Heart-Profit ERP
November 27, 2024, 02:42:31 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Leverdatum-/tijd van V.O. in VVV wordt afgedwongen door Rittijd Masterroute  (Read 896 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27476


View Profile WWW
« on: June 08, 2012, 10:41:45 am »

Zodra er met Masterroutes wordt gewerkt, zal de Leverdatum (en tijd) die bij de Verkooporder is ingevuld, feitelijk worden overruled door de datum-/tijd van de Rit die voor de Route van het Master Routeplan waarin die klant wordt beleverd is ingedeeld.

Indien het MasterRouteplan aangeeft dat er op donderdag om 14:00 een vrachtwagen vertrekt naar de betreffende klant, zal een Verkooporder waarop "woensdag" als Leverdatum staat ingevuld, alsnog op "donderdag" worden geleverd, en wel om 14:00.

Klanten die dagelijks beleverd worden, zullen op iedere dag een keer in een Route van het Master Routeplan (behoren te) zijn ingedeeld.

Stel dat op donderdagochtend een order binnenkomt met als Leverdatum diezelfde dag, dan zal die order alsnog geleverd moeten worden op donderdag om 14:00, immers, dan vertrekt de vrachtwagen.

Is het het Master Route ontwerp de vrachtwagen formeel de deur uit geboekt (vrachtwagen is geladen bij een Dock, met goederen die gereed staan op een Dockrij, vrachtbrief wordt geprint, en de Rit wordt afgesloten), en zou er dán een order binnenkomen voor levering op donderdag, dan schuift die order automatisch door naar het eerst volgende levermoment, bijv. de rit van vrijdag.

Het Master Routeplan bepaalt dus wanneer een order geleverd moet worden.

V.w.b. de diverse Touchscreen en Scan Terminal schermen wordt dit Master Routeplan dan ook als "leidend" gebruikt. Het dwingt niet alleen af wanneer een order geleverd moet worden, het bepaalt ook (tezamen met Ritten voor andere Routes) de Routegroep (= een groep Ritten die rond dezelfde tijd op de diverse Docks zullen vertrekken; vergelijk "Routegroep van 10:00 <> Routegroep van 14:00").

In een nieuw Vulgraadscherm (van een Raapstation) wordt het Verwacht Voorraad Verloop (VVV) van een Artikel-/Verschijning-/Kenmerk kombinatie uitgedrukt in een tijdsbalk waarin met kleurtjes wordt aangegeven of er voldoende voorraad is, geen voorraad is, danwel er konditioneel voldoende voorraad is (bijv. omdat er eerst een Inkooporder ontvangen moet worden alvorens er kan worden geleverd). Op deze manier wordt inzichtelijk gemaakt of (c.q. wanneer) er voldoende produkt aanwezig is om specifieke partijen te kunnen reserveren voor de klanten die daarom vragen.

Het VVV toont de Inkomende- en Uitgaande Behoeftes niet alleen op datum, maar ook op tijd. En, ervanuitgaande dat netjes wordt aangegeven op welk tijdstip de levering van een Leverancier wordt verwacht, zijn we in staat om te tonen dat we om 08:00 nog geen voorraad hebben, maar deze om 10:00 verwacht wordt, zodat we dan kunnen reserveren-/rapen voor een Rit die om 14:00 gepland staat.

Belangrijk hiervoor is dat de Verkooporders op de juiste datum (maar ook tijd) in het VVV worden gepresenteerd. Nu kunnen we natuurlijk stellen dat zodra de Verkooporderregel wordt ingevoerd, direkt de juiste Leverdatum + -Tijd moet worden ingevuld, maar, dat is helaas niet altijd mogelijk. De order kan een week van te voren geplaatst zijn en het tijdstip van vertrek van de vrachtwagen v.w.b. die Rit hoeft nog niet bekend te zijn, een order die eerder niet kon worden uitgeleverd kan doorschuiven naar het eerst volgende levermoment, een vrachtwagen kan verlaat zijn, kortom, zoals hierboven uitgelegd... bij het gebruik van het Master Routeplan is deze bepalend.

Per heden is dan ook het VVV zodanig aangepast dat, zodra er met een Master Routeplan wordt gewerkt, de Behoeftedatum-/tijd van een Verkooporderregel niet bepaald wordt door de Leverdatum die op de Verkooporderregel is opgegeven, maar door de Ritdatum-/tijd zoals deze door het Master Routeplan is bepaald.

In theorie zouden we kunen volstaan door deze berekening alleen op deze wijze uit te voeren zodra het VVV vanuit het nieuwe Vulgraadscherm wordt berekend, maar, het is voor de hand liggend dat indien iemand aldaar middels kleurtjes ziet dat er op enig moment niet voldoende voorraad is, ze alsnog he VVV gaat opstarten om dit te kontroleren; dit VVV moet dan wel dezelfde gegevens tonen als ze wijze waarop het VVV dit berekend heeft.

Een eerst volgende aanpassing die hierbij hoort, is dat ook de Behoefterun zich v.w.b. de Verkooporderregels baseert op de datum-/tijd die door dit Master Routeplan wordt afgedwongen. Dit, omdat het Besteladvies anders adviezen zou kunnen presenteren die we middels een VVV nooit verklaard krijgen.

Nb: Resteert in principe nog voldoende funkties of printjes die zich in theorie baseren op de Leverdatum-/tijd zoals in de Verkooporder opgegeven, welke hier niet op zullen worden aangepast. Merk op dat voor diverse Scan- en Touchscreen schermen er sowieso al uitgangspunten zijn dat alles d.m.v. scanning gebeurt, en niet meer via de gebruikelijke Profit funkties.

FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOBHOBMS    Omschrijving (nog) niet bekend    07-05-2012    08-06-2012
LOOFT       Omschrijving (nog) niet bekend    25-05-2012    08-06-2012
LOVVBR1     Omschrijving (nog) niet bekend    12-07-2011    07-06-2012
LOVVBR2A    Omschrijving (nog) niet bekend    21-10-2011    08-06-2012
LOVVBR2B    Omschrijving (nog) niet bekend    21-10-2011    07-06-2012
Logged
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.048 seconds with 19 queries.