Dus als er zo'n Verkooporder geblokkeerd wordt a.g.v. overschrijding Kredietlimiet, kijk dan bij de Debiteur of die Debiteur ook geblokkeerd moet worden. Heb ik dit goed begrepen?
Ik ging ervan uit dat de debiteur geblokkeerd zou worden en dat houdt dus in dat we dit handmatig weer uit moeten vinken wanneer de klant voldoende betaald heeft.
Maar uit jouw verhaal begrijp ik dat dit niet perse hoeft; dus dat het mechanisme alleen bij het maken van een verkooporder een blokkade geeft maar de instelling bij de debiteur met rust laat. Dit zou eigenlijk nog veel mooier zijn, omdat er dan wel geblokkeerd wordt wanneer het moet, maar wanneer er weer voldoende afgelost is, kan de verkooporder wel weer geleverd worden. We hoeven dan dus niet handmatig de blokkade van de debiteur af te halen.
Begrijp ik dit zo goed? Dan hoeft er wat ons betreft niet naar de debiteur gekeken te worden om de debiteur te blokkeren maar alleen op basis van een check v/d kredietlimiet bij het aanmaken van een verkooporder. Dit moet dan wel weer per debiteur ingesteld kunnen worden!