Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 09:24:08 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2] 3  All
  Print  
Author Topic: batchboekingen  (Read 10222 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #15 on: June 10, 2011, 10:53:13 am »

Geef maar een voorbeeld (funktienaam zoals LOPOGM, maar mag ook AD funktie zijn) waar je die 25000 gehanteerd wilt zien.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #16 on: June 10, 2011, 11:01:39 am »

Op dit moment komt die melding bij élke functie en dat wil ik graag zo houden.
Maar bij het doorboeken van de batchboekingen wil ik een ander bedrag kunnen hanteren.
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #17 on: June 10, 2011, 11:52:47 am »

Nou, het zal wel. smiledntknw

Dan moet er een nieuwe Bedrijfsparameter bij. 4 uur dus.





Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Berny van Rijssen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 173


View Profile
« Reply #18 on: June 10, 2011, 04:10:42 pm »

Begrijp wat dinand bedoeld.
Persoonlijk ga ik alleen de functie gebruiken die een waarschuwing geeft bij de gebruiker in te vullen bij bedrijfsparameters, zodat je de mensen op tijd waarschuwt voor te grote bedragen. Foutieve aantallen * goede bedragen of goede aantallen * heel verkeerde komma fouten bedragen.

De functie die dinand wil is een verkort overzicht met alleen maar de groter bedragen bij de batchboekingen die boven de xx bv 30.000 komen terwijl je de bedragen voor de mensen op 15.000 euro zet.

Zonder te veel te veranderen zou je niet kunnen sorteren op de grote van de bedragen bij de batchboekingen zoals bijvoorbeeld bij excel..hierdoor zie je gelijk de grote en eventueel foutieve boekingen.. zomaar een tip, dus batchboekingen op grote en niet op naam...

Succes dinand en bedankt voor de tip  (peter en dinand) van het invullen bij de parameters.... Ga ik zeker gebruiken...
 smile smile smile
 
Logged

SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #19 on: June 14, 2011, 06:22:46 am »

Quote
Zonder te veel te veranderen zou je niet kunnen sorteren op de grote van de bedragen bij de batchboekingen zoals bijvoorbeeld bij excel..hierdoor zie je gelijk de grote en eventueel foutieve boekingen.. zomaar een tip, dus batchboekingen op grote en niet op naam...

Is op zich wel een goed idee, maar ook niet helemaal praktisch denk ik. Ja, als je per Interface (bijv. LOPOGM) doorboekt wel ...
Ik zal er eens over denken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #20 on: June 14, 2011, 06:28:07 am »

Quote
Begrijp wat dinand bedoeld.

Nou, ik ook intussen. Maar alleen na nog eens een telefoontje;

Het blijkt (mijn schuld, ik wist het gewoon niet) dat de Bedrijfsparameter die er momenteel is, een "waarschuwing" geeft als er een te groot bedrag in de Batchboekingen wordt geplaatst. Deze waarschuwing staat dus niet toe om het betreffende af te breken (en da's maar goed ook, en op zich waar ik eerder op doelde (moet gewoon doorgaan)). Waar Dinand het over heeft is om tevens -en dit is dus nieuw- ervoor te zorgen dat te grote bedragen niet worden doorgeboekt naar het Grootboek.

De trigger voor het tegenhouden van het laatste, vergt dus die nieuwe Bedrijfsparameter, maar betreft aldus ook iets heel anders dan waarvoor de momentele Bedrijfsparameter is.

heat
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #21 on: June 21, 2011, 03:08:25 pm »

Wat is de stand van zaken in dit item?
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #22 on: June 22, 2011, 08:43:50 am »

Wacht op behandeling.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #23 on: July 04, 2011, 03:05:48 pm »

Na tel. overleg met Dinand is besloten om dit iets anders op te zetten. Dit, omdat er toch wat meer bij komt kijken.
Zo wil Dinand én een kontrole op bedrag én een kontrole op datum, wat al minimaal 2 bedrijfsparameters impliceert. Daarnaast zal er bij doorboeken een optie moeten komen die toestaat om alsnog door te gaan, immers, de boekingen die in eerste instantie overgeslagen worden, zullen toch ooit eens naar het grootboek moeten.
Maar met de 1,5 uur voor de aanpassing zelf redden we het hier niet. De kontrole is op regelniveau, terwijl we de hele journaalpost zullen willen overslaan. Vervolgens zal het bij funktionaliteit als "historisch maken boekingen" en "verwijderen batchboekingen" foutlopen, immers, zal op e.o.a. manier moeten gaan weten welke van de batchboekingsregels wel/niet doorgeboekt zijn.

