Een elfstedentocht is nog niet in zicht, maar mogelijk ga ik me even op glad ijs begeven, met betrekking tot (commerciële) keuringsrapporten.
Aan de hand van de Rappellijst (van "gister") wordt uitgezocht wélke verkooporders voorzien moeten worden van een keuringsrapport. Per geldende verkooporder wordt dan gecontroleerd of de raaplijst al gemaakt en geraapt is. Zo ja, dan worden de keuringsrapporten 1 voor 1 afgedrukt, gecontroleerd en verstuurd. Alles behalve efficient! Hier mag nu verandering in komen.
Daarvoor is in de bedrijfsparameters Expeditie, op Blad 5, de rubriek "Aut. Prntn Keuringsrprt J/N/K " te vinden. Tot dusverre stond deze op N. (prod. best Laco).
De helptekst zegt mij:
"Door het vullen van deze Rubriek met J zal bij het Rapen en Goedkeuren van de Raaplijst de mogelijkheid geboden worden om direkt
het Keuringsrapport af te drukken."
--> Dat klopt, en werkt.
Door het vullen van deze Rubriek met K zal bij het Rapen en Goedkeuren van de Raaplijst gekontroleerd worden of de Rubriek "Keuringsrapport mee" bij de Kliënt Artikel-omschrijvingen op J staat.
Alleen van die Artikelen op de Raaplijst, waarbij voornoemde Rubriek op J staat zal er automatisch een Keuringsrapport geprint worden.
--> en dat klopt niet helemaal.
Het keuringsrapport wordt namelijk niet automatisch afgedrukt. Hiervoor komt net als bij optie J, eerst een vraag in beeld.
Om te beginnen is mijn vraag is dan ook --> Waarom wordt dit niet automatisch worden afgedrukt?
Misschien beantwoord vraag 2 dit deels:
Vraag 2 is nl: Vanuit welke functie gebeurd dit vervolgens?
Als ik het goed volg, is dit gewoon loprkrv1, net zoals je nu gebruikt voor de huidige werkwijze. Op het moment dat je nu echt automatisch keuringsrapporten gaat afdrukken: Hoe zorg je dan, dat LOPRKRV1 "juist" wordt ingesteld? Dit met betrekking tot o.a. de rubrieken Gem. Voorlaatste 3 producties, Afdrukken Hoofdcharge, Keuringsrapport A/ C(die zou uiteraard uit de verkooporder header moeten volgen), en mogelijk ook de zo pas ontwikkelde rubriek taalkode die ik op het forum voorbij zag komen (
http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=25770.0 ) .
Eerst dit maar even helder, dan komt later het vervolg wel