Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 05:01:43 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Profit8 has stopped working (error code C000020C)  (Read 4511 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
esa123
Poster
*
Offline Offline

Posts: 15


View Profile
« on: December 14, 2015, 11:27:57 am »

Heb op onze remote desktop de bovenstaande foutmelding gekregen. Gebeurde vorige week en vandaag weer, enige remedie tot zover is het rebooten van deze server. Op deze server worden géén updates gedraaid. Bijgaand het foutenoverzicht zoals op de server aangegeven.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen zonder de server te moeten herstarten ??
Hoor het graag.


* Remote desktop error.docx (253.56 KB - downloaded 87 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : CH
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 14, 2015, 12:01:44 pm »

Algemene opmerking en vraag :

Je laat die error 1005 zien, welke error vast het meest spannende eruit ziet als je moet kiezen tussen de 1000 die eerst is en die 1005.

Toch zou ik ook die 1000 willen zien, immers, die was eerst en heeft er 100% zeker mee te maken.

Zegt de Systeem log nog iets op dezelfde tijd ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: December 14, 2015, 12:07:57 pm »

In de tussentijd kan je proberen antwoord te geven op deze vragen :

Iets veranderd met network adapters, de laatste tijd ?
Iets veranderd met protocols (denk SMB), idem ?
Iets veranderd m.b.t. sharing en routering daarvan ?
Zou het kunnen dat er iets uitvalt en dat een backup het overneemt welke laatste vervolgens niet juist is geconfigureerd aangaande bovenstaande punten ?

Let wel, hier kom ik op zonder de inhoud van die "1000" error te kennen en die dus eerder is ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
esa123
Poster
*
Offline Offline

Posts: 15


View Profile
« Reply #3 on: December 14, 2015, 12:28:56 pm »

Zie bijgaand de error code 1000 met beschrijving.
Is verder niets aan het systeem veranderd...

* Remote desktop error follow up.docx (36.74 KB - downloaded 93 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : CH
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: December 14, 2015, 12:55:06 pm »

Quote
Is verder niets aan het systeem veranderd...

Ik zeg van wel. Maar ja, niet bewust dan maar ?

Ga maar goed op zoek naar :

1. Wie eigenlijk deze error krijgt, want ik denk dat dit alleen voor sommigen geldt;
2. Of het geen (WTS etc.) licentie-problemen betreft;
3. Of je geen algemeen netwerk probleem hebt.

Ik acht de kans op #3 het grootst en dan alleen voor die werkplek(ken) die er last van hebben.

Alles wijst erop dat je domweg geen netwerk verbinding krijgt op het moment dat je die nodig hebt. Dit kan aan een miljoen dingen liggen en dus is het zaak om te elimineren waaraan het kan liggen (en een reboot van de WTS toch ?) server zegt mij niets (en jou bij deze dus ook niet - haha).

Dus stel dat jij op jouw bureau het probleem met een laptop hebt. Dan jat je iemand ander's laptop, sluit 'm aan op dezelfde kabel die jij daar gebruikte, logt in met jouw userid, en dan verder zien.

Als je op geen enkele manier het verschil boven tafel weet te brengen (andere userids enz enz doen het ook niet) dan ... is er iets veranderd. Maar pas op wat ik zeg want ik impliceer er zo maar dagen werk (van uitproberen) mee.

Vraag gerust of doe suggesties ...

Wanneer had je (zeker weten) hier voor het eerst last van ?
Welke gebruiker ?
Welke gebruikers intussen nog meer ?
Welk OS gebruiken die ?


PS: Niet vergeten alle vragen te beantwoorden, OK ?
Quote
Zegt de Systeem log nog iets op dezelfde tijd ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
esa123
Poster
*
Offline Offline

Posts: 15


View Profile
« Reply #5 on: December 15, 2015, 10:39:31 am »

In reactie op je vragen:
Mensen die er last van hebben. Van elke buitenlandse vestiging van ons heeft er wel iemand last van dus niet 1 persoon of maar een paar personen. Het is begonnen donderdag 10 december, heb toen voor het eerst de ts gereboot en daarna contact gezocht met Richard.
Licentie problemen zou ik zo niet weten, dat zouden jullie denk ik moeten zien..Als we een netwerk probleem zouden hebben dan zou iedereen er last van hebben en ook op alle vestigingen...Hetgeen niet het geval is. Meeste klachten komen vanuit Engeland, Duitsland en Griekenland. Maar andere gebruikers die in HP zitten merken er verder niets van... OS...Loopt via de TS dus heeft volgens mij geen invloed hierop. Laagste windowsversie die lokaal op de pc gedraaid wordt is windows7..
Verder nog hieronder wat extra informatie over de foutmelding:

Faulting application PROFIT8.EXE, version 0.0.0.0, time stamp 0x3f73b447, faulting module syipcomm.dll_unloaded, version 0.0.0.0, time stamp 0x2a425e19, exception code 0xc0000005, fault offset 0x01d7d3e2, process id 0x1d74, application start time 0x01d1365aa267513c.


En:

Windows detected your registry file is still in use by other applications or services. The file will be unloaded now. The applications or services that hold your registry file may not function properly afterwards. 

 DETAIL -
 1 user registry handles leaked from \Registry\User\S-1-5-21-3412136643-3154137066-388571531-1244:
Process 1172 (\Device\HarddiskVolume1\Windows\System32\svchost.exe) has opened key \REGISTRY\USER\S-1-5-21-3412136643-3154137066-388571531-1244\Printers\DevModePerUser


Misschien dat je hier wat mee kunt. Heb volgens mij nu je vragen allemaal beantwoord..Dus hopelijk heb je een passend antwoord voor mij ;-)

Logged

Heart-Profit company ID : CH
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: December 15, 2015, 11:43:15 am »

Ja ja ja, je hebt goed je best gedaan !

Terzijde nog even een klein vraagje : wanneer hebben jullie de laatste Upgrade ook daadwerkelijk doorgevoerd (is van half november) ?

Intussen hebben wij iets aangepast en mag jij kijken of het ook helpt. Ik weet alleen niet wanneer je de konklusie kan trekken dat het inderdaad heeft geholpen. Heb je zelf een inschatting van het aantal dagen waarna je kan zeggen "heeft geholpen !" ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
esa123
Poster
*
Offline Offline

Posts: 15


View Profile
« Reply #7 on: December 15, 2015, 12:28:01 pm »

dank je voor het compliment...Upgrade is 16 november uitgevoerd.
Aangaande "het probleem" deed zich eerst donderdag voor, daarna maandag ochtend..Dus 2 werkdagen ertussen.
Als het deze week niet meer voorvalt zal het wel "opgelost" zijn..Zou wel graag willen weten wat het dan is geweest of wat er veranderd zou zijn...Ik hou je op de hoogte.
Logged

Heart-Profit company ID : CH
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: December 15, 2015, 01:12:13 pm »

Als het blijkt opgelost dan moeten we de oorzaak nog gaan zoeken en daarna het betreffende euvel oplossen.
Jahaa, je bent automatiseerder of niet !

We hebben nu tijdelijk iets uitgeschakeld wat het probleem lijkt te kunnen triggeren. Kan verder helemaal geen kwaad maar moet wel een keer weer aan worden gezet.

Overigens kan je ook zeggen dat je er na 16 november pas voor het eerst last van hebt gehad op 10 december. Snap je ? Ik bedoel, als er aan jullie kant echt niets is veranderd dan moet het toch een keer aan upgrade kunnen liggen ... maar dan kan het ook een dag of 24 goed gaan met het euvel er in.
Niet zo handig. nea
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.047 seconds with 21 queries.