Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:25:45 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Invoerfoutje gereed melden PO  (Read 1526 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: November 07, 2011, 02:42:47 pm »

Heren,

Mijn operator heeft na afboeken van 170 kg in PO 201110030005 deze gereed gemeld voor meer dan 400 kg
vervolgens 8 cans van 20 kg opgeboekt en een rest van 10 kg, en die zijn fysiek al verstuurd.

problemen:
-1- ik krijg die order niet meer afgewerkt (onrealistische productiewinsten en verliezen)
-2- Kostprijs klopt niet meer want gereedmelden kgs stuurt als ik mij herinner de kostprijsbepaling

Gezien het feit dat de boel al weg is kriujg ik dat natuurlijk niet meer gecorrigeerd?
hoe hiermee om te gaan?
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 07, 2011, 02:59:35 pm »

Waar gewerkt wordt worden natuurlijk fouten gemaakt, maar... het is niet vanzelf sprekend dat iedere handeling die in het systeem geregistreerd wordt, ook zomaar ongedaan kan worden gemaakt...

Toch kun je denk ik een heel eind komen.

1. Je melding op niet reëele resultaten krijg je afhankelijk van de instelling van bedrijfsparameters. Je zou deze kunnen aanpassen om de kontroles te omzijlen.
2. Los van het feit van de kostprijs die bij je PO staat, kun je de kostprijs in het trajekt daarna nog best wijzigen. Zo kun je bijv. de kostprijs op voorraad wijzigen (als het daar nog zou staan), en je kunt ook de kostprijs van een faktuurregel wijzigen (mits geautoriseerd voor LOFRKPWY).

Dat de goederen geleverd zijn kan natuurlijk een beperking zijn voor aanwezige korrektie funktionaliteit in de PO, maar ook voor leveringen bestaat er funktionaliteit om deze weer terug te draaien.

Natuurlijk kunnen wij ook in je database e.e.a. proberen te korrigeren, maar ik vermoed dat wij daar ook zo een paar uur mee bezig kunnen zijn (en waar je vast wel een faktuurtje voor zult krijgen).

Dus, als je van mening bent dat je het wel had kunnen korrigeren als de goederen nog wel op voorraad hadden gestaan, probeer dan de levering terug te boeken, en korrigeer het alsnog. In het andere geval zou je de PO kunnen afsluiten, zelf even de kostprijs berekenen, die kostprijs korrigeren op de faktuur die uit die levering volgt. Per saldo lopen je korrekties dan ook glad.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.033 seconds with 19 queries.