Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:33:51 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Digitale aanmaningen  (Read 2558 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« on: June 20, 2013, 04:51:08 pm »

Heren,

Regelmatig versturen wij aanmaningen per post. Dit doen we door bij 7-3-5-2 de aanmaningen te genereren en dan te printen. Vervolgens loop ik ze handmatig door en haal er zo'n 15 % weer uit. (bijv een aanmaning naar een goede klant met een factuur die net een paar dagen is vervallen, een aanmaning van een klant die ook leverancier is etc. etc.)
De rest vouwen en frankeren we richting de klant.
Nu is mijn vraag of aanmaningen ook massaal kunnen mailen naar klanten waar die ook digigitaal de facturen krijgen. Dan kunnen we gebruik maken van hetzelfde adres (vanuitgaand dat dit meestal ook het juiste mailadres is).
Echter het lastige is die 15 % eruit te filteren. Daarom zouden we eerst een soort aanmaning op het scherm moeten zoen die middels een druk op de knop verwijderd kan worden en vervolgens zouden die aanmaningen waarbij bij de klant een mailadres voor facturatie staat, gemaild moeten worden middels een druk op de knop. De overige aanmaningen (welke dus niet gemaild kunnen worden) zouden dan als 'restpost' naar de printer verzonden moeten worden. 
Goed ik weet niet of dit allemaal kan en of er een betere methode is. Belangrijk is wel dat er een filter komt om die 15% eruit te halen.
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: July 08, 2013, 08:37:20 am »

Als je bedenkt hoe de Fakturering is gemaakt (voor jullie) dan lijkt dat er denk ik zo veel op dat we met zoiets als voorbeeld wel eruit kunnen komen. Maarrrrr ik denk ook dat er minimaal een 2.5 dag werk in zit. Kan wel 4 zijn ook. Klinkt dat niet erg overdreven ?

Heel wat anders is dat je je moet afvragen of dit wel de beste methode is;
Het verhaal van "een goede klant" etc. snap ik heus, maar als je dit geautomatiseerd maakt dan komt het bij niemand verkeerd over. Zelf denk ik heus wel "ZEIKERDS!" maar dat is alleen bij figuren die vinden dat ik binnen 10 dagen of zo al moet hebben betaald wat ik niet doe. Verder hebben die zeikerds gewoon gelijk als ik nog niet had betaald. Op mij komt het dan meer over als "oh, is het al weer zo ver ?!", en ik realiseer me dat er aan de andere kant gewoon een computer de boel loopt uit te spugen.
En denk niet dat ik zo'n email ooit open, want ik weet toch wel wat erin staat.

Kortom, ik ben zo iemand aan de andere kant en dit is mijn idee erover. Pas dus op als je daar 2.5+ dag geld aan uitgeeft. Een kattebelletje is ook iets anders als een aanmaning met de naam van het incasso buro alvast genoemd ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #2 on: July 11, 2013, 03:53:44 pm »

Dank voor het antwoord. Op zich begrijp ik het helemaal. Echter in onze branche kan een aanmaning (of hoe je het ook noemen wilt) gevoelig liggen. Het filter is dan de enige optie.
2,5 dag of meer is gewoon teveel om dit op te lossen. We blijven nog lekker vouwen en wie weet in de toekomst dat het anders kan.
Logged

BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: July 22, 2013, 07:35:26 am »

Vwb je filter:

Er bestaat al een mogelijkheid om bij Debiteurgegevens aan te geven dat bepaalde Debiteuren óf helemaal niet moeten worden aangemaand, óf weliswaar een brief mogen krijgen, maar dan niet met de tekst 'Aanmaning' erop, maar met de tekst 'Rekeningoverzicht'. Misschien helpt dat je al enigzins.


* aanmaning.PNG (44.75 KB, 991x451 - viewed 153 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.031 seconds with 20 queries.