Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:41:06 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: LOARRA + F5 (wijzigen artikel)  (Read 4525 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Eveline
Poster
*
Offline Offline

Posts: 14


View Profile
« on: November 04, 2013, 11:59:56 am »

Bij het pad LOARRA + F5 (wijzigen artikel) ondervinden we volgend probleem:

Er is heel moeilijk op tabblad 5 te komen; soms moet je alle tabbladen afgaan vooraleer je op tabblad 5 terecht kunt.
Het komt ook regelmatig voor dat je helemaal niet op tabblad 5 kunt raken.

Hoe kan dit opgelost raken?
Logged

Heart-Profit company ID: AD
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 04, 2013, 12:48:01 pm »

Zou je met een voorbeeld kunnen duidelijk maken wat je precies bedoelt ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Eveline
Poster
*
Offline Offline

Posts: 14


View Profile
« Reply #2 on: November 04, 2013, 01:35:32 pm »

Bijvoorbeeld: ART0006710.
Via pad 1-1-1-1 + F5 geeft hij bij een gebruiker een foutmelding* en kun je niet op tabblad 5 raken.
Alle gebruikers herkennen overigens dit probleem.

*Foutmelding: Waarschuwing: Niet elders genoemd bij gevarenomschrijving - id niet correct
Logged

Heart-Profit company ID: AD
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: November 04, 2013, 01:51:28 pm »

Ah... een van de eerdere velden wordt "afgekeurd" c.q. is niet juist ingericht. Dát zal moeten worden opgelost, daarna is de waarschuwing er niet meer, en is er w.s. niets meer aan de hand.

Die melding ziet er in eerste instantie behoorlijk krom uit (in 2e instantie ook wel  smile),
en, ik zou denken dat als dit voor iemand gemaakt is, jullie het zullen zijn... dus wellicht weet Marco hoe je dit behoort in te richten?

Wat ik ervan weet te achterhalen (maar beoordelen kan ik het niet):
Bij je Artikel kun je twee 'niet elders gedefinieerde genoemde gevaarlijke stoffen' invullen.
Als deze ingevuld zijn, dan behoor je schijnbaar bij de gekoppelde Gevarenomschrijving veld 'Niet elders gedefinieerdgenoemd J/N' op Ja te zetten.

De reden dat je deze waarschuwing krijgt, is dus dat je je Gevaren-id ----- niet juist hebt ingericht (want veld 'Niet Elders GedefinieerdGenoemd J/N' staat niet op "Ja"). Het feit dat je de waarschuwing krijgt, blokkeert de F1 doorgang naar Tabblad 5.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Eveline
Poster
*
Offline Offline

Posts: 14


View Profile
« Reply #4 on: November 04, 2013, 02:50:05 pm »

Het lijkt er inderdaad op dat het aanvinken van 'Niet elders genoemd J/N' beslissend is voor het probleemloos kunnen wijzigen van een artikel.
Het is mij niet duidelijk of deze vinkjes een functie hebben. Jij geeft aan hier geen extra info over te hebben, dus zal ik dit met Marco opnemen.
Logged

Heart-Profit company ID: AD
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: November 04, 2013, 03:09:44 pm »

Zie nog de helptekst van LOGOTV:

Het lijkt erop dat je de twee gevaren artikelen alleen kunt invullen als deze rubriek op ja staat;
nu heb je een situatie dat je gevarenomschrijving op nee staat, en er toch gevarenartikelen zijn ingevuld.

Het "waarom" verhaalt de historie nog even niet.


* logotv.PNG (24.04 KB, 592x463 - viewed 170 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Eveline
Poster
*
Offline Offline

Posts: 14


View Profile
« Reply #6 on: November 04, 2013, 03:23:22 pm »

Indien onderstaande klopt, zou er dan iets op tegen zijn om deze standaard op J te zetten?
In dat geval hebben we namelijk geen problemen (heb ik in testbest geconstateerd).
Logged

Heart-Profit company ID: AD
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: November 04, 2013, 04:04:20 pm »

Zo te zien is het bepalend voor de Propershipping Name.

De coding gaat boven mijn pet  smile

Als bij de Gevaren-id een "Ja" is ingevuld, wordt de omschrijving bepaald o.b.v. de Niet-Elders-Genoemde-Gevaarlijke-Stof-Artikelen (1&2) zoals je die bij het Artikel kunt invullen.

Als ze op Nee staat, gebeurt dat niet.

Maar, in de tweede situatie behoor je ook niets bij het artikel in te vullen...

Ik zou denken dat dit slimmer kan, zonder J/N veld, en gewoon op basis van 'Als je bij het Artikel een Niet-Elders-Genoemde-Gevaarlijke-Stof-Artikel' hebt ingevuld, is die bepalend voor een omschrijving, vul je niets in, dan wordt ze niet gebruikt.

Zet het veld desnoods gewoon op Ja, maar kontroleer nog wel even of je Proper Shipping Name geen rare zaken toont.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Eveline
Poster
*
Offline Offline

Posts: 14


View Profile
« Reply #8 on: November 27, 2013, 12:04:14 pm »

Marco had mij laten weten dat het met een nieuwe update van HP opgelost zou moeten zijn?

Dit blijkt niet het geval, want de klachten blijven hetzelfde.

Besteladvies is dan niet in te richten.

graag jullie input
Logged

Heart-Profit company ID: AD
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: November 27, 2013, 01:06:20 pm »

Marco had mij laten weten dat het met een nieuwe update van HP opgelost zou moeten zijn?

Ik heb geen idee waar je het over hebt, dit topic bekijkend hoefde er niets te worden aangepast !

Navraag leert dat dit onderwerp buiten het forum (en mijn weten) om verder is gegaan.
Daar zal Marco i.d.d. te horen hebben gekregen dat het probleem met een nieuwe update is opgelost.

Dit blijkt niet het geval, want de klachten blijven hetzelfde.

What can I say... ervanuitgaande dat jullie laatste Upgrade van 25 oktober dateert, en je je topic pas op 4 november begonnen bent, houd ik het erop dat jullie die update gewoonweg nog niet hebben aangevraagd-/uitgevoerd. Logisch dat de klachten dan hetzelfde blijven; een situatie "ná de upgrade" heb je nog niet kunnen bekijken...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« Reply #10 on: November 27, 2013, 03:59:26 pm »

Eveliene,

op tabblad 3 staat Art. num. gevaarlijke stof 1. Hier staat waarschijnlijk een casnummer ingevuld wat daar niet hoort te staan.
Als je die kunt verwijderen (of als het nodig is aanpassen) ben je van je probleem af  Wink

Groetjes,
Cathelijn
SE
Logged

Heart-Profit company ID : SE
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.014 seconds with 19 queries.