Alvorens e.e.a. op deze manier verder uit te werken, draaien we de boel nu eerst andersom: immers, al máákt een gebruiker een boeking t.w.v. 25.000,- (i.p.v. 250,-), zodra het bedrag in de batchboekingen staat staat het al voor de verkeerde prijs op voorraad, en zal het voor de verkeerde prijs worden afgeboekt. Kortom, wil je dát voorkomen, dan zul je op diverse plaatsen ervoor moeten zorgen dat het gewoonweg niet verkeerd op voorraad kán komen.

Wat we nu gaan doen is stellen dat Batchboekingsregels gewoon altijd mogen worden doorgeboekt.
Printen Mutatieverslag zal worden aangepast m.b.t. de selektierubrieken, en zal daarmee een overzicht kunnen printen van boekingen waarvan de bedragen te groot zijn (danwel de datum mogelijk verkeerd is). Vervolgens zal Doorboeken Batchboekingen worden uitgebreid met een checkbox op basis waarvan ná het doorboeken automatisch de print kan worden opgestart.

Door e.e.a. op deze wijze op te zetten is het ook mogelijk om de print te gebruiken voor bedragen die NIET uit batchboekingen komen, bijv. omdat iemand een Crediteurenfaktuur invult t.w.v. EUR 25.000,- waar dit EUR 250,- had moeten zijn.

Bovenstaand zal worden uitgevoerd voor 5,5 uur.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #24 on: July 07, 2011, 10:37:16 am »

Aanpassing is gereed, en staat op jullie systeem.

Min-/max waarden kwa bedrag & datum zelf even instellen m.b.t. Profit-DynScreen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #25 on: July 07, 2011, 10:49:21 am »

Dank je.
Ik heb e.e.a. gedaan en ingericht zoals de bijlage. Ik verwacht dan alleen boekingen te zien kleiner dan 20.000 en groter dan 30.000,-. Echter ik zie alle boekingen.
Verder kan het nu nog zo zijn dat er batchboekingen gemaakt zijn met datum 31-10-2011 (als voorbeeld). Hoe kan ik die dan filteren?


* boekingsverslag grootboek.png (12.28 KB, 674x380 - viewed 150 times.)
Logged

BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #26 on: July 07, 2011, 12:26:15 pm »

Je hebt de Boekdatumrange eruit gesloopt.

Een boeking wordt óf geprint als de selektie op bedrag niet voldoet óf indien de selektie op boekdatum niet klopt.

Wil je niet filteren op Boekdatum, dan zou je deze niet leeg moeten laten, maar hier 01-01-1900 t/m 31-12-9999 van maken.

Standaard wordt deze boekdatum selektie gevuld met "de huidige maand", en volgens jouw scenario zou je dit via DynScreen moeten vullen met &DATE()-5 danwel &DATE()+5.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #27 on: July 11, 2011, 10:47:10 am »

Beste Wouter,

Het werkt uitstekend!
Eén vraag nog: Ik wil standaard dit printje afdrukken.
Ik wil middels dynsreen het vinkje erin zetten, maar krijg de melding zoals bijgevoegd.
Hoe kan ik standaard het vinkje aanzetten?


* batchboekingen autom. printen.png (31.13 KB, 999x432 - viewed 157 times.)
Logged

BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #28 on: July 11, 2011, 11:10:01 am »

Die had ik ook al opgelost, maar vereist een nieuwe versie van de Systeemprogrammatuur, die ik niet zo even zonder Upgrade durf over te sturen.
Vanaf de eerst volgende Upgrade zou je dit i.i.g. wel met DynScreen kunnen instellen (binnen het ADBOTV5 scherm).

Nb: En even onder het voorbehoud dat ik een nieuwe versie van de Systeemprogrammatuur kán opbouwen, ivm aanpassingen inzake Usertabblade.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #29 on: July 11, 2011, 03:08:34 pm »

Nieuwe versie van de Systeemprocedure is inmiddels opgebouwd; het wachten is nu dus tot je een upgrade plant.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: 1 [2] 3  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.062 seconds with 21 queries.