Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:37:53 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Toevoegen Relatie-kontaktpersoon veld "Naar Kontakt" (LOREKPTV LOREKPWY)  (Read 2434 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: September 21, 2012, 09:17:44 am »

Graag wil ik weten wat het veld 'Naar Kontakt' precies doet.
Deze is bij het toevoegen van een Relatie-Kontaktpersoon 'Grijs' en kan niet aan/uitgevinkt worden.
Doe je wijzigen Relatie-Kontaktpersoon dan kan dit wel.

De help-funktie geeft aan dat nadere info volgt, maar ik heb het nog niet op het forum kunnen vinden.

Waarom ik hiermee kom:
Omdat tegenwoordig alle uitvoerders bij ons in Profit worden toegevoegd als kontaktpersoon, staan sommige mensen dubbel in het systeem. Zo zijn er uitvoerders die bij meerdere klanten als kontaktpersoon staat toegevoegd, maar in dienst is bij maar 1 firma.
Wanneer het vinkje 'Naar kontakt' iets te maken heeft met mailings etc die zo iemand ontvangt, dan zou hij alleen bij die ene firma aangevinkt moeten zijn en niet bij de rest.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. En of ik de funktie van het veld goed 'inschat'.


* LOREKPTV LOREKPWY veld Naar Kontakt.png (23.89 KB, 1108x517 - viewed 258 times.)
« Last Edit: September 21, 2012, 09:29:44 am by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: September 21, 2012, 11:36:46 am »

Simpel : Als je dat aanvinkt zal op dat moment "aktief" deze Kontaktpersoon worden gekopieerd naar de Relatie en het veld aldaar "Kontaktpersoon".

Na dit te hebben aangevinkt gevolgd door F1, is het vinkje weer uit omdat het een "aktiviteit" is. Dus, het kopiëren naar de Relatie. Gebeurt dus eenmalig. Bij een volgende keer aanvinken (zelfde of andere Kontaktpersoon voor dezelfde Relatie) gebeurt het opnieuw (naar die zelfde Relatie).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: September 24, 2012, 08:42:58 am »

Toch iets anders...

De rubriek die Peter beschrijft is de rubriek die helemaal bovenaan in het scherm staat "Opnemen als dè Kontaktpersoon J/N".

De rubriek "Naar Kontakt J/N" betreft een rubriek die zowel op Relatieniveau als op Kontaktpersoonniveau staat, en is ontwikkeld in het kader van een ontwerp om ingekomen emails (POP3 mail) automatisch als Kontakt op te nemen in de module Profit-Kontakt. De bedoeling hierbij was dat we op basis van herkenning van het email adres zouden kunnen bepalen onder welk Kontakt-Id (Relatie-Id) het betreffende verslag moest worden aangemaakt. En, omdat je niet de mails van iedereen automatisch als Kontakt opgenomen hoeft te willen hebben, kon je zowel op Relatieniveau als op Kontaktpersoon niveau aangeven of de mail automatisch als Kontakt opgenomen moest worden (bedoeld om bijv. mails van winkels waar je wel eens iets koopt, mail op direktieniveau, of mail die je zelf van thuis naar je werk stuurt, niet meteen als Kontakt werd opgenomen.

Betrof een projektje waar we ooit eens mee begonnen zijn, maar wat verder nooit is afgemaakt.

Veldjes zitten dus in Profit, maar je kunt er op dit moment niets mee.  Sad
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: September 24, 2012, 08:57:11 am »

oops
Ik had verkeerd gekeken. En ik wist nog dat ik iets verkeerd aan het doen was, keek terug en zag (eigenlijk toevallig) in hetzelfde schermkopietje "Dè Kontaktpersoon" staan. Nooit meer naar de omkadering gekeken en vooral de titel niet in gedachten genomen (ja, onbewust wel en vandaar het "foute" gevoel).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: September 24, 2012, 12:39:36 pm »

Ok... ja ik vond het al wat dubbelop klinken, maar voor hetzelfde geld werkte het toch echt zo.
Maargoed, op dit moment wordt er dus niks mee gedaan, dan weet ik dat  smile
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.014 seconds with 21 queries.