gewenste layout kan kiezen.
Hier is ons systeem nog niet volledig op ingericht Sad
Logged
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: January 26, 2017, 03:33:10 pm »

Als het goed is gaat dat redelijk vanzelf.  Wink

1. Allereerst moet je er natuurlijk voor zorgen dat je in Hoofdmenu-9-7-8 de Variabele Layouts geïmporteerd hebt die je nodig hebt; de NEDK1 en de NEDVL.

2. Dan moet je in een bedrijfsparameter aangeven dat je de Buitenlandse Vrachtbrief via een Variabele Layout wilt printen. Dit doe je door bij Hoofdmenu-F5-F5-O een vinkje te plaatsen bij rubriek 'Buitenlandse Vrachtbrief via Variabele Layout'

3. Is dan ongetwijfeld de lastigste: Bij Expeditie Parameters (Hoofdmenu-F5-F5-J) staan op Tabblad 4 en 5 ook nog diverse parameters. Dat vergt wellicht wat tuning, omdat, ondanks dat je met een variabele layout werkt, dit soort settings die layout op een andere wijze aansturen. Het kan helemaal automatisch, maar ook meer handmatig. Maar, begin gewoon eens met "niets" aan te passen, wie weet doet hij het vanzelf al wel zoals je verwacht.

4. Plaats een verkooporder voor iemand in het buitenland, raap deze order.

5. Genereer een Vrachtbrief, en geeft aan dat dit export is (gaat als het goed is vanzelf)

6. Print de Vrachtbrief (die er dan volgens je variabele layout uit behoort te komen)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #7 on: January 26, 2017, 04:43:52 pm »

en zorg voor minimaal Engelse UN omschrijvingen en ook van de gekoppelde n.e.g. stoffen.
op landcode kun je dan nog even aangeven welke taal vrachtbief (voorlopig Engels dus) je wilt gebruiken
Dat is de functie ADISWY

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« Reply #8 on: February 01, 2017, 03:22:16 pm »

Nog een kleine toevoeging: wij hebben een aparte driver gemaakt voor de laserprinter/het printen van een vrachtbrief en in die driver ingesteld dat er altijd 4 kopieën geprint moeten worden (voor elk blad van een vrachtbrief). Wij werken dus met losse A4 vellen van Beurtvaartadres.
Logged

Heart-Profit company ID : SE
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« Reply #9 on: February 21, 2018, 09:29:52 am »

een aparte driver gemaakt voor de laserprinter/het printen van een vrachtbrief en in die driver ingesteld dat er altijd 4 kopieën geprint moeten worden

Waar en hoe kan ik dit in een printerdriver aangeven?
Logged

Heart-Profit company ID : RB
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« Reply #10 on: February 21, 2018, 10:12:10 am »

Wij hebben dit in Initialisatiecode -1 van de betreffende driver (te vinden onder SYPTDRWY) staan: CHR(27)+CHR(67)+CHR(REGPAG)+CHR(27)+CHR(54)+CHR(27)+"&l4X"+CHR(27)+"&l4H"    

 
Logged

Heart-Profit company ID : SE
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« Reply #11 on: February 21, 2018, 11:34:10 am »

Bedankt.
Komt deze print er bij jullie ook via de MF-lade van de printer uit?
 Antwoord gevonden: "&l4H geeft aan welke lade er gebruikt moet worden.
"&I4X" geeft het aantal kopieen aan.

Bij mij drukt de printer eerst pagina 1 4x af, daarna pagina 2 4x enzovoorts.
Is er een commando om het document als geheel 4x achter elkaar af te drukken?
Logged

Heart-Profit company ID : RB
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« Reply #12 on: February 21, 2018, 01:24:43 pm »

Sorry MF lade zegt mij niets. Wij hebben virtueel een andere printer aangemaakt die een bepaalde lade van de printer aanstuurt.
We hebben voorgedrukt vrachtbriefpapier met pagina 1,2,3 en 4. Zo liggen ze ook in de printer, en als een vrachtbrief meer dan 1 pagina lang is krijgen wij 1,2,3,4,1,2,3,4 enz er uit, met de huidige instellingen.
Logged

Heart-Profit company ID : SE
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.052 seconds with 21 queries.