Bij Omvormen zal ik kijken of e.d. kontrole is opgenomen, en zo niet, deze opnemen.
Als bij het Artikel rubriek "Vrij Chargenummer J/N" op "Nee" staat (= defaultwaarde), dan wordt momenteel bij "Omvormen" rubriek "Charge Output G/H/B/N/V" gedisabled op "H" (Huidige Charge gebruiken). Zo werkte het ooit, maar dit is m.i. niet juist, immers, je lokt de ellende uit die je nu hebt.
Wat nu als we het als volgt aanpassen:
Indien "Vrij Chargenummer J/N" op "Ja" staat, krijg je alle keuzes, en moet je in principe kunnen doen wat je wilt.
Indien "Vrij Chargenummer J/N" op "Nee" staat, kun je nu niet kiezen, en staat e.e.a. verplicht op "Huidig Chargenummer gebruiken". In principe logisch, want ervanuitgaande dat ik met omvormen normaliter binnen hetzelfde Artikel omvorm, is er ook niets op tegen dat het Chargenummer gelijk blijft; met dat ik een blik van 5 Kg afvul uit een vat van 200 Kg, verandert er niets aan het Chargenummer.
Indien "Vrij Chargenummer J/N" op "Nee" staat, en ik vorm om naar een ander Artikel, is nu óók de status verplicht "Huidige Chargenummer gebruiken". Voor die situatie (Omvormen naar ander Artikelnummer) vind ik dat de verplichte waarde "Nieuw Chargenummer Genereren" moet worden. Wil je dat niet, dan kun je altijd nog besluiten rubriek "Vrij Chargenummer J/N" op "Ja" te zetten, in welk geval je zelf mag bepalen met welke waarde je de rubriek vult. Je kunt het dan alsnog "verkeerd" doen, maar daar kies je dan teminste zelf voor.
Iemand bezwaar ?