Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:07:44 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Variabele Kontrakt-id tbv vrachtbrief-layout  (Read 2207 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: March 04, 2013, 02:36:20 pm »

Wanneer we de vrachtbrief printen, willen we graag het kontrakt-id in de header toevoegen.
Dit betreftg het kontrakt-id van de verkooporder genoemd in de 1e regel in dit geval 20121220020.

Kontrakt-id is MHIL01-GAMMA.
De bijbehorende referentie 'Werknr. 314062' is al wel beschikbaar en heb ik aan de header toegevoegd.

Wanneer dit 0,5 uur kost is het bij voorbaat akkoord  smile


* variabele Kontrakt-id tbv vrachtbrief-layout.png (73.59 KB, 1209x758 - viewed 147 times.)
« Last Edit: March 05, 2013, 11:02:47 am by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #1 on: March 05, 2013, 10:13:00 am »

Pascal,

misschien niet zo makkelijk als dat je denkt. Referentie Verkooporder wordt bij de Vrachtbrief alleen gevuld indien er sprake is van 1 Verkooporder op de Vrachtbrief en dan wordt hij uit de Header van de Verkooporder gehaald. Of er nu sprake is van meerdere Pakbonnen voor dezelfde Verkooporder of meerdere Verkooporderregels, maakt hier niets uit, het zal 1 Verkooporder blijven. Die voorwaarde zou hier op z'n minst ook van toepassing moeten zijn, maar nu verder.

Stel meerdere Pakbonnen voor dezelfde Verkooporder, maar op de laatste Pakbon staat de "eerste" Verkooporderregel, of de "eerste" Verkooporderregel staat op een tussen liggende Pakbon. Nog anders, Verkooporderregel 1 t/3 zijn verwijderd van de Verkooporder en regel 4 is nu de eerste regel. M.a.w. hoe zie je het voor je om de "eerste" regel te bekijken voor het bepalen van het Kontrakt-nummer? De Verkooporderregel met het laagste nummer? En wat nu als deze juist niet uit het Kontrakt komt, maar juist een gewone Verkooporderregel betreft?

Aan de andere kant, ik dacht dat jullie ook werken met Kontrakt gekoppeld aan Project-id toch? M.a.w. je kan geen Kontrakt toevoegen indien het Project-id niet bestaat toch? Ik heb namelijk wel een Project-id bij de Verkooporder-header, dan zou je voor het Project-id een Variabele kunnen vragen. Is dat iets?


Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 05, 2013, 10:33:19 am »

Project-id is bij ons gelijk aan kontrakt-id, dus volgens mij kunnen we prima met Project-id uit de voeten.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #3 on: March 05, 2013, 12:45:00 pm »

Pascal,

het staat bij je op het systeem zowel in Test als in Produktie (%VB-PROJECTID%).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 05, 2013, 02:08:10 pm »

Ik heb hem toegevoegd, het goede kontrakt-id komt op de vrachtbrief te staan. Dus volgens mij werkt het.
Bedankt voor de snelle service!
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.095 seconds with 19 queries.