Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:21:48 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: THT datum raadplegen  (Read 2387 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: July 31, 2013, 11:09:44 am »

Via de voorraaditems kom je er snel achter wat een tht datum is van een voorraaditem. Maar wat nu als deze van voorraad is?

Dan kun je een keuringsrapportje maken met bijvoorbeeld de variabele KR-THTDT1ECH er op. Dat is voor ons voldoende.

Vraag hier nu is: Is er ook een mogelijkheid om bijvoorbeeld via <5-2-1-7-1> Raadplegen keuringen van een charge, om daar ook de THT datum in beeld te krijgen?
Of via lo<5-2-1-8-1> of iets dergelijks?

KOrtom: Is er ergens een raadpleegfunctie waar je de thtdatum van een charge terug kunt vinden?

Ooh ja, ik realiseer me dat er van 1 charge meerdere tht's kunnen bestaan. Bovengenoemde variabele geeft alleen de tht van de 1e opboeking op.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: July 31, 2013, 11:21:54 am »

Via Raadplegen Keuringen v/e Charge zal best wel een THT getoond worden, mits je maar op THT keurt.

Laat je de THT autom. berekenen op basis van 'Datum Charge'+ 'aantal dagen houdbaar', dan wordt er niet echt gekeurd, en zal dát overzicht e.e.a. niet tonen.

Ik weet niet wat je voorbeeld is, en waarvoor je een THT nodig hebt als je de partij zelf niet meer hebt (hoe weet je bijv. om welke partij het dan gaat), maar, ervanuitgaande dat je Chargenummer weet, weet je ook Artikel en Verschijning, en zul je e.e.a. in de Voorraadmutaties kunnen terugvinden.

Zou je alle Voorraadmutaties van mutatiesoort "OP" bekijken, krijg je alle Produktieorder Opboekingen te zien met de THT van de betreffende opboeking (wat mij betreft als een 2e opboeking een andere THT heeft, zal dat hier ook te vinden zijn).

Als je een print wilt hebben die er nu niet is, houdt rekening met 5,5 uur voor een standaard print.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: August 01, 2013, 07:27:25 am »

We keuren niet op Tht, die wordt 'automatisch' bepaald.

Quote
en zul je e.e.a. in de Voorraadmutaties kunnen terugvinden
maar yes, Bedankt! Dat is 'm. LO < 1-4-2-3 - OP / Artikel - F1> . We kennen het chargenummer wanneer we die tht willen opvissen.

Er zijn wel eens klanten die vragen om zo'n datum op een analysecertificaat. Bij Laco komen die 'gewoon' uit profit, maar bij Meel is dat nog niet zo.  Good job !
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.016 seconds with 19 queries.