Zie
http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=24141.0Waar wil ik ook alweer het ibannummer bij de betreffende debiteur? En moet ik dit telkens handmatig vullen bij een nieuwe debiteur of doet het systeem dat dan automatisch?
Als je bedoelt te vragen waar je het invult, dan dan is dat bij de Financiele Parameters van een Debiteur. Te vinden vanuit wijzigen debiteur, of vanuit 7-3-F6.
Er komt één betaling van twee debiteur id's. Het voorbeeld van Donkergroen. Klopt het dan als ik dit Ibannummer vul bij DONDRO het systeem deze dan ook kan verwerken. Dit komt vaker voor. (Eén betaling vanuit meerdere debiteurid).
Zie de eerder genoemde link. Ja, dat zou daarin meteen moeten werken.
Dat was trouwens al een eerdere wens van je, maar hebben we nooit voor je mogen ontwikkelen.
En stel dat DONDRO de volgende keer zou betalen vanaf een ander banknummer hoe gaat het dan? Of kan ik meerder banknummers bij één debiteur vullen.
Helaas. Het is al jaren zo dat we maar 1 Bank- en 1 Giro-rekening kunnen opgeven bij een Debiteur; op basis daarvan vindt de match plaats. Op zich heb ik ook daar al wel een ontwerp voor klaarliggen. Zoals het nu is opgezet had iedere Debiteur een bankrekeningnummer, en iedere Crediteur ook. Daar is op enig moment ook een Girorekening bijgekomen, en beide zijn nu IBAN nummers (d.w.z. voor relaties die in het IBAN gebied een rekening hebben). Maar, wat mij betreft zou het zo kunnen zijn dat we 1:n met een Relatie al zijn Rekeningnummers vastleggen. Bij de Debiteur- en Crediteur zouden we dan hooguit een 'voorkeursrekening' moeten opgeven of i.d. maar alle rekeningen zijn dan bekend bij die Relatie. Als zoiets er eenmaal is kan het afletteren worden aangepast op het herkennen van ieder rekeningnummer welke jij hebt opgenomen bij die relatie; dus ook als hij via zijn priverekening, of die van zijn vrouw betaalt.
En verder worden bij klanten met betalingskorting de betalingskortingen niet automatisch verwerkt. Zie bijlage 3 Klant heeft korting als hij binnen 2 weken betaald en de klant betaald al met drie dagen.
Klopt. Ook dat staat in het topic.
http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=24141.0Maar, dat kan best gemaakt worden hoor. Houdt dit maar op een uurtje of 4.
En zie bijlage 4. Op de één of andere wijze match het systeem nog niet goed. De facturen 246090, 246091, 246183, 246184, 246185 en 246186 worden keurig gemeld door de klant en het totaalbedrag van de facturen klopt ook met het ontvangen bedrag. Toch match het systeem ze niet.
Laten we het erop houden dat de Faktuurnummers vermeld worden; er zit amper struktuur in, en er zit veel overige info in waar het systeem niets mee kan. Neemt niet weg dat we voor dit soort dingen best een andere methode van afletteren kunnen toepassen, bijv. alle Fakturen te doorlopen van de Debiteur die bij het betalende IBAN nummer hoort, om vervolgens stuk voor stuk te kijken of dat Faktuurnummer voorkomt in de omschrijving van het bankafschrift. Zal ook wel een half dagje werk kosten.