Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 09:18:32 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Dubbele boekingen na vast lopen batchboekingen  (Read 4320 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Berny van Rijssen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 173


View Profile
« on: December 11, 2012, 08:48:17 am »

Goedemorgen,

Gisteravond liep de batchboekingen vast (zie geblokkeerde functie van BVR om  16.25uur).
Na het reorganiseren TBC wat overigens geblokkeerd werd door een andere gebruiker???, heb ik de rest van de boekingen wat was blijven hangen gedaan. Dit waren veel boekingen van AFI gereed melden grondstoffen, hier is denk ik ook het eerste dubbel geboekte item de vinden...
10-12-2012 11:40:48:73 7999 7116 0.10 cent.

* foutmelding.docx (79.04 KB - downloaded 84 times.)
Logged

SC
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 11, 2012, 09:02:15 am »

Melding impliceert een probleem met de netwerkverbinding; Profit kon de tabel niet meer benaderen.

Als Batchboekingen worden doorgeboekt, worden ze:

a. geregistreerd als zijnde doorgeboekt
b. doorgeboekt
c. uit batchboekingen verwijderd

Welk deel wel/niet gedaan is zul je moeten uitzoeken (domweg per boeking kontroleren of ze doorgeboekt is of niet, desnoods m.b.t. een Boekingsverslag of een Mutatieverslag).

Meest eenvoudige oplossing:

1. Draai de run "Herstellen wordt doorgeboekt door andere Gebruiker". Hmenu-7-1-2-8-5. Deze heft de status dat de batchboekingen al worden doorgeboekt op (zie a.)

2. Per Batchboeking moet je uitzoeken of deze al (volledig) naar het Grootboek is doorgeboekt.

Staat ze niet compleet in het Grootboek, dan zal het in stap b. fout zijn gelopen. Verwijder dan de boeking in het Grootboek, en boek de Batchboeking opnieuw door.

Staat ze wel compleet in het Grootboek, dan is het het veiligst om niet de boeking in het Grootboek, maar juist de Batchboeking eruit te gooien; immers, als e.e.a. in stap c. is foutgelopen zul je een halve batchboeking hebben.
Verwijderen van Batchboekingen is mogelijk indien je expliciet daarvoor geautoriseerd bent; zie verder de Helptekst bij Raadplegen Batchboekingen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Berny van Rijssen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 173


View Profile
« Reply #2 on: December 11, 2012, 09:46:26 am »

TJA. Tja.
Netwerkprobleem is erg ruim. Weet jij toevallig iets meer, is dit ook een time-out error.
Ik laat Bas nu de boel nakijken of er rond dit tijdstip iets meer is gebeurd, mochten wij meer weten dan hoor je het.

gr. Berny

Ik ga puzzelen, puzzelen en een correctie maken.............
Logged

SC
Berny van Rijssen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 173


View Profile
« Reply #3 on: December 11, 2012, 10:11:13 am »

Zoals het nu lijkt zijn alle boekingen doorgeboekt. En is de run die blijven hangen is alleen de grondstoffen op en afboekingen.
Aangezien deze run wederom is opgestart zijn deze boekingen dus dubbel, helaas kan je deze niet verwijderen bij de financiele boekingen aangezien zij precies de zelfde tijd hebben al de eerste correcte boeking. Zoals ik het zie helaas maar 1 oplossing.
Een grote correctie JP via het memoriaal....
Logged

SC
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #4 on: December 11, 2012, 11:09:04 am »

Bijbehorende schermafdruk:


* 2012121101.png (78.63 KB, 1280x1024 - viewed 257 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: December 11, 2012, 12:28:30 pm »

Bijbehorende schermafdruk:

Wat heeft dit met het topic Batchboekingen te maken?

Kijk eens bij Hmenu-9-3-8-4 of deze gebruiker FormPosities heeft gedefinieerd voor de funktie LOINU of LO, en zo ja, verwijder deze.
Zo nee, dan graag aangeven wat je moet doen om deze fout te reproduceren.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Jim
Helper
*
Offline Offline

Posts: 80


View Profile
« Reply #6 on: December 11, 2012, 12:50:33 pm »

Zowel LO als LOINU staan gedefinieerd. Ik heb LOINU laten staan, want daar staat bij T.o.v. Form LOVIRA ingevuld. LO heb ik verwijderd, daar stond bij T.o.v. Form niets vermeld. Welicht dat dat het probleem is?

We gaan de fout proberen te reproduceren.
Logged

Heart-Profit company ID : SC
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.03 seconds with 19 queries.