Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:31:17 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: ik zoek het klant tht veldje  (Read 3147 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: February 07, 2013, 09:40:29 am »

Ik weet dat ik ergens het volgende kan inrichten:
Artikel heeft houdbaarheid van 1 jaar.
Echter ik mag aan klant alleen goederen versturen die nog minimaal 30 dagen houdbaar zijn.

ik weet dat dit ergens in heart zit.
Maar waar kon ik dit ook alweer inrichten?

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 07, 2013, 12:33:52 pm »

Zit bij Klient-/Artikelomschrijvingen. 3-5-1-F5-Tabblad 2, Houdbaarheid bij Klient.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: February 07, 2013, 02:57:46 pm »

thx
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
va
Poster
*
Offline Offline

Posts: 2


View Profile
« Reply #3 on: April 25, 2014, 02:14:25 pm »

Wij zijn ook op zoek naar een manier om dit te organiseren.
Echter willen wij dit voor ons gehele assortiment en voor al onze klanten standaard op 1 jaar instellen.
via 3-5-1-F5-tabblad 2 is dit te omslachtig, heeft er iemand tips hoe wij dit kunnen regelen?

Logged

Heart-Profit company ID: DU
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 25, 2014, 02:40:56 pm »

Bij Kliëntgerichte gegevens heb je inderdaad een mogelijkheid om aan te geven dat die klant alleen charges wenst te hebben die nog minimaal xxx dagen houdbaar zijn. Als je dit voor al je Artikelen én alle klanten wilt, dan zal dit er m.i. niet inzitten (kan uiteraard wel gemaakt worden). Overigens, kun je je ook afvragen inhoeverre je zoiets dan niet procedureel kunt oplossen op een andere wijze, immers, feitelijk stel je dat alles wat op voorraad ligt en niet meer 1 jaar houdbaar is, niet meer bruikbaar is. Misschien ligt er een oplossing in de hoek van het printen van de voorraad met een selektie op THT datum, danwel neem je een voorraadprint waar THT op staat, exporteer je de print naar Excel, en sorteert e.e.a. dan op THT datum.

Dan heb je e.e.a. ook nog een beetje in de hand als je toch artikelen hebt waarvoor de THT niet standaard 1 jaar betreft.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: April 25, 2014, 02:49:57 pm »

In die hoek is overigens al eens iets ontwikkeld zie ik: een Signaleringslijst.

Bij een Artikel-/Verschijning kun je op het 5e Tabblad een 'Dagen tot signalering THT' invullen.

Vervolgens is er een print 1-4-9-6-8-9-2 die de voorraad print die met THT werkt, en daarvan alles print t/m de signaleringsdatum.

Ik zie dat de helptekst sumier is, maar ik gok erop dat het overzicht door jullie gebruikt zou kunnen worden om een overzicht te printen van alle Voorraaditems die binnenkort kwa houdbaarheid komen te vervallen t.o.v. het aantal dagen waarbinnen jullie hem op de lijst willen hebben (wat dan een minimale houdbaarheid zou moeten zijn).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
va
Poster
*
Offline Offline

Posts: 2


View Profile
« Reply #6 on: April 25, 2014, 02:56:40 pm »

Het is niet dat het niet meer bruikbaar is met een THT van minder dan een jaar, maar het mag niet standaard verzonden kunnen worden.
Het maakt voor onze klanten geen verschil om welk artikel het gaat, dus gaat het hoe dan ook om het hele assortiment.

Momenteel moeten wij voor elke regel van elke order op artikelniveau kijken of de THT voldoende is voor de klant. 1 van onze klanten eist een minimale THT van 1 jaar, anderen willen minimaal een half jaar.
Als deze instelling op klant niveau gedaan zou kunnen worden, hoeven wij alles wat op voorraad is niet meer na te kijken en kunnen we dat zo verzenden, voor alles wat niet op voorraad is moeten wij een levertijd aangeven en om die te bepalen moeten we ook op artikelvoorraad kijken, dan zien we vanzelf dat er nog iets staat met te korte THT.
Ik heb vanmorgen al telefonisch contact gehad met Richard. Ik begreep van hem dat het nog wel mogelijk is iets te versturen met THT minder dan 1 jaar, maar dat je hiervoor dan een veldje op orderniveau moet invullen.

