Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:39:05 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: 3-1-1 wijzigen verkooporder - scherm blijft hangen (LOVOWY)  (Read 2835 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: March 13, 2013, 02:23:09 pm »

Het is al vaker voorgekomen dat de funktie LOVOWY Wijzigen verkooporder blijft hangen.

Gebruiker doet menu 3-1-1, F5 wijzigen verkooporder (met status O).
Vervolgens wordt de Leverweek/leverdatum en/of de Tekst Raaplijst (2e tabblad) aangepast.
Vervolgens F1 totdat de wijzigingen zijn opgeslagen.

Dit gaat vaak goed, maar soms blijft het scherm hangen vlak nadat de wijzigingen bevestigd zijn met F1, zie schermafdruk.
Ik heb het zelf getest en ik heb het zelf ook geconstateerd (schermafdruk is van mijn computer).

Het proces Profit8.exe hangt (ik heb een quadcore, 25% belasting is dus 1 processor volledig in gebruik door deze taak).
Ik zie geen andere weg dan via taakbeheer dit proces af te sluiten en Profit opnieuw te starten (uiteraard gevolgd door reorganiseren).
Het vervelende is dat dit hierna niet meteen weer gebeurd, maar morgen misschien wel weer.
Het is in de afgelopen paar maanden zeker een aantal keer gebeurd, dus niet pas sinds de laatste update.

Kunnen jullie hier iets mee? We kunnen er wel om werken maar het 'hoort' niet zo.


* 3-1-1 wijzigen verkooporder - scherm blijft hangen.png (50.08 KB, 1073x676 - viewed 339 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #1 on: March 13, 2013, 03:06:00 pm »

Pascal,

kan je het met een Verkooporder nadoen? Verwerk je elk Tabblad met F1, of gebruik je Ctrl+F1? Zijn de wijzigingen wel of niet verwerkt of moet je het opnieuw aanpassen? Heb je al eens wat velden uit de Dynscreen gehaald om Dynscreen uit te sluiten.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 13, 2013, 03:25:04 pm »

Pascal,

kan je het met een Verkooporder nadoen?
Ik heb het geprobeerd - in eerste instantie liep hij niet vast, maar wanneer ik vanaf het beginscherm een paar keer pijltje naar boven/pijltje naar beneden doe loopt hij alsnog vast, zie schermafdruk.

Quote
Verwerk je elk Tabblad met F1, of gebruik je Ctrl+F1? Zijn de wijzigingen wel of niet verwerkt of moet je het opnieuw aanpassen?
Ik verwerk steeds met F1. Heb even meegekeken met de collega die de fout vaker krijgt en heb gezien dat ze ook steeds F1 gebruikt.

Quote
Heb je al eens wat velden uit de Dynscreen gehaald om Dynscreen uit te sluiten.
Nee, dat niet. Heb je een idee welke weleens de boosdoener kan zijn? Ze allemaal weghalen heb ik liever ook niet - dan worden er misschien velden (al dan niet per ongeluk) aangepast wat niet moet.

Wat ik ook geprobeerd heb (na herstart en reorganiseren TBC) is een verkooporder wijzigen en vervolgens paar keer pijltje naar boven / pijltje naar beneden doen. Vervolgens loopt hij opnieuw vast! Dit is zonder eerst wijzigingen aan te brengen.
Ik heb het bij 2 verschillende verkooporders geprobeerd en in beide gevallen loopt hij vast.


* 3-1-1 wijzigen verkooporder - scherm blijft hangen2.png (19.75 KB, 863x334 - viewed 293 times.)

* 3-1-1 wijzigen verkooporder - scherm blijft hangen3.png (5.95 KB, 408x252 - viewed 287 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 13, 2013, 03:37:50 pm »

Ik kan hem nu bij elke verkooporder vast laten lopen. Werkwijze:
menu 3-1-1, F5
ENTER, ENTER, Pijltje naar boven, Pijltje naar boven, Pijltje naar beneden, Pijltje naar beneden.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #4 on: March 14, 2013, 09:35:55 am »

Dynscreen was de oorzaak van het probleem. Het eerste veld nu verwijderd uit de Disabled Dynscreen en nu gaat alles goed.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #5 on: March 14, 2013, 09:44:18 am »

Ik zie het, hij loopt niet meer vast!
Dankjewel.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.142 seconds with 19 queries.