Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:18:47 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Akties uitzetten via CRM  (Read 1622 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: September 28, 2012, 08:55:59 am »

We zijn nu toch met CRM bezig, komt er nog een vraag van een vrij nieuwe collega, die sinds kort ook met de CRM module probeert te werken: Stel nu dat ik naar aanleiding van een bezoekverslag wat acties uit wil zetten: Dan stuur ik nu een mailtje aan betrokkenen. Maar, zou ik vanuit de CRM ook deze (vervolg)aktie's kunnen uitzetten bij gebruikers, en op die manier de status er van in de gaten kunnen houden?

Ik ben heel erg benieuwd óf en hoe andere CRM gebruikers dit doen.

Bijvoorbeeld: Ik wil dat gebruiker X de productspecificatie gaat opstellen en versturen naar de klant waar ik geweest ben, en gebruiker Y moet even de nieuwe prijzen invoeren en dit bevestigen aan de klant. Kunnen die gebruikers dan hun contact met die klant aan die actie hangen, zodat die actie als "gesloten" kan worden? Zolang ze dit niet hebben gedaan, kun je volgen welke acties nog niet uitgevoerd zijn.
Zo zou elke gebruiker dan ook zijn/haar eigen acties moeten kunnen volgen.

We vroegen ons af, of een dergelijke werkwijze in de CRM module mogelijk is, en of deze dan ook werkbaar zou zijn.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: September 28, 2012, 09:02:52 am »

Wij passen dergelijke zaken toe met separate akties:

FO = Fout die opgelost moet worden
FG = Fout die opgelost is

Zodra we dus willen dat er iets opgelost moet worden, noteren we hem onder FO, en zodra het opgelost is, wijzigen we de Aktie in FG.

Op eenzelfde wijze zou jij 2 codes kunnen maken voor:

Produktspecifikatie opstellen -> Produktspecifikatie opgesteld

of desnoods

Produktspecifikatie opstellen -> Produktspecifikatie versturen -> Produktspecifikatie verstuurd
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: September 28, 2012, 09:32:27 am »

Gezien het voorbeeld in je "bezoekverslag mail", misschien beter om twee algemene codes te hebben:

"Openstaande Aktie"  en "Uitgevoerde Aktie".

Dan hoef je niet voor 20 soorten akties 2 codes te verzinnen.

Merk overigens op dat de Persoonlijke Agenda in Profit-Workflow ook bedoeld is om Agendapunten te kreëren en vervolgstappen te registreren; maar, misschien is dat wel een beetje te zwaar, omdat je de hele workflow goed moet definieren wil het lekker werken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.088 seconds with 19 queries.