Ik vrees dat de oplossing die je zojuist aanbied voor ons niet zal werken, omdat we dan bij elke order op de lijst moeten kijken of het tussen de dingen met korte THT staat.
Logged

Heart-Profit company ID: DU
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: April 25, 2014, 03:11:16 pm »

Momenteel moeten wij voor elke regel van elke order op artikelniveau kijken of de THT voldoende is voor de klant. 1 van onze klanten eist een minimale THT van 1 jaar

Voor dié situatie is het veld bij de Klantspecifieke gegevens bedoeld. Daar kun je dus aangeven dat dit produkt bij die klant minimaal xx dagen houdbaar moet zijn. Bij Raadplegen te Leveren Artikelen zal het systeem dan zelf alleen de partijen mee tellen die daar aan voldoen. Het systeem zal niet automatisch voorstellen een partij te gaan rapen die korter houdbaar is (tenzij je natuurlijk zelf expliciet een partij toekent). Dat kun je zo testen, en zou je dan al 'per order kontroleren' moeten schelen.

anderen willen minimaal een half jaar.

Voor die situatie zou je de signaleringslijst kunnen gebruiken. Wellicht wil je de voorraad die korter dan een half jaar houdbaar is ook wel naar elders verplaatsen, omdat je dit niet 'standaard' mag leveren, c.q. opdat orderpickers gewoon wel kunnen rapen vanuit magazijn-/lokaties waar ze er vanuitmag gaan dat alles wel langer houdbaar is dan een jaar.

Maar... dan heb ik het over de 'gratis' oplossingen.

Wat natuurlijk altijd mogelijk is, is dat we bij een Artikel-/Verschijning een rubriek 'minimale houdbaarheid bij klant' gaan maken, die voor alle klanten geld, behalve voor die klanten waarbij het op klant-/artikelniveau wordt overschreven. Veldje erbij, en alle leverfunktionaliteit zal erop moeten worden aangepast. Daar kan inkl. het testwerk wel eens een dagje werk in zitten.

Als deze instelling op klant niveau gedaan zou kunnen worden, hoeven wij alles wat op voorraad is niet meer na te kijken en kunnen we dat zo verzenden, voor alles wat niet op voorraad is moeten wij een levertijd aangeven en om die te bepalen moeten we ook op artikelvoorraad kijken, dan zien we vanzelf dat er nog iets staat met te korte THT.

Dat kan dus al via die klantspecifieke gegevens. Maar, 't is een beetje onzin om daar voor 19.999 debiteuren 180 dagen te moeten invullen en voor 1 365.
Al was het maar omdat dan w.s. ook de omschrijving van het produkt bij die klantspecifieke gegevens voortaan zal worden opgehaald.
't kan wel, maar zodra je dit 'voor iedereen' gaat doen, is dit gewoonweg niet het juiste niveau.

Ik heb vanmorgen al telefonisch contact gehad met Richard. Ik begreep van hem dat het nog wel mogelijk is iets te versturen met THT minder dan 1 jaar, maar dat je hiervoor dan een veldje op orderniveau moet invullen.

Niet dat ik weet. Wat ik me wel kan voorstellen is dat hij bedoeld heeft te zeggen dat het mogelijk is om handmatig een partij te rapen (Rapen zonder invulling van Raaplijst) danwel handmatig een specifieke Charge naar een Raaplijst toe te sturen (iemand bepaalt dat expliciet charge X aan klant Y geleverd moet worden, ook al voldoet deze niet 100%, de prijs zal daar dan wel naar zijn).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: April 28, 2014, 08:11:00 am »

Quote
Dat kan dus al via die klantspecifieke gegevens. Maar, 't is een beetje onzin om daar voor 19.999 debiteuren 180 dagen te moeten invullen en voor 1 365.

Ik kan het niet helemaal volgen. Ik bedoel, leuk bedacht hoor, 20000 debiteuren, maar da's natuurlijk geen werkelijkheid. Nu zeg ik dit minder tegen Wouter en meer tegen va, maar zelfs als je 500 debiteuren hebt kan je dit gemakkelijk aanbrengen voor iedere debiteur (20000 wordt een beetje lastig ja).
De funktionaliteit bestaat dus en je moet zelf weten of je die gebruikt met een eventuele "niet" omdat je het teveel werkt vindt.

Je hebt toch ook (vast wel) Betalingskondities die niet voor iedereen gelijk zijn ? Laat je die dan ook maar weg, of had je die vanaf het begin ingevuld zodat het niet zo opviel dat je ze alle 500 moest doen ? Is maar een voorbeeld hoor.

N.b.: Dit is niet bagetelliserend of denigrerend bedoeld hoor (zo leest het wel vrees ik). Al wat ik probeer is een beetje beide benen op de grond te krijgen ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.036 seconds with 20 queries.