Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 09:24:13 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: MSDS en Datamatrix barocde (Rapen)  (Read 1310 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« on: December 16, 2016, 11:55:01 am »

Via een klant bereikte ons de vraag
Quote
Ik ben op jullie Forum terecht gekomen en zie dat jullie het een en ander doen met barcodes. Zou een Datamatrix barcode ook gebruikt kunnen worden om te rapen ? (01GTIN17expirationdate10batchnummer21volgnummer). De Datamatrix is een keuze die voorkomt uit de wet op de FMD (Falsified Medicines Directives),GS1.
 
Zou iemand een voorbeeld MSDS voorbeeld kunnen sturen, zijn er bedrijven die hier gebruik van maken, ?
Dit m.b.t. mijn  Cas-nr (1-1-7-) vraag en andere veiligheidsgegevens die wij na de overgang naar CLP niet ge-update hebben.

weet ik niet of je nu wel of niet een THT-datum in de Barcode moet gaan opnemen bijvoorbeeld ook topic http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=24711.0

Daarnaast wat bedoel je met een volgnummer? Waar zou zich dat moeten bevinden bij Profit? Of is dat een onderdeel van de Charge?

Ik neem aan dat je met een MSDS voorbeeld, meer iets van een klant zou willen zien, en anders kan ik je bijvoorbeeld verwijzen naar een oud voorbeeld vanuit het Board MSDS namelijk http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=19601.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
drontmannba
Poster
*
Offline Offline

Posts: 2


View Profile
« Reply #1 on: September 14, 2022, 12:13:28 pm »

Is het mogelijk om QR code of een datamatrix te gebruiken i.p.v. een barcode?
Logged
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: September 15, 2022, 11:17:49 am »

Bart, het lijkt me dat je dingen wilt die "onnodig" zijn. Voorbeeld :

Als je in een barcode iets met een batch wilt van een Artikelnummer (het gaat bijvoorbeeld over te leveren voorraad) dan behoeft dat in de barcode niet meer dan het Artikelnummer en het Chargenummer. In theorie kan het zelfs zonder Artikelnummer. Waarom ?

Omdat het Chargenummer verwijst naar een uniek vindbaar gegeven in het systeem, en het systeem weet vervolgens alles wat daar achter zit. Bijvoorbeeld ook de gevarengegevens. Voorbeeld :

Je raapt met een scanner charge XYZ in een bepaalde hoeveelheid, maar daaraan gekoppeld zit het uitprinten van de MSDS die daar "aan hangt". Of het mailen ervan.
Wat je met als trigger "het scannen" kan doen, is eindeloos. Welke gegevens er beschikbaar zijn bepaalt Profit.

Ja, dat kanook met een QR code. Maar gebruikelijk is dat niet enje hebt er wat mij betreft geen reden voor. Overigens zal de klant daar i.h.a. niets aan hebben; die verwacht een normale barcode *als* die als iets met scannen doet. Wel is het zo dat een QR code wat mij betreft kleiner kan zijn (1 cm^2 ?). Dat zou van belang kunnen zijn voor jullie ..
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.047 seconds with 20 queries.